Gå til innhold

har et stort problem her nå karer.


Anbefalte innlegg

lit spek på maskin først:asus p5k3 delus 2g ram e6850 vannkjølt

680w psu..

 

skal innstalere xp på vista og har alle 6 floppy diskene men da jeg kommer til den siste floppym blir det mørk skjerm i 20 sek så kommer det opp etterhvert at jeg kan trykke enter for og installere xp soem som jeg da gjør.

 

da for jeg opp følgende feil mel!setup cannot find a cd-rom drive

make sure your cd-rom drive is on and propely connected to you computer. if it is a scsi cdrom drive,make sure your scsi device are propely terminatet.see your computer or scsi adapter documentation for mor informasjon.

 

setup cannot continue. to quiet setup, press F3.

 

håper noen kan hjelpe meg litt her nå for dette er jo helt merkelige greier åsså..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror du har misforstått fælt hvis du tror at XP er på 6 disketter.

De 6 diskettene er installasjonsprogrammet til XP. Brukes på PC som ikke kan boote fra CD. Men selve XP må installeres fra CD.

 

Hvis XP skulle lastes fra floppy hadde du hatt litt av en jobb, du ville trengt over 400 disketter.

Lenke til kommentar
Tror du har misforstått fælt hvis du tror at XP er på 6 disketter.

De 6 diskettene er installasjonsprogrammet til XP. Brukes på PC som ikke kan boote fra CD. Men selve XP må installeres fra CD.

 

Hvis XP skulle lastes fra floppy hadde du hatt litt av en jobb, du ville trengt over 400 disketter.

 

skal prøve så godt jeg kan og forklare her nå:jeg har en disk som jeg jmicron og ich9 på

pluss de seks diskene 1-6 ikkesant og jeg bruker jo selvsagt cd til xp home..mp jo det

 

men når jeg da i starten på innstallasjonen trykker f6 for ønske om og legge til scsi eller raid så går inst i et min ca. og så kommer det opp et valg om putt inn disk i a: og da putter jeg inn den som jeg har lagt jmicron intel ich9 på en disk og da for jeg opp 5 forskjellige scsi kontroller og da velger jeg selvsagt den som står i boka til hove kortet mitt.men så når den er ferdig med sitt (30 sek)for jeg beskjed om og putte in diskene til window altså de seks diskene og da kommer det opp en feil mel som det står "txtsetup.oem" mangler eller finner ikke. og det rare er jo at jeg har lasta ned fra microsoft og ja jeg har også den norske utgaven og jeg bruker den som er til xp home og ikke den til xp pro...

 

håper dette beskrev mitt store hode bry litt bedere..

Lenke til kommentar
Mine 4 siste pcer har ikke hatt floppydisk engang. Det skal vel gå ann og starte alt fra cden.

 

 

da er du heldig, for hvis jeg kjører lenger ut i installasjonen og kommer til den forbruker avtalen som du må trykke F8 for og godta for og komme videre,så skjer det ikke noe har trykt f8 flere ganger og lot til og med den stå 2timer uten at den går videre..

 

har foresten prøvd raid, ide (enchang) ide(compitabel) og ide (disabel) plss achi

 

dette er veldig frustrerende åsså..

Lenke til kommentar
Er cd rom tilkoplet jmicron(pata) eller er en sata tilkoplet til Intel?

 

Når du kommer ikke videre med F8, er det tastaturen som mister kontakt, eller er det CD rom?

 

på mitt hoved kort er det 6 sata inganger sånne røde små kontakter og der har jeg koblet begge hardiskene og og den til cd romen..

 

kan jo nevene at 2 av de 6 kontaktene er svarte de andere røde...

men jeg for jo laggt in vista ultimat uten problemer..

 

pokker ta bill gates.hehe

Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar
Har du i BIOS prøvd å sette S-ATA til IDE (compatible), og så installere uten å bruke diskettene? bare kjøre installasjonen vanlig?

 

ja har det også serru..på compitabel encanhe disabel raid og achi har prøvd alle de valga med og uten disk..nå anner jeg ikke hva jeg skal gjøre, motivasjon streiker også snart hehe

Lenke til kommentar

Emnetittelen beskriver at du har et problem, mens emnetittelen skal brukes til å beskrive selve problemet/innholdet i tråden.

 

Emnetittel er ikke endret etter oppfordring, og tråden stenges. Skulle trådstarter komme på bedre tanker og formulere en bedre emnetittel, kan tråden rapporteres så den kan åpnes igjen.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...