Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Morsomme, stilige, idiotiske bilannonser fra Finn.no


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
tezzo skrev (56 minutter siden):

En annen ting jeg vil påpeke er at den Teslaen, hvor kjedelig så det ikke ut inne i bilen og i dashbord?

Hvis fremtiden ser sånn ut så syns jeg synd på bilinteresserte (eller kanskje jeg mener bare Tesla fans..) Er glad jeg kjører god gammel mekanisk bil hvor jeg kan følge med på turtall, fart, temp og bensin. Det Tesla greiene der er det mest sjelløse jeg har sett. Utvendig var den fin og litt stilig, men inni.. nesten så ordet "minimalistisk" får en ny definisjon hvis man slår opp i ordboka.

Å sitte å følge med på turtelleren var kult.... for 17 år sida når jeg var 18 og hadde Opel Ascona. 

Mens din lidenskap er å sitte å røre rundt med en girspak og følge med på diverse målere i en utdatert gammal japse, så koser jeg meg ned Netflix og surroundlyd. Kanskje jeg fyrer opp YouTube eller spiller litt. Når lading er ferdig til en brøkdel av prisen av bensin, så er det alltids gøy å kunne gruse de fleste biler ute på veien.

Å slippe å tenke på vedlikehold er også forfriskende.

Men hver sin lyst :)

 

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Veit du, å klage seg over interiøet i ein Tesla Model 3 syns eg virke litt basic ass.

Eg syns den er for enkel, men det er jaggu meg ein oppgradering frå nokre år tilbake kor me skulle ha tilsynelatende individuelle knappar for kvar einaste dumme tung, cupholders overalt, CD-spiller, GPS med eigen DVD disk leser for karta, lagringsplasser overalt, dashboard som må fly overalt for å gje plass til knappar og ACen samtidig, osv, osv.

Men eg veit ikkje heilt kva eg skulle fylt plassen med i ein Model 3, uten at det berre er redundant bruk av andre material for utseendets skyld.

Lenke til kommentar

De fleste andre kopierer jo stilen til Tesla nå da. Mustang Mach-e og nye Koenigsegg Gemera er jo nermest en kopi.

Så det er nok fremtiden.

Selv har jeg montert en ekstra skjerm i min for å lese av litt geeky informasjon som realtime power på motorer, temperaturer på alt mulig og strømforbruk på alt. Gir mye muligheter for å "lage interiøret" selv når det er så åpent.

Her er bilde av Koenigsegg btw. Grensesnittet på skjermen er og kopiert fra Model 3.

Skal sies at Christian von Koenigsegg er stor Tesla fan da.

Gemera_interior_4.jpg

Lenke til kommentar
10 hours ago, Simkin said:

Å sitte å følge med på turtelleren var kult.... for 17 år sida når jeg var 18 og hadde Opel Ascona. 

Mens din lidenskap er å sitte å røre rundt med en girspak og følge med på diverse målere i en utdatert gammal japse, så koser jeg meg ned Netflix og surroundlyd. Kanskje jeg fyrer opp YouTube eller spiller litt. Når lading er ferdig til en brøkdel av prisen av bensin, så er det alltids gøy å kunne gruse de fleste biler ute på veien.

Å slippe å tenke på vedlikehold er også forfriskende.

Men hver sin lyst :)

 

Hmm... Jeg er 45 og bruker fortsatt turteller aktivt... Bilen har automatgir med mulighet for manuell modus, noe som benyttes ofte. Men folk er forskjellige. Forstår veldig godt at mange liker elbil, det er bare å innse at vi "bensinhoder" og elbil-tilhengere har forskjellige preferanser. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
2 hours ago, liehen said:

Hmm... Jeg er 45 og bruker fortsatt turteller aktivt... Bilen har automatgir med mulighet for manuell modus, noe som benyttes ofte. Men folk er forskjellige. Forstår veldig godt at mange liker elbil, det er bare å innse at vi "bensinhoder" og elbil-tilhengere har forskjellige preferanser. 

