Gå til innhold

Biltema FM sender


Anbefalte innlegg

Har lurt på å kjøpe meg en trådløs FM-sender fra Biltema

 

http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=133277

 

Er det noen her inne som har testet denne?

 

Lurer på om den er kraftig nok til å nå frem til antenna på taket....

 

Og hvordan dynamikken/båndbredden på lyd signalet er.

 

Har nemlig testet en annen type tidligere og den var det veldig dårlig dynamikk i, og rekkevidden var svært dårlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lurer på om den er kraftig nok til å nå frem til antenna på taket....

 

Og hvordan dynamikken/båndbredden på lyd signalet er.

 

Tingene du spør om står i annonsen. 3-5 meter rekkevidde, og frekvensområde på 100 - 15k Hz. Det kan i alle fall ikke være bedre enn dette.

 

Min begrensede erfaring med slike er at de går i søppla etter en kjøretur eller to. Dårligere lyd enn FM radio er ikke akseptabelt for ørene mine. :no:

Lenke til kommentar

Har både prøvd med iPod FM sender og den i Garmin Nuvi FM, funker, ikke så bra lyd. Det som er problemet er at når du kjører så kommer du inn og ut av soner der en radio kanal bruker eller ligger nær den frekvensen du sender ut på, dette medfører masse støy og klipping

 

Løsning: Dra ut antenna på bilen fra anlegget, da funker FM sender masse bedre, gjort dette i praksis, funker som bare det

Lenke til kommentar
  • 12 år senere...

Har kjøpt en slik en. OK å høre musikk, radio osv. Den funker ikke å samtale med telefonen. Har prøvd med flere ulike telefoner uten å få det til.

Folket på Biltema mener det skal funke, selv om en av de som jobber der ikke fikk det til. En av lederne får det til med sin, sier han. En litt eldre Samsung Tab.

Endret av ppi600
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...