Gå til innhold

Dårlige erfaringer med UPS?


Anbefalte innlegg

Har noen her dårlige erfaringer med UPS?

 

Jeg har nå nylig opplevd at en av UPS's sjåfører har forfalsket min underskrift og trolig stjålet varen de skulle levere. Sjåføren påstår at han har levert varen hjemme hos meg til min kone 18.01.08! Og til tross for at både jeg og min kone var på jobb på dette tidspunkt + at signaturen ikke ligner noen av våre så nekter UPS å godta dette. Så idag måtte jeg politianmelde forholdet. Har ikke fått noe erstatningsvare eller erstatningspenger av dem.

 

Vil gjerne høre om noen av dere andre har opplevd lignende tilfeller eller andre hendelser med dårlig service/svindel.

 

ST

Endret av Howard
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har noen her dårlige erfaringer med UPS?

 

Jeg har nå nylig opplevd at en av UPS's sjåfører har forfalsket min underskrift og trolig stjålet varen de skulle levere. Sjåføren påstår at han har levert varen hjemme hos meg til min kone 18.01.08! Og til tross for at både jeg og min kone var på jobb på dette tidspunkt + at signaturen ikke ligner noen av våre så nekter UPS å godta dette. Så idag måtte jeg politianmelde forholdet. Har ikke fått noe erstatningsvare eller erstatningspenger av dem.

 

Vil gjerne høre om noen av dere andre har opplevd lignende tilfeller eller andre hendelser med dårlig service/svindel.

 

ST

 

Jeg har opplevd at postmannen har signert på bedriftspakken han skulle levere til meg, men han signerte med sitt navn og la pakken i postkassen ihvertfall. :)

 

Selv om han la den der så er det ulovlig med tanke på at alle kunne ha tatt den pakken i postkassen.

 

Hva var det som ble tatt?

 

kjipt er det ihvertfall.

 

Andreas

Endret av andreash
Lenke til kommentar
Har noen her dårlige erfaringer med UPS?

 

Jeg har nå nylig opplevd at en av UPS's sjåfører har forfalsket min underskrift og trolig stjålet varen de skulle levere. Sjåføren påstår at han har levert varen hjemme hos meg til min kone 18.01.08! Og til tross for at både jeg og min kone var på jobb på dette tidspunkt + at signaturen ikke ligner noen av våre så nekter UPS å godta dette. Så idag måtte jeg politianmelde forholdet. Har ikke fått noe erstatningsvare eller erstatningspenger av dem.

 

Vil gjerne høre om noen av dere andre har opplevd lignende tilfeller eller andre hendelser med dårlig service/svindel.

 

ST

 

Jeg har opplevd at postmannen har signert på bedriftspakken han skulle levere til meg, men han signerte med sitt navn og la pakken i postkassen ihvertfall. :)

 

Selv om han la den der så er det ulovlig med tanke på at alle kunne ha tatt den pakken i postkassen.

 

Hva var det som ble tatt?

 

kjipt er det ihvertfall.

 

Andreas

 

Det var et objektiv av typen:

AF-S Nikkor 70-200mm f/2,8G VR ED

 

Jævlig irriterende er det i alle fall.

Lenke til kommentar

Wow, det er lavmål! Og når det først skjer, så er det helt latterlig av UPS og benekte all kjennskap. De burde ha lagt seg flate og gitt deg full kompensasjon.

 

Håper virkelig du får igjen objektivet, eller pengene. Vannvittig sure penger å tape. Spesielt i en slik sak der du har klare beviser på at du ikke har signert ut pakken.

 

Trodde faktisk jeg kunne stole på et såpass seriøst firma som UPS, men nå begynner jeg å tvile.

Lenke til kommentar
Wow, det er lavmål! Og når det først skjer, så er det helt latterlig av UPS og benekte all kjennskap. De burde ha lagt seg flate og gitt deg full kompensasjon.

 

Håper virkelig du får igjen objektivet, eller pengene. Vannvittig sure penger å tape. Spesielt i en slik sak der du har klare beviser på at du ikke har signert ut pakken.

 

Trodde faktisk jeg kunne stole på et såpass seriøst firma som UPS, men nå begynner jeg å tvile.

 

Ja det trodde jeg også.. men den gang ei. Og da politiet ringte transportøren som hadde kjørt for UPS istad så nektet de å fortelle hvem sjåfør som hadde kjørt denne dagen.

