Gå til innhold

Luringer og rariteter på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kupp, tjaa, det kommer vel litt anpå. Det er ikke snakk om dårlige objektiver, men de er ikke direkte spektakulære. Det beste er vel 105-en, da denne stammer fra den første serien med bajonettobjektiver fra Pentax, og er generelt regnet som gode saker.

40-en får et litt "rart" bruksområde på digitalkameraer, med tanke på at den hverken er spesielt skarp, rask, eller noen god brennvidde.

Det største minuset med 28mm-objektiver er vel at det er manuelt og ikke særlig raskt, ellers er det brukbart på digitalt.

 

Alle objektivene er manuelle, noe som betyr at det ikke bare er snakk om manuell fokus, men at lysmåling på mindre enn maks blender må skje i M-modus, ved å sette blender på blenderringen, og deretter trykke på den grønne knappen, evt. AE-L.

Lenke til kommentar

Nå er annonsa på FINN sletta, men jeg fikk meg et helt nytt Canon EF-s 17-85mm IS for 1 500 kroner til back-up-kameraet mitt (30D) i dag - kjørt hjem til meg til og med! Var ikke det et kupp?

 

Jeg har 30D-en liggende på jobb, og jeg har vært på utkikk etter et allsidig og rimelig objektiv til det. Jeg vil ikke dra 24-105-objektivet fram og tilbake. Da kan jeg heller ta med meg et fastobjektiv når det trengs.

 

eitp

Lenke til kommentar
Nå er annonsa på FINN sletta, men jeg fikk meg et helt nytt Canon EF-s 17-85mm IS for 1 500 kroner til back-up-kameraet mitt (30D) i dag - kjørt hjem til meg til og med! Var ikke det et kupp?

 

Jeg har 30D-en liggende på jobb, og jeg har vært på utkikk etter et allsidig og rimelig objektiv til det. Jeg vil ikke dra 24-105-objektivet fram og tilbake. Da kan jeg heller ta med meg et fastobjektiv når det trengs.

 

eitp

 

Gratulerer.

Den annonsen var nok ikke mange minutter gammel kan jeg tenke meg.

Lenke til kommentar

Er det bare meg som synes DENNE annonsen stinker. Greit at prisen er hyggelig. noe som forsåvidt oppveies av en ødelagt knott som burde kunne llas eg fikse. Men selger skriver ingeting om batterigrepet eller objektivet. Og teksten er, for å si det mildt, mangelfull og usammenhengende. Mulig det er som ikke behersker norsk spesielt bra, men jeg synes det lukter tyvgods lang vei. Enig med meg?

Lenke til kommentar
Er det bare meg som synes DENNE annonsen stinker. Greit at prisen er hyggelig. noe som forsåvidt oppveies av en ødelagt knott som burde kunne llas eg fikse. Men selger skriver ingeting om batterigrepet eller objektivet. Og teksten er, for å si det mildt, mangelfull og usammenhengende. Mulig det er som ikke behersker norsk spesielt bra, men jeg synes det lukter tyvgods lang vei. Enig med meg?

Lukter tyvegods på den ja..

 

Ellers er det med skuffelse jeg ser at pentax-teleoptikk er noe man kanskje burde samle på i disse finanskriser. Prisene holder seg ihvertfall godt. Klikk Denne ble produsert fra 87-91 (dermed ca 20år gammel), likevel koster den omtrent det samme som en splitter ny DA* 300mm f/4.

Sukk.

edit:stygg leif

Endret av Ageurk
Lenke til kommentar
Ville forøvrig mye heller kjøpt et brukt D200 til den prisen enn et brukt 40D til samme pris.

Ville forøvrig mye heller kjøpt et brukt 40D til den prisen enn et brukt D200 til samme pris.

 

 

 

Men ser på foto.no at den gamle Nikon-traveren holder seg godt i pris (rundt 5k). På den annen side er det jo en grunn til at det ligger drøssevis av de ute.Er de ikke solgt er er det som oftest prisen som ikke helt følger markedet..

Endret av ragamuffin
Lenke til kommentar
Ville forøvrig mye heller kjøpt et brukt D200 til den prisen enn et brukt 40D til samme pris.

Ville forøvrig mye heller kjøpt et brukt 40D til den prisen enn et brukt D200 til samme pris.

 

 

 

Men ser på foto.no at den gamle Nikon-traveren holder seg godt i pris (rundt 5k). På den annen side er det jo en grunn til at det ligger drøssevis av de ute.Er de ikke solgt er er det som oftest prisen som ikke helt følger markedet..

 

Akkurat. Legger du ut en d200 til 3500-4000 er den solgt omtrent før du trykker enter. 5000+ ligger lenge ute.

Endret av onslow123
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...