Gå til innhold

Feil 12volt i BIOS på Asus P5N-T Deluxe


audhage

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har nettopp mottatt et nytt Asus P5N-T Deluxe. Installerte det med en Intel Q6600 og en OCZ GameXtreme 700w PSU.

 

Når jeg startet kommer det mye problemer. Først sr jeg at vifter koblet til hovedkortet ikke klarer å spinne opp. De spinner kanskje en kvart runde før de stopper. Etter dette går jeg inn i BIOS og sjekker volten. Der står 3.3 og 5v riktig, men på 12v står det 0.000.

 

Noe er jo helt tydelig feil der. Jeg har forsøkt strømforsyningen på en annen PC, da fungerer den som den skal. Her må det da være noe galt med hovedkortet?

 

Jeg har koblet til den 12v eATX 4pins kabelen og 24pins kabelen.

 

Hva mener dere kan være feil?

 

Setter pris på all respons.

 

Mvh Audun Hagen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du prøvd en annen strømforsyning? Hovedkortet ditt er NForce basert som er svært godt kjent for masse rare feil og kompatibilitetsproblemer (NForce generellt) - også med strømforsyninger, ditt er ett helt nytt kort som helt sikkert trenger noen bios oppdateringer også.

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar

Sant,

 

Nei, jeg har ikke noen andre strømforsyninger å teste med. Den strømforsyningen jeg har i gamlePC'en har bare 20pins kontakt.

 

Strømforsyningen fungerer dog på et Asus A8n32SLI deluxe.

 

Snakket med amentio også, om jeg sender det inn tar det over 2 uker før jeg får et tilbake.

 

Noen som har noen tips? Enten for å takle supporten til Amentio eller for å finne ut hva feilen er, evt løse det?

Lenke til kommentar

Prøv den gamle psuen din, det skal fungere hvis den ikke er altfor svak/jalla da - den skal passe selv om den er 20pins.

Mitt Asus Striker Extreme kort tok kvelden 2 ganger, det tredje er ok, men trøblete som fy - det er nesten alle, jeg hang mitt på veggen og gikk over til Intel - det er som å gå fra en gammel Renault til en ny japansk bil - kanskje ikke så mye bling, men det bare fungerer.

Har også et Asus P5N-E SLI, dette er også trøblete og er relegert til "reserve til reservekort".

NForce er en høy pris for å kunne kjøre SLI :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...