Gå til innhold

More TV driver med ulovlig markedsføring


Anbefalte innlegg

Jeg fikk nettop en SMS fra more TV om reklame av ringetoner osv.

Jeg har aldri meldt meg inn i noe sånt, eller benyttet det av noen grad.

 

men nederst på SMS'en står det at jeg må ringe en nr. det er ingen som var telefonen der så jeg legger igjen en beskjed på telefonen, som går ut på at de driver med ulovlig markedsføring, og jeg har aldri meldt meg inn i dette. så jeg regner med at jeg ikke vil høre noe mer fra dere.

 

5 minutter etterpå ringer de opp på hustelefonen, jeg ser hvem det er, men har ingen lyst til å prate med dem og diskutere. de har jo skjønt at jeg ikke har meldt meg inn (?)

1 minutt etterpå ringer de igjen, jeg tar ikke telefonen.

5 minutter etter det ringer de opp på mobilen, jeg tar ikke telefonen, så de legger igjen beskjed på mobilsvar.

 

"hei hei, vi fikk en beskjed av det på svarer angående utmelding, hvis du ønsker å melde deg ut må du ta kontakt med oss. flott flott! hadet" (ca sånn var den)

 

har de ikke skjønt hva de driver med enda? og skal jeg ta kontakt enda en gang for utmelding?

 

Dette må jo være et eksempel på ulovlig markedsføring. må si det er morro å få selgere på telefonen for de kan du kødde med, men når de sender SMS blir det bare en irritasjonsfaktor uten like.

alle telefonselgere er løynere (røft regna) når man får provisjon tar pengene over for servicen, og jeg snakker av egen erfaring.

 

 

hilsen grettene meg, håper ingen tar min post personlig

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk akkurat en SMS av dem også. 'Hei, som bruker av More TV vil du motta gode tilbud! Prøv så mange nummersøk du klarer i 1.måned GRATIS! Prøv idag: Send ME til .. For utmelding ring .."

 

Jeg klarer alltids å overse en SMS, men legger likevel et innlegg her bare for å si at du ikke er den eneste :)

Lenke til kommentar

Til Info

 

Mobile Entertainment AS

orgnr. 988 027 545

Daglig leder/ adm.direktør: Stener Dannevig

E-postadresse: [email protected]

Internettadresse: www.mobent.no

 

 

Så langt jeg kan se så er de i sammarbeid med Eurobate As, hvis nummeret ditt er registrert der så har de all rett til å sende deg denne driten. Da det står i policyen at de kan dele info med sammarbeidspartnere osv.

 

Selv er ikke nummeret mitt registrert i eurobate, så jeg skal følge opp denne saken.

Jeg prøvde å ringe de, men selvfølgelig tar de ikke telefonen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Med fare for å ha misforstått noe: vær forsiktig med å ringe tilbake eller sende sms til dem. Mulig at de kan misoppfatte det som en innnmelding.

 

To spørsmål:

 

- hvilket nummer skulle man ringe?

- hvilken sms skulle sendes og til hvilket nummer?

Lenke til kommentar

Det stemmer at hvis nummeret er registrert i Eurobate, så kan EUROBATE sende ut meldinger fra samarbeidspartnere, ingen andre. Det står nemlig at de vil så for eventuelle utsendelser av tilbud fra samarbeidspartnerne. Så når det her står More-TV som avsender er ikke dette Eurobate. Derfor er dette ulovlig,(såfremt du ikke har bedt om noe fra More TV). Jeg fikk selv denne meldingen 1420 idag, og ble mektig irritert. jeg vurderer politianmeldelse! Jeg er heller ikke medlem hos eurobate, noe jeg sjekket ved å sende UTMELDING til 1938 (det du sender for å melde deg ut av eurobate) og fikk melding tilbake om at nummeret mitt ikke var registrert i databasen...

 

Med fare for å ha misforstått noe: vær forsiktig med å ringe tilbake eller sende sms til dem. Mulig at de kan misoppfatte det som en innnmelding.

 

To spørsmål:

 

- hvilket nummer skulle man ringe?

- hvilken sms skulle sendes og til hvilket nummer?

