Gå til innhold

ang kjøp av fotoutstyr fra USA


Anbefalte innlegg

Du kan ikke forvente god service fra B&H om du tropper opp i butikken deres - de er utrolig arrogante og lite serviceinnstilte - men på nett går det helt fint. jeg bestilte objektiver og stash for ca 30 000,- derfra rett før jul, og fra jeg trykket "bekreft" til varene var i hende tok det 40 timer og 20 minutter. Og det var med billigste fraktalternativ.

Det var vanvittig kjapt. Kan ikke regne med det samme jeg, pga helg. Men håper det er fremme i begynnelsen av uka, da det trengs til konsertfotografering på torsdag og fredag ;) .

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Takk, det høres bra ut. Jeg har ikke handlet på nett fra utlandet før, så er litt skeptisk av meg. Følte at jeg tok en råsjangse da jeg bestilte 2 objektiver derfra.. :!:

Jeg ville tatt en sjekk på bank kontoen. Se om beløpet er belastet.

Første gang jeg handlet hos B&H på Sabbaten deres ble bestillingen kansellert. Måtte kjøre en bestilling på søndagen.

 

Dersom du fikk et ordre nr. når du bestillte er antagelig vis bestillingen akseptert. Dersom du ikke har fått en ordre bekreftelse innen søndag, kan ordren blitt kansellert.

Lenke til kommentar
Takk, det høres bra ut. Jeg har ikke handlet på nett fra utlandet før, så er litt skeptisk av meg. Følte at jeg tok en råsjangse da jeg bestilte 2 objektiver derfra.. :!:

 

Så lenge du betaler med kredittkort har du ingenting å være redd for. Får du ikke varene, sier du ifra til kredittkortselskapet, de tilbakefører beløpet og gir butikken en smekk på pungen. Enkelt og greit.

 

 

Du kan ikke forvente god service fra B&H om du tropper opp i butikken deres - de er utrolig arrogante og lite serviceinnstilte

 

Fikk åpenbart en helt annen opplevelse der enn deg. Ja, de var effektive (tross alt en enorm pågang av kunder), men allikevel tok de seg tid til å gi gode råd og hørte på behovene mine.

 

Fikk med meg et nydelig makroobjektiv, et kjempeflott stativ (til halv pris av hva jeg spurte etter) og to kompaktkameraer.

 

Opplegget med varer som blir fraktet på transportbånd osv er genialt. Beste butikken jeg har vært i, uansett bransje.

Lenke til kommentar
Høres ut som en glimrende sjappe.

Jeg er til de grader beroliget. Gleder meg som en unge til objektivene kommer, hehe..

De er av den mer seriøse arten.

Kjøpte et objektiv som fikk transport skade. Kontaktet B&H for å få vite hva jeg skulle gjøre, fikk grei beskjed - returner objektivet, de tok diskusjonen med UPS.

 

Objektivet ble reparert og jeg fikk frakt kostnaden refundert.

Lenke til kommentar

Da er jeg blitt den glade eier av et Canon 200mm f2.8 II L USM og Canon 85mm f1.8 USM. Ble bestilt fredag kveld og fikk det på jobb i dag ca kl.14. Ble sendt med UPS, de ringte meg og spurte om jeg var hjemme. Når jeg opplyste å være på jobb, sa sjåføren at han kunne levere det hit. Glimrende løsning. I ettermiddag blir det å teste objektiver... :-).

Lenke til kommentar

B&H syns jeg er suverent, handlet med de før.. Hadde en blits som var DOA. Denne fikk jeg byttet med en gang. Jeg trengte faktisk ikke å returnere varen først.

 

Bestilte på søndag

K20D

DA*16-50

DA*50-135

540 FGZ blitz

Hoya polar filter

2stk Photek OP54

disk EXTREME III SDHC - 8GB

LumiQuest SNOOT

Lowepro FLIPSIDE 200 BAG

 

moms 4700.. adskillig billigere en om jeg skulle handlet alt i norge.

 

Paken er nå sendt fra Gardemoen :)..

Lenke til kommentar
Du kan ikke forvente god service fra B&H om du tropper opp i butikken deres - de er utrolig arrogante og lite serviceinnstilte - men på nett går det helt fint. jeg bestilte objektiver og stash for ca 30 000,- derfra rett før jul, og fra jeg trykket "bekreft" til varene var i hende tok det 40 timer og 20 minutter. Og det var med billigste fraktalternativ.

 

En bekjent av meg var der for en del år siden. Servicen han beskrev minnet om The Soup Nazi. Du skulle vite hva du skulle ha før du kom inn der. Skulle du ha hjelp, måtte du gå et annet sted.

Lenke til kommentar
Da er jeg blitt den glade eier av et Canon 200mm f2.8 II L USM og Canon 85mm f1.8 USM.

 

Gratulerer. Bruker begge objektivene en god del og de er virkelig knallbra!

 

Du kan ikke forvente god service fra B&H om du tropper opp i butikken deres - de er utrolig arrogante og lite serviceinnstilte - men på nett går det helt fint. jeg bestilte objektiver og stash for ca 30 000,- derfra rett før jul, og fra jeg trykket "bekreft" til varene var i hende tok det 40 timer og 20 minutter. Og det var med billigste fraktalternativ.

 

En bekjent av meg var der for en del år siden. Servicen han beskrev minnet om The Soup Nazi. Du skulle vite hva du skulle ha før du kom inn der. Skulle du ha hjelp, måtte du gå et annet sted.

 

Synd å se flere som har negative opplevelse med dem. Som nevnt tidligere fikk jeg kjempegod hjelp og god tid til å spørre til tross for enormt mye folk i forretningen.

 

Var ganske lett å skjønne hvordan man skulle oppføre seg da det var egne punkter rundt i butikken for å få hjelp, mens de i kassa kun var eksepditører.

 

kanskje vennen din gikk rett til eksepditøren og spurte om hjelp?

Lenke til kommentar
kanskje vennen din gikk rett til eksepditøren og spurte om hjelp?

 

Vet ikke helt, men det er mange år siden. Da var det ikke en stor butikk, men et lite trangt lokale opp en trapp og inn en dør. Men Beards & Hats var det.

 

Om jeg skulle komme til NY så er B&H et soleklart sted jeg skal innom.

Lenke til kommentar
kanskje vennen din gikk rett til eksepditøren og spurte om hjelp?

 

Vet ikke helt, men det er mange år siden. Da var det ikke en stor butikk, men et lite trangt lokale opp en trapp og inn en dør. Men Beards & Hats var det.

 

Om jeg skulle komme til NY så er B&H et soleklart sted jeg skal innom.

 

OK, kan godt hende det har endret seg.

 

Jeg var der i mai 06 og da skulle de til å åpne en helt ny etasje. Skal definitivt innom neste gang jeg skal til NYC

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå som dollaren er såpass lav og D3 ser ut til å være In stock i diverse amerikanske nettbutikker, tenkte jeg at mulighetene for å få seg et billig D3 fra statene var gode. Men etter hva jeg har forstått er det vanskelig å få sendt Nikon hus direkte til europa. Dette gjelder i alle fall BHphoto.

 

Gjelder dette også adorama? Noen som har erfaring med kjøp av Nikon hus i USA over nettet? Da tenker jeg via butikk, og ikke privatperson.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...