Gleder meg til å møte de der i en eventuel rettsak.

Endret av faaeri
Lenke til kommentar

Er jo ikke direkte UPS sin feil. Det forsvinner pakker hos Posten også, men man kan ikke si at det er et useriøst firma pga noen er tyver.

 

Jeg tror UPS vil ordne opp så fort det er avklart at transportøren

har drevet bedrageri. Akkurat nå er de mellom barken og veden.

De kan jo heller ikke vite at det ikke er din underskrift.

Du kan jo har skrevet under med en håndskrift som er totalt anderledes

enn din egen og deretter forsøkt å sette transportøren og UPS opp i mot hverandre. Det finnes uærlige folk og skurker overalt.

 

(Nå er jo dette en smal sak siden dere begge har vært et annet sted

på det aktuelle tidspunket, men du skjønner poenget?)

Endret av diax
Lenke til kommentar
Er jo ikke direkte UPS sin feil. Det forsvinner pakker hos Posten også, men man kan ikke si at det er et useriøst firma pga noen er tyver.

 

Jeg tror UPS vil ordne opp så fort det er avklart at transportøren

har drevet bedrageri. Akkurat nå er de mellom barken og veden.

De kan jo heller ikke vite at det ikke er din underskrift.

Du kan jo har skrevet under med en håndskrift som er totalt anderledes

enn din egen og deretter forsøkt å sette transportøren og UPS opp i mot hverandre. Det finnes uærlige folk og skurker overalt.

 

(Nå er jo dette en smal sak siden dere begge har vært et annet sted

på det aktuelle tidspunket, men du skjønner poenget?)

 

De kan vite at det ikke er min da jeg har lastet opp min & min samboer's underskrift til dem så dem kan sammenligne. Og jeg kan jo ikke ha skrevet under med en annerledes underskrift da jeg ikke var hjemme. Dem har ingen unnskyldning. Har prøvd i det lengste å hjelpe dem, men idag randt min tålmodighet ut.

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke du her har grunnlag for å kalle UPS kjeltringer, ei heller anklage sjåføren for tyveri og dokumentforfalskning. Det kan utmerket godt dreie seg om en helt ærlig feillevering som noen har sett sitt snitt til å utnytte. I så fall er ikke sjåføren skyldig i annet enn slurv mht å sjekke mottagers legitimasjon.

 

Samtidig synes jeg det er merkelig at transportbyrået nekter å oppgi navnet på sjåføren til politiet. Til deg er i og for seg greit nok, siden du ved å anmelde forholdet har overlatt saken til politiet, men de har så vidt meg bekjent ingen lovfestet rett til å forsøke å løse saken internt før de gir nødvendige opplysninger til politiet. Hvis dette er en sak som politiet etterforsker, kan denslags bli sett på som å hindre politiets arbeid, skulle jeg tro.

Lenke til kommentar

Er det noen som vet om UPS bare bruker underleverandører i Norge for utlevering/henting av pakker ?

 

Fikk en stor pakke fra USA i fjor og da var det et transportfirma som ikke virket all verden seriøst som leverte for UPS. Forsendelsen gikk helt smertefritt, så det var egentlig ingenting å klage på.

 

Men dersom UPS bruker en rekke småfirmaer for utlevering/henting må det være vanskelig for de å ha 100% kontroll. Hvilke som får disse jobbene for UPS går garantert på pris.

 

Hvor lenge siden er det at UPS gikk over til denne praksisen ? Fikk endel pakker levert for noen år siden av UPS og da hadde de egne biler/sjåfører. I reneste "Kongen av Queens" stil.

Lenke til kommentar
De kan jo heller ikke vite at det ikke er din underskrift.

Du kan jo har skrevet under med en håndskrift som er totalt anderledes

enn din egen og deretter forsøkt å sette transportøren og UPS opp i mot hverandre.

 

Jeg har ved flere anledninger skrevet under slurvete på utskrifter på utesteder og i flerfoldige taxier. Har spurt dem hver gang om de ikke skal sjekke at signaturen stemmer. Neida, det går nok bra er svaret da. Vel, hvis jeg bestrider kjøpet så er det faktisk ett problem at ikke signaturen stemmer med kortet.

Lenke til kommentar
UPS har egne ansatte i Norge. Mine pakker kommer hvert fall fra en hyggelig UPS-sjåfør.

