Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Morsomme, stilige, idiotiske bilannonser fra Finn.no


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
kremt skrev (På 24.11.2022 den 19.38):

"Unikt eksemplar, kun 3 i norge og 12 i hele europa!" "Garantert samlerverdi"

Jeg vurderte å kjøpe en Tesla Model S for et par år siden. Fant en annonse fra en relativt ung kar som beskrev bilen som UNIK! siden den hadde foliert chromen matt svart og litt andre småting.

Er unik den minst troverdige beskrivelsen i bil annonser, etterfulgt av må sees og må prøves?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
3 hours ago, Sjørøver said:

Jeg vurderte å kjøpe en Tesla Model S for et par år siden. Fant en annonse fra en relativt ung kar som beskrev bilen som UNIK! siden den hadde foliert chromen matt svart og litt andre småting.

Er unik den minst troverdige beskrivelsen i bil annonser, etterfulgt av må sees og må prøves?

Når det står: "må prøves" tenker jeg at bilen er i dårlig stand.

Lenke til kommentar
Dragonlove skrev (36 minutter siden):

Folk flest ser seg vel ikke råd til å kjøpe bil i disse tider, når alt stiger i pris.

Jeg er selv i markedet for å kjøpe nå. Har kikket på noen biler som har vært for salg siden sommeren. Men selger nekter å justere pris, så da blir det ikke kjøp. Har også kikket på en mc som har vært for salg i 2 år snart, men forhandleren skal ikke gå ned i pris.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Dragonlove skrev (På 6.12.2022 den 12.19):

Folk flest ser seg vel ikke råd til å kjøpe bil i disse tider, når alt stiger i pris.

Solgte nett en Ford Fiesta 1.0 85hk som var kjørt 69k. Men ja, det tar tid i disse tider! Lå vel ute ca 40 dager på finn.no før den gikk.
Problemet hos de fleste var at reg reima skulle byttes i løpet av 2024, å da var det ikke så intressert uansett om prisen lå likt som de andre Fiestane, men denne hadde mye, mye lavere km stand en resten.

Lenke til kommentar
Sjørøver skrev (7 minutter siden):

Jeg har aldri hatt bil med regreim, fører det virkelig til så mye stress som folk skal ha det til?

Du kan jo tenke deg konsekvensen av å vente akkurat litt for lenge.

Det var en gang jeg spurte om når registerreima var byttet sist på en 15 år gammel bil, ca 150k på uret. Det mente selgeren kanskje ikke var gjort før, og han var ikke interessert i å styre med det før salg. Før Finn-annonsen gikk ut på dato på ble prisen satt ned og det ble lagt til i annonseteksten at registerreima hadde røket 😛 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
46 minutes ago, Sjørøver said:

Jeg har aldri hatt bil med regreim, fører det virkelig til så mye stress som folk skal ha det til?

Har hatt både kjede & reim.

Foretrekker register reim så lenge det er non interference. Da slipper man engste seg om at motor ryker. Min Mazda kjørte 20 år på samme reim før jeg byttet den i fjor.

På bil nr.2 så bytter jeg etter intervall, ikke noe større problem. Uten annen grunn enn at det er kjipe penger.

Lenke til kommentar
Pizza3333 skrev (7 timer siden):

Har hatt både kjede & reim.

Foretrekker register reim så lenge det er non interference. Da slipper man engste seg om at motor ryker. Min Mazda kjørte 20 år på samme reim før jeg byttet den i fjor.

På bil nr.2 så bytter jeg etter intervall, ikke noe større problem. Uten annen grunn enn at det er kjipe penger.

Sikker på du ikke mener kjede? Det var da i overkant lenge å kjøre 20 år uten å bytte reim, selv om det nok er mulig om man er veldig heldig da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
8 hours ago, Dragonlove said:

Sikker på du ikke mener kjede? Det var da i overkant lenge å kjøre 20 år uten å bytte reim, selv om det nok er mulig om man er veldig heldig da.

Var reim. Kjørt i underkant av 100k.km. Sesong basert kjøring. Også en av grunnene til jeg kjører Japansk. Kvalitet hele vegen 👍

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...