Gå til innhold

Hvordan blir lønnen når man jobber rotasjon. Hva er normal Lønn for 12-9 rotasjon?


kas_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...

når det gjelder lønnsberegning så er det enkleste å bare se hvor mange timer man jobber per tur, ganger anntall turer ila et år og gange med timelønn.

 

jeg er no fulstendig imot å regne med tilegga når jeg regner ut hva lønn jeg har, slik som king-nothing gjør (hver med sin smak) for det er faktisk ikke den reelle lønna, tilegga er forskjellig fra sted til sted.

 

på en rotasjonsjobb så har man som regel ikke flere timer en en vanlig 7-3 ansatt har.

 

jeg jobbet i aibel/snøhvit i 2007, da hadde vi 14-21 rotasjon, 163.5 t/tur, 10.4 turer i året.

Med grunntimelønn (tarifflønn 167.60) blir det 167.60 x 163.5 x 10.4 = 284987.04 kr i året.

 

tar man med tillegga som var da så kan man plusse på 15% og 9kr i timen så da blir timelønna ca 202 i timen...

 

men lønn er som sagt opp til hvert enkelt firma!

 

når det gjelder firma som driver med rotasjon så har du utallige firma å velge mellom, for å nevne noen: Slagen Gruppen, Rolls-royce, Tech-Temp, Omega, Aibel, Aker kværner, Bravida, ABB og statoil.

 

håper det ga noen svar...

Lenke til kommentar
når det gjelder lønnsberegning så er det enkleste å bare se hvor mange timer man jobber per tur, ganger anntall turer ila et år og gange med timelønn.

 

jeg er no fulstendig imot å regne med tilegga når jeg regner ut hva lønn jeg har, slik som king-nothing gjør (hver med sin smak) for det er faktisk ikke den reelle lønna, tilegga er forskjellig fra sted til sted.

 

Men når man får en slik jobb så jobber man ofte på det samme stedet hele tiden og da må man jo regne med de FASTE tilleggene. De som man får hver mnd. Vi hadde 272kr/t uansett. Det var inkl alt.

 

Jeg har heller aldri hørt om noen som har 14/21 eller 12/9 rotasjon og som ikke jobber 12-timere...

Lenke til kommentar
når det gjelder lønnsberegning så er det enkleste å bare se hvor mange timer man jobber per tur, ganger anntall turer ila et år og gange med timelønn.

 

jeg er no fulstendig imot å regne med tilegga når jeg regner ut hva lønn jeg har, slik som king-nothing gjør (hver med sin smak) for det er faktisk ikke den reelle lønna, tilegga er forskjellig fra sted til sted.

 

Men når man får en slik jobb så jobber man ofte på det samme stedet hele tiden og da må man jo regne med de FASTE tilleggene. De som man får hver mnd. Vi hadde 272kr/t uansett. Det var inkl alt.

 

Jeg har heller aldri hørt om noen som har 14/21 eller 12/9 rotasjon og som ikke jobber 12-timere...

 

 

om man jobber 14-21 så jobber man 12 timer i 13 dager men første eller siste dagen jobber man 7,5 timer..

jobber man 12-9 så jobber man 11timer mandag-fredag, 7.5timer lørdag og har søndag fri.

Lenke til kommentar

Takker, der var noen firmaer hvert å sjekke ut. Trenger noen nye utfordringer snart hehe..

Har hatt noen rotasjoner på Melkøya nå, og nå har de 14 dager av 12.timer arbeid, så man må bruke FRI dagene sine på reise til og fra :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...