Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Morsomme, stilige, idiotiske bilannonser fra Finn.no


Anbefalte innlegg

onkel_jon skrev (3 timer siden):

Kanskje litt optimistisk men showroom eksempler kan gå for 60 000$+ i usa med litt frakt og import kostnader så er man fort over 600 000

https://www.hagerty.com/apps/valuationtools/1991-jeep-grand_wagoneer

Med tanke på at den har kun gått 6000 km spørs om det stemmer da så vil jeg si den er ganske nærme concours kvalitet.

Så er det vel i USA den bør annonseres.

Det er et velkjent faktum at veteranbiler og samleobjekter er svært lavt priset i Norge i forhold til det store utlandet generelt sett. Bakgrunnen for det er vel at vi ikke har den bilkulturen i Norge, som finnes i de fleste andre land.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Quote

Vi ser heller ingen grunn til å selge den, med mindre vi får det vi ønsker. Alt kan jo selges til riktig pris, avslutter Mats i Lian Bil.

Nå ligger bilen til salgs, med en prisantydning på 850.000 kroner.

Var litt vel optimist i 2019 han der. 

Lenke til kommentar
mna skrev (1 time siden):

MÅ INN PÅ TEKNISK FØR REGISTRERING, NETTOPP EU-OK.

 

Forklar.

Hvorfor skal jeg forklare deg?

Det må du ta med selger, ikke med meg.

Jeg bare delte linken her fordi har sett bilen ligge ute en god stund og syns det begynner å bli morsomt m.t.p omstendighetene. 

Lenke til kommentar
8 hours ago, mna said:

Var ment som en morsom måte å påpeke at det hørtes merkerlig ut at en bil som er nylig eu ok må til bt for visning. My bad :)

På eu kontrollen sjekker de vel bare at bremsene ser fine ut og fungerer. Ikke om de er kraftige nok til å tåle 400hk.

Men om de hadde ordnet skilter først ville den nok vært mere lettsolgt. De får det jo til å høres ut om det bare er snakk om en formalitet.

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Slutter aldri å forundre meg over selgere som tror deres kostnader knyttet til å ødelegge bilen skal øke verdien ved et salg. Jeg kunne i teorien rive ut den originale polstringen i setene og erstatte den med kvernede tusenlapper, men selv om jeg da "påkoster" bilen flere millioner kroner er sluttresultatet ikke noe annet enn at bilen blir verre enn om jeg beholdt de originale setene. Tilsvarende tror jeg ytterst få er interessert i å betale ekstra for ulovlig understell, ulovlige lys, heslige glassfiberbiter og ellers hva noen eiere plager bilene sine med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
kremt skrev (2 timer siden):

Bilen er nok et takras. Har sett flere biler som dette selskapet selger og felles er at de fleste av de er modifisert langt over grensen. 

Ut i fra kostnadsbildet det fort er å modifisere en bil slik som dette, og det faktumet at den fortsatt eksisterer så tipper jeg nok den ikke er så "takras" som du ymter frempå her.

kremt skrev (2 timer siden):

Det er vel fortsatt nærmest umulig å få godkjent ettermontert luftunderstell.

Det er blitt ganske enkelt å godkjenne ettermontert luftunderstell, men majoriteten av de som bygger om til slikt kjøper uten godkjenningspapirer eller setter seg ikke inn i hvordan man skal bygge det om etter kriteriene til TUV (Eller andre godkjenningsorganer) og sitter så å surver over at det er umulig.

kremt skrev (2 timer siden):

Definitivt en bil for F&F fjortiser.

Voksen kommentar..

 

Penny skrev (2 timer siden):

Slutter aldri å forundre meg over selgere som tror deres kostnader knyttet til å ødelegge bilen skal øke verdien ved et salg. Jeg kunne i teorien rive ut den originale polstringen i setene og erstatte den med kvernede tusenlapper, men selv om jeg da "påkoster" bilen flere millioner kroner er sluttresultatet ikke noe annet enn at bilen blir verre enn om jeg beholdt de originale setene. Tilsvarende tror jeg ytterst få er interessert i å betale ekstra for ulovlig understell, ulovlige lys, heslige glassfiberbiter og ellers hva noen eiere plager bilene sine med.

Når man eksplisitt sitter å prater om forverring av bil så kan jeg være enig med deg her. Men riktig oppgraderinger, selv om dem er i gråsoner/ulovlige etter Norsk reglement kan fort gjøre kjøretøyet mer attraktiv om man vet hvordan man skal treffe rett gruppe.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...