Greia med elbil er at det kun er ett gir (untatt Porche Taycan som har to) så turtall er irrelevant. Kilowatt inn/ut av motorene er mer relevant.

Men på en fossilmotor trenger man turteller, det skal jeg si meg enig i.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
1 hour ago, Complexity said:

Greia med elbil er at det kun er ett gir (untatt Porche Taycan som har to) så turtall er irrelevant. Kilowatt inn/ut av motorene er mer relevant.

Men på en fossilmotor trenger man turteller, det skal jeg si meg enig i.

Er klar over det, men det var forsåvidt ikke hovedpoenget ?

Lenke til kommentar

TMS veier ca 2,2 tonn. Model 3 1,85 tonn. Sistnevnte gjør det imidlertid bra på svingete veier også og kan etter siste oppdatering skreddersy kraftuttaket mellom motorene. Men ikke sikkert en hvilkensomhelst sjåfør bak ratter på en 3er greier å slå deg, for det.

Vedr. interiør synes jeg Tesla har gjort det meste riktig, både på S, X og 3. Fungerer meget godt bruksmessig og er stilrent og moderne. Men det er jo bare min mening!

Lenke til kommentar

@tezzo

Ser ut som jeg trigga noe der, ja??

Om du ikke tror Tesla kan gjøre det bra på bane

https://www.google.com/amp/s/insideevs.com/news/403782/video-tesla-model-3-beats-mclaren-f1/amp/

Har hatt bilinteresse hele livet, og hatt mye morro med div Audi og Turbofemmer og er ikke noe typisk elbilfanatiker eller Tesla fanboy. ;)

Men Model 3 Performance er en fantastisk bil. Ta deg en tur å prøv en, sikker på du kommer til like den mer enn du tror selv.

Endret av Simkin
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Simkin skrev (4 timer siden):

@tezzo

Ser ut som jeg trigga noe der, ja??

Om du ikke tror Tesla kan gjøre det bra på bane

https://www.google.com/amp/s/insideevs.com/news/403782/video-tesla-model-3-beats-mclaren-f1/amp/

Har hatt bilinteresse hele livet, og hatt mye morro med div Audi og Turbofemmer og er ikke noe typisk elbilfanatiker eller Tesla fanboy. ;)

Men Model 3 Performance er en fantastisk bil. Ta deg en tur å prøv en, sikker på du kommer til like den mer enn du tror selv.

Du viser til en Tesla som er street-tuned? ?

Der hvor de har satt på spoiler, sideskjørt, gud vet hva for noe andre deler eller hvor lang lista er.. sikkert bytta understell og hele pakka.. jeg tenker på din Tesla.. din vanlige, familekjære Tesla jeg kjære deg.

Er hvertfall godt å se at du ikke er medlem i Musk kulten som du sier da.

Men asså det går igjen, hvis dere selv liker det så er jo det bare fint, jeg skal ikke si noe på det.

Men er fortsatt kjedelig interiør syns jeg :wee:

Endret av tezzo
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Model 3 Performance koster 500 tusen. Selv med noen nye dempere, hjul og plastikk som Unplugged performance har satt på sin så er det utrolig imponerende at den er raskere en Mclaren F1 rundt en bane. Du må jo inrømme det.

Bilen veier jo fortsatt 1.8 tonn og ikke akkurat laget for å kaste rundt på bane som McLaren er.

Edit virker som bilen har dette kittet:

https://electrek.co/2019/11/05/tesla-model-3-performance-street-legal-racing-treatment-unplugged/

Koster vel rundt 370 tusen. Så da 870 000kr totalt for en bil som slår McLaren F1 på bane (forutsatt at du monterer alt selv da)

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
tezzo skrev (24 minutter siden):

Du viser til en Tesla som er street-tuned? ?

