Gå til innhold

Luringer og rariteter på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Lingner fælt på en Nigeriasvindel dette her.

 

Hvis du skulle gå på dette så får du en mail med rettleding angående innbetaling av penger.

Dem oppretter en faik bank som skal ta vare på pengene dine fram til du bekrefter mottatt vare.

 

Send gjerne en mail med hvordan betalingen skal foregå så finner du ut litt mer,men vær ops på spaming,så bruk en ekstern mailadresse.

 

Her er en blogg om en engelskmann og hva han gjorde.

 

http://www.zug.com/pranks/powerbook/

 

eller denne,litt morsomt lesestoff.

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=936206&hl=

 

Edit:kjøp/salg,samme fremgangsmåte.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

I utgangspunktet er jeg enig i at "ferdig prutet" er en uting, men etter å ha solgt endel saker og ting på finn.no den siste tiden har jeg faktisk begynt å revurdere. Noe skjer i huet på folk når det gjelder bruktkjøpt fra private på nettet, folk er så j*vli frekke/dumme at jeg blir helt matt.

 

Jeg la ut en meget pent og lite brukt barnevogn på finn på torsdag, prisen var rett og slett ekstremt bra og enhver idiot som følger litt med på denslags ville straks se at dette var et bra kjøp (såfremt vognen fremstod så bra som jeg skrev at den var, selvsagt). Hva skjer? Den ene idioten etter den andre prøvde å prute som f*en, den beste var en tomskalle som prøvde seg på halv(!) pris mot at den ble "hentet og betalt i dag".

 

Det var selvsagt ikke noe problem å selge vognen til prisen jeg hadde lagt den ut for, men med tanke på at jeg satt halve dagen og svarte på mail og det renner inn med dustemailer fra høyre og venstre så begynner jeg å se poenget med en liten "ferdig prutet" i annonseteksten - ihvertfall på finn. Det er muligens en litt annen verden på f.eks. foto.no (bruktmarkedet her har jeg ikke prøvd ennå), men om det tar litt lenger tid å selge ting om man skriver ferdig prutet er det helt klart verdt det om jeg kan slippe å forholde meg til "optimister" som ikke bidrar med annet enn at jeg får høyere blodtrykk og lyst til å slå noen med en planke.

Lenke til kommentar

Delvis enig jokabele. Er prisen så lav (sett i forhold til markedet) at man ikke er villig til å gå ned en krone, kan det være greit å bemerke det på en eller annen måte. Nå blir slike gjenstander solgt fort likevel, så problemet er jo overkommelig (man svarer skambudene stort sett ikke med noe annet enn et par enstavelsesord)

 

Men når prisen definitivt ikke er noe å rope høyt om (2-3 ganger markedspris i dette tilfellet), og i tillegg ordene 'ferdig prutet'...ugh.

Lenke til kommentar

Pruting og pruting fru blom.

Hvis du legger en vare ut for salg som du vet du selger billig og sannsynligvis blir kvitt i løpe av noen timer da synes jeg det er greit og gi uttrykk for det.

 

Men ser du på varer som har ligget ute for salg en stund og er benevnt med setninger som "ferdig prutet,vurderes solgt,ring for pris,går ikke ned i pris" er det en grunn for det ikke er solgt,hvis jeg ser noen inntresse i de objektene så spør jeg selger ganske freidig hvor mye han er villig til og gå ned i pris,ene og alene for at jeg synes han prøver å få for mye for varene og/eller feil annonsering.

Spesielt selvgode selgere som tror dem selger "gull,røkelse,myrra"

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...