 

Har bestilt varer en rekke ganger fra Adorama/BHphoto, og de har alltid blitt levert av en sjåfør fra UPS. Det eneste problemet jeg har hatt er at de svært sjelden ringer på forhånd, og det er jo ikke alle som kan ta seg fri for å være hjemme og vente på pakker.

Lenke til kommentar
Jeg synes ikke du her har grunnlag for å kalle UPS kjeltringer, ei heller anklage sjåføren for tyveri og dokumentforfalskning. Det kan utmerket godt dreie seg om en helt ærlig feillevering som noen har sett sitt snitt til å utnytte. I så fall er ikke sjåføren skyldig i annet enn slurv mht å sjekke mottagers legitimasjon.

 

Samtidig synes jeg det er merkelig at transportbyrået nekter å oppgi navnet på sjåføren til politiet. Til deg er i og for seg greit nok, siden du ved å anmelde forholdet har overlatt saken til politiet, men de har så vidt meg bekjent ingen lovfestet rett til å forsøke å løse saken internt før de gir nødvendige opplysninger til politiet. Hvis dette er en sak som politiet etterforsker, kan denslags bli sett på som å hindre politiets arbeid, skulle jeg tro.

 

Selvfølgelig kan jeg kalle han kjeltring da han sier han har levert pakken til min kone noe som ikke er mulig da hverken hun eller jeg var hjemme. Det var heller ingen andre hjemme her på dette tidspunktet, så han sjåføren juger. Enten har han stjålet den eller så har han mistet den. Han har i tillegg til dette signert selv og sier det er min kone, dette er dokumentforfalskning. Han har ikke levert feil noe sted da jeg bor landlig til, og han leverte en pakke hos meg dagen før (så han vet hvor jeg bor).

 

Anbefaler dere å unngå UPS.

 

 

Er det noen som vet om UPS bare bruker underleverandører i Norge for utlevering/henting av pakker ?

 

Fikk en stor pakke fra USA i fjor og da var det et transportfirma som ikke virket all verden seriøst som leverte for UPS. Forsendelsen gikk helt smertefritt, så det var egentlig ingenting å klage på.

 

Men dersom UPS bruker en rekke småfirmaer for utlevering/henting må det være vanskelig for de å ha 100% kontroll. Hvilke som får disse jobbene for UPS går garantert på pris.

 

Hvor lenge siden er det at UPS gikk over til denne praksisen ? Fikk endel pakker levert for noen år siden av UPS og da hadde de egne biler/sjåfører. I reneste "Kongen av Queens" stil.

 

At dem ikke har kontroll er jo helt tydelig. Og dem bruker lokale selvstendig næringsdrivende tydeligvis.

 

 

ST

Endret av Howard
Lenke til kommentar

Jeg syns fremdeles UPS ikke har gjort så veldig mye galt.

 

Selv om du har lastet opp din og din kones underskrifter

så kan du jo godt ha tegnet en bil i signaturfeltet når du mottok

pakken. Ingen servitører/varebud/taxisjåfører/whatever sjekker hva du

skriver.

 

Så UPS som da har brukt en underleverandør til å frakte pakken

har ikke annet enn ord mot ord. Du mener det har skjedd en

kriminell handling og eneste måte å løse det på er å la

politiet etterforske saken.

Hva vil du UPS skal gjøre da? Kjøpe et nytt objektiv til deg?

 

At transportøren har blåst deg gjør vel ikke UPS til kjeltringer.

Jeg er storfornøyd med all kontakt jeg har hatt med UPS.

Du kan ikke si at RIMI er en drittkjede bare pga en i kassen lurer

deg med vekslepengene e.l. Det er jo håpløst.

 

Du kan si at BUDET som leverte pakken din er en kjeltring.

Lenke til kommentar

Både enig og uenig med begge parter, egentlig.

 

Min mening:

 

BUDET er en kjeltring, om det er så at signaturen ER forfalsket, og pakken IKKE er utlevert.

Om pakken er utlevert feil sted, er det en tabbe av budet.

 

I alle tilfelle må firmaet som skulle levert den (ikke UPS, men innleid firma) må da erstatte pakken.

 

UPS har derimot ikke forholdt seg til loven om de har tilbakeholdt opplysninger i en politietterforskning. Det igjen kan virke useriøst.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...