Der hvor de har satt på spoiler, sideskjørt, gud vet hva for noe andre deler eller hvor lang lista er.. sikkert bytta understell og hele pakka.. jeg tenker på din Tesla.. din vanlige, familekjære Tesla jeg kjære deg.

Er hvertfall godt å se at du ikke er medlem i Musk kulten som du sier da.

Men asså det går igjen, hvis dere selv liker det så er jo det bare fint, jeg skal ikke si noe på det.

Men er fortsatt kjedelig interiør syns jeg :wee:

Ble du svett nå, prøver å skylde på plastikkskjørt og stor spoiler? :D Var det ikke tyngden som var det store problemet her?

Min familie tesla gjør det ganske bra den, selv uten sideskjørt og ikke fullt så stor spoiler

 

 

Endret av Simkin
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Complexity skrev (21 minutter siden):

Model 3 Performance koster 500 tusen. Selv med noen nye dempere, hjul og plastikk som Unplugged performance har satt på sin så er det utrolig imponerende at den er raskere en Mclaren F1 rundt en bane. Du må jo inrømme det.

Bilen veier jo fortsatt 1.8 tonn og ikke akkurat laget for å kaste rundt på bane som McLaren er.

Joda ;) 

Men en ting er også hvordan en bil ligger på bane med fint underlag og lite variasjon i vegmønster, en annen ting er hvordan gjør bilen det faktisk ute på veien med røft underlag og veier som går opp og ned, høyre og venstre.

Men igjen det jeg ville fram til var ikke effekten, det var interiøret. Det er dette opprinnelig alt handlet om. Jeg personlig syns det var veldig kjedelig.. det er min mening. Hvis de andre liker det, fint for dem.

Så dro jeg opp ved siden av dette med effekt og ytelser fordi det ble nevnt "utdatert japse" og jeg hadde nesten et stygt tilfelle med en hvor det kunne gått skikkelig jævlig.. Jeg lå bak, det er mye mere vekt som flyttes på og gikk nesten gærnt med en i en sving, derfor ville jeg påpeke at det er farlig å tro at bare fordi man har en Tesla, så er man "uovervinnelig" (love or hate me jeg liker å kjøre fort, husk kua har også vært kalv) og mange av disse sjåførerene er bare vanlige folk som har lite "racing" erfaring og reagerer helt annerledes på adrenalin enn andre. 

Men primært så handlet dette om interiør, og da må vi alle kunne si oss enige syns jeg i at det er smak og behag:)

folk må selvfølgelig å like det de vil.. og bare kjøre det de vil, det er ingenting feil med det..

Men det er en typisk Tesla fanboy ting å si at "bare prøv en da, så ser du hva vi mener". Som nevnt jeg har nok kjennskaper til Tesla ossen de er inni, ser ut og føles, er ikke helt fan dessverre. Er mer av den gamle skolen, Tesla føles for usikkert for meg syns jeg enda.

Alle kan spamme videoer som beviser det ene eller det andre.

  

Simkin skrev (13 minutter siden):

Ble du svett nå, prøver å skylde på plastikkskjørt og stor spoiler? :D Var det ikke tyngden som var det store problemet her?

Min familie tesla gjør det ganske bra den, selv uten sideskjørt og ikke fullt så stor spoiler

Svett nei?.. jeg vil faktisk prøve mot deg, du skal få lov å prøve på en fin vei med mye svinger med harde bend også skal du se om du klarer å escape mot bilen min.

Endret av tezzo
  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Kan ikke dere som liker å sirkelrunke rundt hvor jævlige eller bra Tesla er lage en egen tråd og fortsette der? 

Denne tråden sklir ut hver gang det blir linket en Tesla, denne gang for det var litt oksidering på bremsene og et interiør som ikke falt helt i smak for alle. 

Denne tråden er for morsomme, stilige, idiotisk annonser, og i siste har det vært fryktelig lite av det. 

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...