Gå til innhold

Den store Parfyme tråden! (Diskuter både mann- og dameparfyme)


Anbefalte innlegg

Noen som kan være så snill og fortelle meg om en butikk som selger Gant Adventure herreparfyme i Bergensområdet (Bergen, Askøy, Sotra, Laksevåg osv. )

 

Har så lyst på den men ingen av butikkene jeg har vært i kontakt med hadde den.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Jeg er en Gutt på 16-17 år... Har disse to:

 

post-145120-1224777174.jpg post-145120-1224777180.jpg

 

Jeg (og pappa) mener Hugo Boss lukter best, men søstra mi syntes at den D&G parymen lukter best... bruker Hugo Boss til daglig ettersom at jeg selv mener at den er best men hvis jeg skal noe spessiellt så bruker jeg D&G parfymen for at søstra mi er jo jente så hun har nok en god del bedre peiling på parfyme enn meg :shrug:

 

Hva mener dere?

 

 

må snart kjøpe meg ny parfyme... greit å velge samme som tidligere (de over), eller mener dere jeg burde velge noe annet? hvor skal jeg egentlig spraye parymen? mange sier nakken og håndleddene, mens mang sier halsen... :hmm:

Og hvor mye?

Endret av bjornerikk
Lenke til kommentar

Jeg har fire stykker:

 

Giorgio Armani Attitude: Kanskje den jeg bruker mest, har fått mange kommentarer fra jenter som bare "Åhh, du luktet godt!" når jeg møter dem ;) Den ble forresten kåret til årets herreduft i fjor ;)

 

Versace Pour Homme; veldig frisk, lukter sitrus, anbefales! Heller ikke så mange som har den, ingen jeg kjenner ihvertfall :D

 

Guess Man; lukter litt frukt, er frisk, har aldri møtt noen andre som har den :)

 

Diesel Fuel For Life; er ganske tung, bruker den ikke så mye, og i så fall bare på vinteren/høsten. I tillegg er det ganske mange som har den...

Endret av JohnnyBooy
Lenke til kommentar

Anbefaler Issey Miyake Intense (Eau de toilette) på det sterkeste, til herrer! Var på Tax Freen på Gardemoen og testa nesten alt som var der. av mange kjente merker, og ingen var så god som den. Vanskelig å sette ord på den, litt søt, kald, i alle fall. Den er i alle fall veldig meg, det jeg liker :)

Noen som har testet den eller hørt om den tidligere?!

 

Intense_125ml_2644.JPG_2644.jpg

 

Stor forskjell på parfyme og Eau de toilette eller?!

Endret av _Adler_
Lenke til kommentar
Ja, en god del forskjell i hvor mye "parfyme" det er i dem, her kan du lese mer om det.

 

Perfume

 

Perfume, også kalt perfume extrait, er den mest dyre og luksuriøse parfymesorten. Den består av 15-30 % duftoljer, og resten løsningsmidler og vann. Perfume er parfymetypen som sitter lengst, og gir en autentisk opplevelse av parfymen.

 

Eau de perfume

 

Eau de perfume er en annen parfymesort som inneholder omtrent 7-15 % duftoljer. Resten er løsningsmidler og vann. Eau de perfume sitter ganske lenge, og er ikke fult så dyr i prisen. Dette er nok grunnen til at den er blitt nokså populær.

 

Eau de toilette

 

Eau de toilette inneholder kun 1-6 % duftoljer, og er på grunn av dette blitt meget billig å produsere. Selv om denne sorten ikke sitter lenge, er den blitt mest populær og mest solgt rundt i verden. En flaske med Eau de toilette parfyme kan koste fra og med 20 kr til flere tusen. Eau de toilette, var opprinnelig vann tilført en mild duft brukt til å sprute utover kroppen om morgenen for å våkne skikkelig.

 

Dette var jeg jammen meg ikke klar over. 1-6% er jo ingenting. Den Issey Miyaken jeg bruker lukter sterkt på begynnelsen, men etter en stund så lukter den så og si ingenting mer, annet enn om man er svært nærme. Vil ha noe som holder lenge, så da har jeg nok valgt feil :p

 

Hvilken parfyme anbefaler dere da, liker som sagt litt søtlige parfymer? Ikke "bitre", vanskelig å forklare :p Blir det kostende veldig mye med parfyme?

Lenke til kommentar
Akkurat fått ny parfyme selv. Hadde ikke noe valg etter en samtale med noen svenske jenter på vors. De sa at de ikke kunne beherske seg når menn hadde den parfymen. Gjett hvilken?

 

Armani code (black). it smells gooooood.

 

edt.jpg

 

Ikke ble det så altfor dyrt fra cheapsmells.com, med deo heller. Her i hamar tok de i allefall like mye for en liten flaske som jeg betalte for stor flaske + deo.

 

Tar deg på ordet her, å stoler på at den lukter bra og bestiller meg eit sett.

Lenke til kommentar
Hvilken parfyme er den beste høst/vinterparfyme?

 

YSL L'Homme er jo grei, samme med Burberry London. Andre forslag?

Diesel - Fuel For Life.

 

MEN! Viss den brukes feil, som den av egne erfaringer gjør av mange av våre nye landsmenn, er den direkte turnoff. Derfor burde du være veldig forsiktig med denne. Jeg har sluttet å bruke den.

 

Chanel - Allure

 

Minner mye om Burberry - London, men ikke så sterk. Anbefales.

Lenke til kommentar
Hvilken parfyme er den beste høst/vinterparfyme?

 

YSL L'Homme er jo grei, samme med Burberry London. Andre forslag?

Diesel - Fuel For Life.

 

MEN! Viss den brukes feil, som den av egne erfaringer gjør av mange av våre nye landsmenn, er den direkte turnoff. Derfor burde du være veldig forsiktig med denne. Jeg har sluttet å bruke den.

Hva mener du?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...