LysDiode Skrevet 1. februar 2008 Skrevet 1. februar 2008 Hei. Jeg driver med ett program som skal søke gjennom hele harddisken etter en bestemt fil. Det skal være mulig å søke etter ønsket fil. Noen som vet hvordan koden bak det hele skal være? Altså: Man skal søke etter filen i en textbox og enten klikke på "Search" knappen eller enter. Så skal søkeresultatene komme opp i en liste under. Kan noen hjelpe meg med koden? Må innrømme at jeg er ganske nybegynner i VB, skjønner ikke det med kodene. På forhånd takk =D
Manfred Skrevet 4. februar 2008 Skrevet 4. februar 2008 Jeg har laget et slikt program en gang. Jeg tar utgangspunkt i .net, siden ikke noe annet er spesifisert. Jeg bruker da en FolderBrowserDialog for å velge mappen man skal begynne i. Så må du jo få tak i fillisten. Du bruker da funksjonen Directory.GetFiles(string path, SearchOptions o) Denne returnerer en array av alle filene. fileArray = Directory.GetFiles(path, SearchOption.AllDirectories) ' For å søke i alle undermapper. Du bruker SearchOption.TopDirectoryOnly for å ikke søke i undermapper. Så kan du bruke for eksempel en ForEach for å iterere gjennom alle elementene i arrayen og sjekke om currentString.Contains(searchPattern) Så er du i alle fall sparket litt i vei i riktig retning
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå