Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Spørsmål om varmekabel i gang


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har en liten gang hvor det er skrudd gulvspon med linoleumsbelegg.

Til uka er det gangen sin tur til å bli pusset opp, og i den forbindelse har jeg kjøpt inn granitt til gulvet i flisformat 30x30. Har også kjøpt en liten varmekabel ferdig i nett. Tynn sak.

Må jeg støpe en liten hinne med avretningsmasse før jeg legger på kabelen?`Eller finnes det matter eller folier man kan legge under? Har ikke mulighet til å bygge så mye gulv i høyden, så færrest mulig lag er best.

 

Tusen takk!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du varmekabel ferdig på matte holder det at du stifter den ned på sponplata for deretter å lime flisene rett over slik at matta ligger i flislimet.

Maks flateeffekt er viktig her slik at du ikke overskrider maks kvadrateffekt for matta.

Bare pass på at elektrikeren som skal koble til dette får se på matta før den støpes inn, og forhør deg med at h*n er villig til å koble til kabel du har kjøpt og lagt selv.

Lenke til kommentar

Viktig at den ikke er mer en 10W pr m når du legger den på brennbart underlag og maks 100W pr m2 så lenge du bruker begrensnings føler i gulvet , bruker du ikke det så er det mnaks 60 w pr m2.

Husk som han over sa at elektrikkeren må se at kablen er lagt før den støpes ned.

Psst! dessuten så må du ha en samsvarserklæring på jobben som er gjort.

Så det er viktig og ikke gjøre for mye selv.

 

kjedelig hvis tilsynet er på kontroll hos deg og du ikke har papirene i orden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...