Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hvordan DU kan feilsøke Windows! (Guider)


Anbefalte innlegg

Det er ikke mulig å gi noe entydig svar, men jeg ser at feilen oppstår mens Windows driver og fjerner virtuellt minne.

 

Du kan sjekke minnebrikkene med memtest bare for å verifisere at de fungerer skikkelig.

 

En liten generell regel er å åpne mange minidumpfiler (dump filer generes hver gang maskinen krasjer), og sjekke feilmeldingene, hvis de er så og si identiske er det mest sannsynlig en driver, er de ulike er det mest sannsynlig maskinvare.

Endret av fenderebest
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Opplever for tiden bluescreen, men finner ikke dump fila i C:\Windows\Minidump

 

Denne banen skal vel være standard, og jeg har ikke endret noe når det gjelder banen eller annet. Noen som vet hvor den ligger, eventuelt hvorfor den ikke skrives?

 

Edit:

Fikk fikset det. Endret bare banen, og ved neste BSOD var dump-filen der.

 

Laget også en ny tråd angående problemet med BSOD, setter pris på alt av hjelp.

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1288427

Endret av Antatra
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Flott guide, sikkert behjelpelig til mange som sliter med blåskjærmer som dukker opp når man som minst forventer det.

 

Synes forøvrig den er skrevet litt dårlig.

Mange kommafeil og setninger som ikke gir noen mening før man har analysert dem opptil flere ganger.

Kunne godt ha lest gjennom og rettet feil før du publiserte det,

men meg om det....

 

:)

Lenke til kommentar

Når jeg skrev "artikkelen" var det bare ment som et vanlig foruminnlegg og orket derfor ikke å lese over noe særlig. Jeg ser også at siden jeg skrev artikkelen har bilder forsvunnet, linker sluttet å fungere og enkelte ting har endret seg i nyeste versjon av Windows.

 

Jeg skal ta å se over innlegget idag for å prøve å oppdatere litt.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
  • 2 år senere...

Jeg hadde litt problemer med å få installert windbg (via winsdk_web.exe), viser seg at man må avinstallere følgende:

  • Microsoft Visual C++ 2010 x86 Redistributable
  • Microsoft Visual C++ 2010 x64 Redistributable
    (begge kan reinstalleres etter at WinSDK er installert)

Først virket det som om installasjonen gikk uten problem, men windbg dukket aldri opp under:

C:\Program Files\Debugging Tools for Windows (x64)

(husk at du må krysse av for debuggin tools, helt nederst under installasjonen av win sdk)

Endret av Hareide
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Hvordan feilsøke med Driver Verifier

...

Du starter Driver Verifer ved å trykke Windows-tast+R (Kjør) og skrive inn verifier og trykke enter, da vil du få opp et skjermbilde som dette:

verifier1gt7.jpg

Velg Opprett Egendefinerte Innstillinger (Som over) og trykk neste.

verifier2pn7.jpg

Velg som over og trykk neste.

verifier3qz5.jpg

Velg som over og trykk neste.

De tre første bildene for innstruks i å sette opp verifier har forsvunnet, er det mulig å få disse lastet opp igjen? ..spesielt det 3. som skal vise hva man velger på egendefinerte innstillinger.

 

På forhånd takk :)

 

Jeg prøvde å sette opp med standard instillinger og alle driverne, men likevel ble ingen 'faults' fanget opp etter flere låsinger (låser seg med svart skjerm).

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
  • Uderzo avklistret denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...