Gå til innhold

OCZ StealthXstream 600W lager irriterende høyfrekvent lyd!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har en OCZ StealthXstream 600W strømforsyning jeg kjøpte fra MPX for litt over en mnd siden.

Har etterhvert blitt oppmerksom på at strømforsyningen lager en irriterende høyfrekvent lyd når pcen er avslått. Har opptil flere ganger måttet slå av strømforsyningen med bryteren bak for å få nattesøvn.

 

Men jeg skal ikke overdrive heller, lyden er så høyfrekvent at den så vidt høres, men er allikevel svært irriterende.

 

Er det flere som har denne strømforsyningen, og har samme problem? Evt. kan de som har, skru av pcen og høre etter om det er samme lyd? Grunnen til at jeg spør, er at jeg ikke vet om dette er en retursak eller om det bare er slik strømforsyninger i dag produseres.

 

Takker for alle svar :-) Men beklager dersom jeg ikke er innpå forumet og svarer på alle postene.

 

Mvh. Håkon Hassel :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte en sånn en for å ha en strømforsyning mens jeg ventet på en annen under en garantisak, og jeg må si jeg syntes den bråkte mens den var på også. Jeg har ikke opplevd noen høyfrekvent lyd, men så er maskina mi ikke av om natta heller da ;) Jeg opplevde derimot at når vifta kjørte opp turtallet at det skranglet litt, som om lageret ikke var skikkelig smurt eller noe sånt, men den kom bare når den fikk så mye tyn at den ble varm.

Lenke til kommentar

Har ikke overbelastet strømforsyningen min, så mens den kjører virker den stille og fredelig. Noe trafolyd får jeg heller ikke fra strømforsyningen. (Men strømforsyningen til ruteren fra NextGenTel durer kraftig, og kan høres selv mens en pc går rett vedsidenav)

 

Men basert på andre strømforsyningers "pipelyd level" i huset, så har jeg bedt MPX om retur på orderen. Takker for hjelp fra dere som allerede har svart.

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Samme "problemet" her med Stealthstreamen.

 

Såvidt jeg kan forstå, så er vel årsaken at den skal vise at det er strøm i kabinettet. Kan det være mer en "feature" enn en feil? (eller kanskje en designfeil?).

 

Dette er vel egentlig mest et problem når man slår av PCen. Når PCen står på, bråker viftene mere, og jeg tror ikke at den høyfrekfvente lyden er der (evt så overdøver viftene den?).

 

Selv slår jeg av PSU med knappen bak når jeg ikke skal bruke den over lengre tid (f.eks om natta), så for min del er ikke dette et problem. Kan jo prøve å ha den på om natta for moro skyld for å se om jeg merker noe.

 

Litt sidespor muligens, men når det gjelder høyfrekvent lyd, så vil du med årene merke mindre av den, pga svekkelse av hørsel. Om kanskje en 5 år vil du ikke merke den lengre. Dermed ikke 100% utenkelig, at den ingeniøren som designet denne PSUen er eldre, og ikke kan høre at strømforsyningen har en pipelyd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...