Gå til innhold

Hvor mye tjener en lege?


Lene3

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er vel bare å finne leger det og skattegoogle dem.

6 år å bli lege , 5 år å bli lektor , ikke store forskjellene.

 

Det er riktig nok allmenn lege og spesialisering kommer i tillegg.

 

Fastleger tjener etter pasientlistens lengde.

 

En professor i indremedisin som har pasienter, forsker og underviser på legestudiet har ca 1,2 mill i lønn ved st.olav i trondheim.

Endret av War
Lenke til kommentar

Det varrierer. Det er vel rundt 400000 som du sa =/ En sykepleier tjener nok litt mindre. En kirurg hover inn en hel masse ^^ Tenk, en spesialhjerteoperasjon kan koste 1 million, til og med mer. En allmennlege, f. eks. fastlegen dinligger vel også på rundt 400000 kr i året. Sett i forhold til en dårlig Disney-skuespiller (som det finnes i bøtter og spann), så er det jo egentlig ikke så mye =/

Lenke til kommentar
Legen min er rundt 40 tror jeg.

 

Tror egentlig ikke at det finnes en jobb der du tjener penger fort og ikke etter at du har jobbet i 100 år.

Bortsett fra dårlige disney skuespillere som tjener flere millioner av dollar til og med milliarder.

Spessielt de som synger de fleste syngende skuespillerne synger med voice changer.

 

Urettferdig. :mad:

Endret av Lene3
Lenke til kommentar
Nå tenker jeg på en ung lege og ikke en lege som er bestefar.

En ferdigutdannet lege vil nok, uavhengig av alder, tjene over en halv million i året. Det kommer veldig mye an på hvor mange pasienter du velger å ha, men legene har alltid vært svært godt lønnet.

 

Legen min er rundt 40 tror jeg.

 

Tror egentlig ikke at det finnes en jobb der du tjener penger fort og ikke etter at du har jobbet i 100 år.

Bortsett fra dårlige disney skuespillere som tjener flere millioner av dollar til og med milliarder.

Spessielt de som synger de fleste syngende skuespillerne synger med voice changer.

 

Urettferdig. :mad:

Herregud da. Tror ikke mange disneyskuespillere tjener milliarder.

Lenke til kommentar
Nå tenker jeg på en ung lege og ikke en lege som er bestefar.

En ferdigutdannet lege vil nok, uavhengig av alder, tjene over en halv million i året. Det kommer veldig mye an på hvor mange pasienter du velger å ha, men legene har alltid vært svært godt lønnet.

 

Legen min er rundt 40 tror jeg.

 

Tror egentlig ikke at det finnes en jobb der du tjener penger fort og ikke etter at du har jobbet i 100 år.

Bortsett fra dårlige disney skuespillere som tjener flere millioner av dollar til og med milliarder.

Spessielt de som synger de fleste syngende skuespillerne synger med voice changer.

 

Urettferdig. :mad:

Herregud da. Tror ikke mange disneyskuespillere tjener milliarder.

 

Over 50% tjener rundt 2 millioner dollar i året. Det er riktig at mange ikke tjener milliarder da

Endret av Lene3
Lenke til kommentar

Mener å ha lest på NMF.no at legestudenter i turnus tjener rundt 340.000. Det er jo egentlig utrolig bra bare det, så en lege i fast jobb med all den relevante utdanningen og praksisen en trenger tjener nok over 500.000 skal jeg nok tro.. Men det er nok dessverre slik som med all lønn i dette landet. Det er så skrekkelig individuelt :)

Lenke til kommentar
Mener å ha lest på NMF.no at legestudenter i turnus tjener rundt 340.000. Det er jo egentlig utrolig bra bare det, så en lege i fast jobb med all den relevante utdanningen og praksisen en trenger tjener nok over 500.000 skal jeg nok tro.. Men det er nok dessverre slik som med all lønn i dette landet. Det er så skrekkelig individuelt :)

 

Helt enig lönn er så skrekkelig individuelt i Norge og man må jobbe veldig lenge för man begynner å tjene noe.

Jeg vill helst ha masse penger nå som jeg har lyst til å gjöre så utrolig mye og ikke når jeg sitter og grubler over hvilken livsforsikring jeg bör ta

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...