Gå til innhold

Advarer gamere mot tele2.


Anbefalte innlegg

Som mange allerede vet, så har alle tele2 kunder hatt 40-60 ping siden starten av februar.

Sendte mail til tele2 ettersom kundeservice ikke engang vet hva ping er, de spør om hastigheten din er riktig som har null å gjøre med pingen din... Så sier de; "ser ingen ting feil med linjen din da, så det er ikke noe vi kan gjøre".

 

Ser ikke ut som tele2 har lyst til å gjøre noe med dette...

 

Hei Roger.

 

På Tele2 sitt eget nett har vi valgt en løsning som kan medføre noe høyere

pingtider men sørger for en mer stabil linje.

I samband med andre lignende saker som det du her melder om har vi startet

å se på muligheten til å tilby en alternativ løsning til de som er avhengig

av lavere ping tider, men vi kan ikke gi noen garanti på om eventuelt når

dette blir innført.

 

Vi jobber kontinuerlig med å gjøre produktene våre så brede som mulig slik

at dem tilfredstiller alle våre kundegrupper. Høyere ping problematikken

har vi fokus på, vi jobber nå med å se på muligheten på å tilby fasthpath.

Foreløpig så har jeg dessverre ikke et bedre svar til deg, håper du vil ha

tålmodighet med oss en stund til.

 

Ha en fin dag.

 

Neste svar:

hei igjen!

Det stemmer det du skriver under, vi har ikke per dags dato en løsning for

dem som driver med spilling på internett. Å tilby fastpath er dessverre

ikke et prioritert produkt per dags dato.

 

Jeg beklager dette,

 

Amatører!

Endret av Inzaja
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk akkurat samme mail som deg, Inzaja. Den er nesten identisk.

 

Vi jobber kontinuerlig med å gjøre produktene våre så brede som mulig slik

at dem tilfredstiller alle våre kundegrupper. Høyere ping problematikken

har vi fokus på, vi jobber nå med å se på muligheten på å tilby fasthpath.

Foreløpig så har jeg dessverre ikke et bedre svar til deg, håper du vil ha

tålmodighet med oss en stund til. Jeg vil takke for tilbakemeldingen, det

er dere kunder som bestemmer markedet.

 

Dette er FULLT mulig å endre på en enkelt kunde hos Tele2, det vet jeg.

Det er bare å endre i profilen til kunden. Det KAN Tele2 også, men det er noe de ikke vil.

 

Se forøvring denne tråden jeg laget: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...t=0&start=0

Endret av Glenn
Lenke til kommentar
Hyggelig svar fra Tele2 ja, ikke noe å utsette på det. Men helt enig i at for mange kan 60 i ping være begrensende. Jeg bruker selv en del vpn og ip telefoni og byttet fra Nextgentel nettopp pga at pingen var 60. Nå har jeg mellom 20 og 30 og merker stor forskjell.

Hva byttet du til, har nettopp fått ngt og opplever mer lag i spill enn tidligere.

Lenke til kommentar

Godt jeg kom over denne tråden,siden jeg nå skal bestille bredbånd og er usikker på hvilken ISP jeg skal gå for. Kommer nå til å luke bort Tele2 etter dette jeg har lest,siden jeg hovedsaklig kommer til å bruke linja til online-gaming..

Noen anbefalinger av ISP?

Lenke til kommentar
Hyggelig svar fra Tele2 ja, ikke noe å utsette på det. Men helt enig i at for mange kan 60 i ping være begrensende. Jeg bruker selv en del vpn og ip telefoni og byttet fra Nextgentel nettopp pga at pingen var 60. Nå har jeg mellom 20 og 30 og merker stor forskjell.

Hva byttet du til, har nettopp fått ngt og opplever mer lag i spill enn tidligere.

 

Byttet til Ventelo, men måtte ringe de og be om å få bedre ping. De gjorde et eller annet med konfigureringen. Men dette varierer fra sted til sted, så jeg anbefaler deg å sjekke på sentralen du tilhører om de forskjellige ping tidene. Har hørt om bra ping fra flere som har ngt andre steder.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...

.. hadde tenkt å bestille fra Tele2. :cry:

 

Nå velger jeg en annen ISP. Jeg er avhengig av lav ping for online spill.

 

Fatter ikke at ISP'er ikke følger med. Spill markedet er jo større enn film markedet. Er grenseløst å ikke inkludere spill entusiaster. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Jeg har en gladnyhet å komme med. Nå for kort tid siden, fikk jeg en hyggelig SMS fra Tele2. De har byttet fra interleaved til fastpath til meg, så nå har jeg veldig lav latency, ligger på 12-13 ms mot UiO. Jeg er kjempefornøyd for at dette endelig har blitt gjort, det viser at det faktisk nytter å klage.

 

Jeg antar at Tele2 enda benytter interleave som standard, men de som vil ha det, kan få fastpath nå, siden jeg har fått det. Så nå vet dere det :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg har en gladnyhet å komme med. Nå for kort tid siden, fikk jeg en hyggelig SMS fra Tele2. De har byttet fra interleaved til fastpath til meg, så nå har jeg veldig lav latency, ligger på 12-13 ms mot UiO. Jeg er kjempefornøyd for at dette endelig har blitt gjort, det viser at det faktisk nytter å klage.

 

Jeg antar at Tele2 enda benytter interleave som standard, men de som vil ha det, kan få fastpath nå, siden jeg har fått det. Så nå vet dere det :)

 

Oi! Bra initativ av Tele2. Er det andre som kan konfirmere dette? :thumbup:

Lenke til kommentar

Hvis Interleave er det samme som jeg har vært borti er dere utsatt for et QOS system brukt av Tele2.

Store pakker som ikke er høyt prioritert blir fragmentert fra maks(MTU) 1500 Bytes til feks 3 pakker på 500 Bytes.

Med Interleave blir pakker som er forsinkelse sensitive flettet mellom pakkene på 500 Bytes.

Pga dette blir tids sensitive pakkene overført mellom pakker på 500 Bytes ,noe som gir kortere forsinkelse enn når tids sensitive pakker må vente på en pakke på 1500 Bytes som blir overført fordi det tar lengre tid å plassere en pakke på 1500 Bytes enn en på 500 Bytes på mediumet.

Uten Interleave blir pakkene sendt i full størrelse, feks 1500 Bytes som er maks MTU i samme rekkefølge som de kommer uten fletting inne mellom fragmenterte pakker.

Interleave er effektivt for å unngå dårlig lyd med VoIP som er veldig følsom for forsinkelser.Dette går igjen ut over pakker som blir brukt til gameing som blir fragmentert,blir lavere prioritert og får større forsinkelse\Latency(PING).

Endret av Knopfix
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Noe nytt på denne fronten? Har hatt dette problemet i snart 2 år nå og begynner å gå litt lei med 55ms på sol.no, 50-60ms på Catch-Gamer's CSS servere (CSS Admin: Lordie: Fiks lagg/ping! <- veldig lett det når "feilen" ligger hos Tele2 *grrr*), "normalt" 150-200ms i WoW osv.

Ellers går alt som en drøm (har da Tele2's 6mbit linje).

Første gang jeg tok kontakt med support etter jeg oppdaget høy ping, fikk jeg da svar at dette var det ikke noe de kunne gjøre noe med.

Så hvis noen vet noe mere om de har endret planene der hadde det vært fint å få tilbakemelding på det.

 

Takk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...