Gå til innhold

Blogg: Dinomassakre på fire hjul (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et lite øyeblikk trodde jeg at det var snakk om de dinosaurene som hadde diverse våpen montert på seg fra da jeg var liten, leketøy altså. Vet ikke om det er noen som husker de, men det ble ikke stort råere når man kombinerte dinosaurer og våpen i ung alder :wee:

 

Må teste det spillet i morgen, først sovetid, hørtes litt gøyalt ut.

Lenke til kommentar
Et lite øyeblikk trodde jeg at det var snakk om de dinosaurene som hadde diverse våpen montert på seg fra da jeg var liten, leketøy altså. Vet ikke om det er noen som husker de, men det ble ikke stort råere når man kombinerte dinosaurer og våpen i ung alder :wee:

 

Må teste det spillet i morgen, først sovetid, hørtes litt gøyalt ut.

 

morsomt at du skulle nevne dem, for dem dukket opp i en kommentar på engadget akkurat nå. og ja, jeg husker dino riders ;)

 

http://www.engadget.com/2008/02/16/kota-th...-like-wooden-b/

 

http://arrrr.com/dinoriders.shtml

 

barn av 80-tallet er jeg nok, selv om jeg bare husker siste halvpart for å si det slik...

 

og spillet er forresten helt genialt :D

Endret av hobgoblin
Lenke til kommentar

Haha! Det høres mistenkelig ut som Carmageddon bare med dinosuarer istedenfor Mennekser eller Zombier.

 

Carmageddon er foresten utrolig bra! 2ern er noe av det mest minneverdige jeg spilte som mindre. Er noe med det åpne gameplayet, utforskingen og den kreative og groteske gladvolden som er så fassinerendes og utrolig gøyalt.

 

Håper det kommer en ny versjon snart med oppdatert grafikk! :yes:

 

Bare så synd at det vil skape furore i samfunnet om noe slikt blir laget! Spes når det er mennesker du kjører istykker. Barn blir voldelige og får problmer sier de. Jeg spilte alskens voldelige spill som mindre og kaller meg selv passifist idag. Det er helt klart behov for flere spill som tøyer grenser.

 

Hvorfor kan gladvold være akseptert i filmmediet og ikke i spill? Hull i hodet spør du meg!

 

PS:

CurSe, det er lite som er så kult som kombinasjonen våpen OG dinosaurer når en er liten! Haha ;)

Lenke til kommentar
(...)

Bare så synd at det vil skape furore i samfunnet om noe slikt blir laget! Spes når det er mennesker du kjører istykker. Barn blir voldelige og får problmer sier de. Jeg spilte alskens voldelige spill som mindre og kaller meg selv passifist idag. Det er helt klart behov for flere spill som tøyer grenser.

 

Hvorfor kan gladvold være akseptert i filmmediet og ikke i spill? Hull i hodet spør du meg!

(...)

Helt enig med deg, men jeg reagerer på utsagnet ditt om at det er behov for spill som tøyer grenser. F.eks. spillet Manhunt ble jo sensurert/forbudt i England og Tyskland, ser ikke behovet for flere spill av den sorten dersom det var det du mente. Gladvold er forsåvidt "gøy", men det treneger vel ikke å bli grovt.

Lenke til kommentar
(...)

Bare så synd at det vil skape furore i samfunnet om noe slikt blir laget! Spes når det er mennesker du kjører istykker. Barn blir voldelige og får problmer sier de. Jeg spilte alskens voldelige spill som mindre og kaller meg selv passifist idag. Det er helt klart behov for flere spill som tøyer grenser.

 

Hvorfor kan gladvold være akseptert i filmmediet og ikke i spill? Hull i hodet spør du meg!

(...)

Helt enig med deg, men jeg reagerer på utsagnet ditt om at det er behov for spill som tøyer grenser. F.eks. spillet Manhunt ble jo sensurert/forbudt i England og Tyskland, ser ikke behovet for flere spill av den sorten dersom det var det du mente. Gladvold er forsåvidt "gøy", men det treneger vel ikke å bli grovt.

Spill som utelukket lages for voldens skyld ser jeg ikke poenget med, jeg mener at spillmediet bør bli mer åpent på en generell basis og virkelig tørre å vise litt blod og gørr eller nakenhet sålenge det er en mening i nettopp dette for å formidle et utrykk.

 

At grenser presses i spill er bra i en såpass ung industri som har behov for å utvikle seg. Slik var det med film og tv eller musikkbransjen, derfor ser jeg ingen grunn til at ikke bør skje med spillmediet.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 8 måneder senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...