 

 

Nummeret som står i meldingen er 40006460. det står at nummeret skal ringes for utmelding...

Lenke til kommentar

Godt å se at det ikke bare er jeg som reagerer kraftig på denne meldingen

som "More Tv" har sendt ut. Dette er noe som provoserer meg noe grenseløst.

 

En tulling med et enkeltforetak, som sender ut meldinger til personer

som helt klart ikke har ønske om å motta disse. Må si at jeg lurer

på hvordan dette "selskapet"/svindelforetaket har fått tak i nummeret mitt,

da jeg er SVÆRT forsiktig med å gi dette ut.

 

Prøvde å ringe nummeret flere ganger fredag (8. feb) ettermiddag men uten å

komme i kontakt med noen på det oppgitte nr.

 

Alternativet er å være litt kreativ å ringe/mld "han" privat, skal ikke se bort

i fra at HANS nummer er lett tilgjengelig fra f.eks 1881.no

 

Med vennlig hilsen

 

En stk forbannet meldingsmottaker

Endret av Badeball
Lenke til kommentar

Mottok selv også melding fra de, ringte de opp og la igjen beskjed om at jeg ønsket å vite hva dette var for noe. Det som vedkommende jeg prata med forklarte at de hadde kjøpt opp databasen til ett selskap som dreiv med konkurranser og chat på TV samt internett.

 

Det de driver med, er at de selger reklameplass for bedrifter.

Man mottar meldinger som gir deg gratis kinobilletter osv osv.

 

Han prata no på om hva de tilbydde etc. Og at om jeg ønsket så kunne han melde meg ut. Så til meg ble det fiksa.

 

Understreket av ingen meldinger man mottok fra de skulle generere noen kostnad for de som mottok meldingene. Det vil gjenstå å se det da :)

 

De ringte i alle fall tilbake og forklarte hva det gjaldt, syns bare det var greit jeg da. Da de fleste andre andre innholdsleverandører ikke svarer tilbake i det hele tatt.

 

Utmeldt er man i alle fall :) Har sikkert deltatt på en quiz til et selskap som har gått dunken så jeg får skylde meg sjøl. Tviler sterkt på at de sender ut meldinger til en bulk med folk i alle fall blir fort problemer av sånt.

Endret av NoKeR
Lenke til kommentar
Det som vedkommende jeg prata med forklarte at de hadde kjøpt opp databasen til ett selskap som dreiv med konkurranser og chat på TV samt internett.

Jeg har hatt en sak tidligere med forbrukerombudet om akkurat dette. Forbrukerombudet er tindrende klar på at du skal ha et direkte kundeforhold til noen for at de skal kunne sende deg SMS. Det er ikke lov å "kjøpe" kundegrupper på denne måten. Det er heller ikke lov å sette som vilkår for en abonnementstjeneste via SMS eller noen annen form for kjøp av tjeneste at man må godta å motta reklame via SMS. Dette skal være noe man aktivt må velge selv.

 

Håper alle som sier de har klaget til forbrukerombudet faktisk har gjort det og at disse får smekk. Skikkelig smekk.

Lenke til kommentar

Fikk samme melding i dag, veldig frustrerende. Men som noen nevnte, kan være gjennom Eurobate.. Registrerte meg der for mange år siden når jeg brukte kontantkort og var desperat etter å svare noen, så signet opp for gratis sms.

 

Husker hverken brukernavn eller passord på siden, men etter litt leting fant jeg ut at "UTMELDING" til 1938 melder deg ut av eurobate, om du sender det fra telefonen du er registrert med.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Dobbeltsjekk mobilregninga di.

 

Jeg fikk en SMS fra Utelivsavisen med reklame for et utested i Ålesund. Aldri meldt meg inn. Aldri hørt om dem og likevel belastet de mobilabonnementet mitt med 3 kroner for innholdstjeneste. De skal derimot ha kudos/skryt for å ha ordnet opp i det raskt. Ringte meg dagen etter at jeg fyrte av 1 stk sint epost med kopier til div andre og beklagde det hele så meget og skulle få tilbake mine 3 kroner. intet problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...