Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Morsomme, stilige, idiotiske bilannonser fra Finn.no


Anbefalte innlegg

Gavekort skrev (På 29.3.2020 den 22.02):

Alpina er ikke kebabtraller. Det er samleobjekter (ja, har sett km-stand) for folk som tenker at intet mindre enn 160 bilder er godt nok for å se tilstanden. Det mest sjokkerende var egentlig de billige alufelgene de har kastet på bilen før de viste den frem.

Synes det er morsomt, men synes også at det er litt kos med folk som nerder så mye rundt biler at de tar tid til å ta bilder av alt mulig.

 

sveibuen skrev (14 timer siden):

Det der er skikkelig samleobjekt!

 

Yeaas, dont get me wrong, jeg syns ikke han som har laget annonsen er løk for å ha tatt 160 bilder og skrevet alt med store bokstaver, jeg syns Alpina faktisk er utrolig fine biler, de går godt også! for å være "så gamle" vil jeg påstå de drar ganske friskt. Jeg hadde BMW før i tiden :) veldig classy og sporty men dessverre en god del "overmodifiserer" dem da.

 

Complexity skrev (13 timer siden):

Nå kan jeg minimalt om BMW, men går den motoren dær under samme kategori som de nyere? At de må plukkes i småbiter med gjevne mellomrom? kan bli dyrt samleobjekt isåfall og var jo høy kmstand.

 

Den bilen i den videoen der er av det nyere slaget (og må ikke sammenlignes med de gamle), jeg syns siste og beste generasjon fra BMW var E39.. dessverre så kom det så altfor mye elektronikk på E60, begrepet "over-engineered" har jeg hørt ofte og diskutert mye om med mekanikern min. Kameraten min har jo E60 523 LCI, har ikke engang oljepeilepinne til motorn sin, fordi data og sensorer skal liksom måle oljenivået "så du slipper å gjøre det selv", jeg vet ikke helt ass men personlig så digger jeg ikke den tanken der. Så langt har det jo gått bra med bilen hans..

Litt avsporing her, men for å endelig svare på spørsmålet ditt, hadde en gang en 540i E39 og en M5 E39, disse motorene.. de er definitivt ikke søppel.. de kan gå og gå, selvsagt er dem bensintørste, men som med alle andre motorer.. hvis de ble forsiktig varmet opp til optimal driftstemperatur (ikke bare bånn pinne fra kaldstart) så var de gode motorer, M62B44 (alpina's B10 har tunet de litt mer enn original BMW fra 286 til 340 men blokka er den samme) og S62B50.. utrolig gode motorer, ess tuning sa til meg at så lenge de blir tatt godt vare på, får en fin oppvarming og man passer på med olja si.. så kan de gå faktisk like mye som en Toyota motor :D det var liksom standarden han sammenlignet med ? alt fra over 500 til 700 tusen km sa han.. Men det som suger er de kan være noe oljetørste å, og jo mer herja med desto mer sjans for at de er mer oljetørste.. De nyere Alpina veit jeg ikke så mye om dessverre, men jeg har null interesse for de. Alt for mye elektronikk og ting som kan gå galt.. : / de gamle er mye bedre og tryggere. Det er ikke noe nytt at BMW har modernisert bilene etter E39 litt for mye. Selvfølgelig man kan ha moderne BMW og alt kan gå bra, det er bare synd når det ikke gjør det og bilen er konstruert slik at ting blir vanskeligere for deg som eier å rette opp i problemene.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
tezzo skrev (22 timer siden):

Kameraten min har jo E60 523 LCI, har ikke engang oljepeilepinne til motorn sin, fordi data og sensorer skal liksom måle oljenivået "så du slipper å gjøre det selv", jeg vet ikke helt ass men personlig så digger jeg ikke den tanken der. Så langt har det jo gått bra med bilen hans..

 

En må nesten huske på at majoriteten av bilkjøpere ikke er like interessert i kjøretøy slik som vi som gjerne sitter å diskuterer og krangler oss i mellom på dedikert bilfora, så fjerning av oljepinne og heller digitalisere dette er rett og slett en lur tanke sett fra bilprodusenten sin side og oddsen er nok i deres favør på å fange opp potensielle problemer før et havari er et faktum enn at hvermannsen regelmessig skal sjekke peilepinne.

 

Jeg kjenner til flere eksempler på folk ikke har sett på peilepinnen når ulyden har kommet kontra elektriske systemer har sviktet. Fra et forbrukerperspektiv gir det jo og mer argumenter ved en eventuell garantisak da bilen, og ikke forbruker, skal passe på dette.

Så jeg ser på det som win-win, selv om jeg gjerne vil ha muligheten til å kontrollere dette selv.

Endret av Hansien
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Hansien skrev (42 minutter siden):

 

En må nesten huske på at majoriteten av bilkjøpere ikke er like interessert i kjøretøy slik som vi som gjerne sitter å diskuterer og krangler oss i mellom på dedikert bilfora, så fjerning av oljepinne og heller digitalisere dette er rett og slett en lur tanke sett fra bilprodusenten sin side og oddsen er nok i deres favør på å fange opp potensielle problemer før et havari er et faktum enn at hvermannsen regelmessig skal sjekke peilepinne.

 

Jeg kjenner til flere eksempler på folk ikke har sett på peilepinnen når ulyden har kommet kontra elektriske systemer har sviktet. Fra et forbrukerperspektiv gir det jo og mer argumenter ved en eventuell garantisak da bilen, og ikke forbruker, skal passe på dette.

Så jeg ser på det som win-win, selv om jeg gjerne vil ha muligheten til å kontrollere dette selv.

Absolutt, og kan selvfølgelig skjønne at ting moderniseres også, hvis vi sitter fast i nåtiden kan vi aldri klare å fornye oss, gjøre evolusjon og lage forbedringer heller. Men at enkelte ting har visse kvaliteter på begge sider er det ingen tvil om. Den E60en kompisen min har, den har gått nesten 250 tusen. Det har jo bare gått bra med den.. Skulle det skje noe med sensorene så er det fortsatt en dataenhet som holder oversikt og varsler om noe er feil, en fail-safe sånn i tilfelle. Det er bare hvis.. hvis det systemet failer også.. og man ser en rød oljelampe i dashbordet så har mekanikern min sagt at da er det som regel i alle tilfeller for seint og bare kaste hele motorn. Men det skal uansett litt til da, det er veldig sjeldent.. bare kjedelig for de det gjelder men så har vi jo garantier osv som du nevnte. Vi pleide å spøke her i kretsen at en fin huskeregel for alle BMW som har motorkode som begynner med M, f.eks M50, M52, M62 osv, disse er "MUST HAVE", mens de motorene som starter med N (hvor noen kunne ta kvelden hvis elektronikk failet) feks. N52, N62, disse var "NOT TO BUY" ? Aller beste var selvsagt S, f.eks S62B50 i m5 e39, denne var "Special". Men det er jo faktisk også litt sant da.

 

Utrolig fin bil som var til salgs igår, ble solgt idag

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=174367178

 

Endret av tezzo
  • Liker 2
Lenke til kommentar
20 minutes ago, kremt said:

Den der har vel ligget er par år til fantasipriser.

Er nok vanskelig å få solgt. Ikke bare er Model X avlegs i segselv, men den der er ekstra avleggs med Tegra 3 prosessor fra 2011. Kom vel ny prosessor i 2018 sammens med masse flere kamera og funksjoner også som gjør en 2016 enda mere tungsolgt.

+ At produksjonen er forbedret vesentlig iløpet av årene. Mange forsjeller på en ny og gammel X.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
52 minutes ago, kremt said:

Man kan vel oppgradere nå. Husker mcu1 var veldig treg og laggy.

Veldig Laggy, samt bare 8GB emmc chip, som har 100% sjanse til å ryke fordi det skrives for mye data til den. Surt om det skjer etter garantien er utgått fordi bilen ikke har vært brukt. (Nye Tesla har 64GB)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Snylter skrev (På 7.4.2020 den 20.38):

Haha, Model X samlerbil? Den var god.

Mulig jeg er litt stygg nå men syns det var litt morsomt :D (fra samme annonse på bimmers forumet)

3ado11W.jpg

Valkyria skrev (15 timer siden):

Ikke akkurat en bil, men hører hjemme her likevel føler jeg:

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=121538519

Overskrift: Fine MEGA felg i god tilstand ikke kantkjørt R15 4X100.

Samtlige er kantkjørte ut i fra bildene. Spesielt på bilde 2.

Ja de er jo ikke kantkjørte de da.. faktisk ikke.. de er midtkjørt :D 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
tezzo skrev (På 31.3.2020 den 22.17):

Den bilen i den videoen der er av det nyere slaget (og må ikke sammenlignes med de gamle), jeg syns siste og beste generasjon fra BMW var E39.

Så BMW etter 2003, da snakker vi snart 20år ?? med biler som er søppel, da?

Endret av Simkin
Lenke til kommentar
Simkin skrev (13 timer siden):

Så BMW etter 2003, da snakker vi snart 20år ?? med biler som er søppel, da?

næmmen.. Tålte du ikke at jeg tulla litt med Tesla igjen nå:)
Tøffen måtte finne opp noe som aldri ble sagt:)
Kan ikke du peke på hvor jeg sier alle de etter 2003 er søppel da:)
Hvis ikke du vet hva du driver med selv engang er det kanskje best å holde kjeft.

on-topic:
Ganske strøken, men syns dere den er verdt prisen?
noe spesielt når man kan få neste generasjons som også er strøkne til lavere lix.

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=174636973

https://www.finn.no/car/used/search.html?make=0.749&model=1.749.2133&sort=2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
tezzo skrev (2 minutter siden):

næmmen.. Tålte du ikke at jeg tulla litt med Tesla igjen nå:)
Tøffen måtte finne opp noe som aldri ble sagt:)
Kan ikke du peke på hvor jeg sier alle de etter 2003 er søppel da:)
Hvis ikke du vet hva du driver med selv engang er det kanskje best å holde kjeft.

on-topic:
Ganske strøken, men syns dere den er verdt prisen?
noe spesielt når man kan få neste generasjons som også er strøkne til lavere lix.

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=174636973

https://www.finn.no/car/used/search.html?make=0.749&model=1.749.2133&sort=2

Er ikke en ekspert men tror kanskje det har noe med at M5 E34 er det ikke så mange flere igjen av,

derfor går prisen opp fordi dem er blitt mer sjelden. Kanskje sant, kanskje ikke. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det var en veldig fin E34 da, det skal han ha. Men navnet gir meg ugler i mosen... E39, selv om de er nyere, er ikke så spesielle lenger som E34, og det begynner å bli en god mengde E39 som krever vesentlige mengder jobb og påkostninger. 20 år med norske veier og rævkjøring krever sitt....

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...