Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Morsomme, stilige, idiotiske bilannonser fra Finn.no


Anbefalte innlegg

4 hours ago, Jens Kr. Kirkebø said:

Og "diverse innvendig" inkluderer nok airbag'ene tipper jeg. De er ikke akkurat rimelige å erstatte. 

Trolig noe av det billigste på disse. Når en populær BMW modell passerer 10-15 år flyter det over av slike ting på bruktmarkedet og ting som opprinnelig koster flere titalls tusen kan ofte blir kjøpt for få hundrelapper.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
E.C. skrev (13 minutter siden):

Trolig noe av det billigste på disse. Når en populær BMW modell passerer 10-15 år flyter det over av slike ting på bruktmarkedet og ting som opprinnelig koster flere titalls tusen kan ofte blir kjøpt for få hundrelapper.

Hvorfor stjeles da disse i stort monn? Eller gjelder det bare nyere biler? Skulle da også tro at det var lite airbags på bruktmarkedet da såpass nye biler som utrangeres stort sett blir skrotet pga. kollisjon, og da har vel ofte airbagene løst ut. De som ikke blir skrotet pga. kollisjonen trenger nye airbager...

Lenke til kommentar

Airbagtyveri forekommer på nyere biler, ikke på biler som begynner å fylle opphuggere.

Som E.C. sier så er det en av gledene med luksusbiler som deler komponenter med vanlige biler i utfasingsperioden. Om man har tid og lyst så kan man trolig få puslet sammen denne bilen igjen til en pris av en 520d donorbil.

Lenke til kommentar
2 hours ago, Jens Kr. Kirkebø said:

Hvorfor stjeles da disse i stort monn? Eller gjelder det bare nyere biler? Skulle da også tro at det var lite airbags på bruktmarkedet da såpass nye biler som utrangeres stort sett blir skrotet pga. kollisjon, og da har vel ofte airbagene løst ut. De som ikke blir skrotet pga. kollisjonen trenger nye airbager...

Primært nyere biler som er utsatt for dette. Sportsratt er fort 10 000+ kr nytt, samme med airbag. Kombiner det med dårlig tilgang på brukte deler så blir det mer lukrativt å stjele for å selge videre. Dette avtar etterhvert som modellen blir eldre.

Ellers blir det som Gavekort sier mange av disse som havner som delebil med tiden. De fleste ikke nødvendigvis kollidert, men blir for kostbare å reparere (skikkelig) i forhold til bilens verdi. 

Prisen på den krasja bilen er dog litt vel optimist. Trviler på at han vil få over 50k.

Lenke til kommentar
Xiphac skrev (På 29.1.2023 den 2.34):

"-Må byttes et par ting under bilen ved hjul" 

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=288747322

Jeg så faktisk denne bilen i går! Det er en bilforhandler rett oppi gata, som jeg kikket på noen biler hos. Den så bedre ut i virkeligheten, merkelig nok. Men den hadde fått en del riper så det ut som. Luktet også litt olje fra den.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
DrAlban3000 skrev (1 time siden):

Mercedes har mista det siste 10 årene. Ser ut som samme belysning som dassen på Oslo S.

image.png.a63c79f23148eb566786b9ee6cc4c3d2.png

Dette er jeg enig i. Ledstriper i alle regnbuens farger er ikke premium uansett hvor mye de forteller youtubere at dette er coolt. Det ser så blingete, billig, horete, klasseløst og stygt ut.

Endret av oOF
Lenke til kommentar
oOF skrev (5 minutter siden):

Dette er jeg enig i. Ledstriper i alle regnbuens farger er ikke premium uansett hvor mye de forteller youtubere at dette er coolt. Det ser så blingete, billig, horete, klasseløst og stygt ut.

Det fine er jo at man kan skru det av eller velge en farge en selv synes er pen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...