MrBBs Skrevet 23. januar 2008 Skrevet 23. januar 2008 Lurer på om det er verdt å køyre raid som privat person, har ikkje verdens beste hardware. Tenkte å køyre Raid 0 eller 1.. siden lesehastigheten øker da, og fordi det er billig og annskaffe det eg trenger.
randknu Skrevet 23. januar 2008 Skrevet 23. januar 2008 Jeg har akkurat lagt opp til raid 0 på min egen maskin med 2 WD raptor 37gb disker. Det blir uaktuelt å gå tilbake for min del. Å laste inn windows xp med mange programmer som starter når maskinen starter går styggfort. Prosessoren min har full jobb med å behandle alle dataene... Jeg bruker Nvidiaraid og skal du installere windows på et raid oppsett så koble ifra alle andre disker mens du installerer windows. Ellers kommer ikke windows på C: (i alle fall ikke i mitt tilfelle)
MrBBs Skrevet 23. januar 2008 Forfatter Skrevet 23. januar 2008 Vel, får meg som har eit ganske smalt budsjett (ca 1500) so blir det enten raid 0/1 (mest sansynlig 0) med vanlig 7200 harddisk... eller ein raptor på 10000. veit ikkje kva som er mest verdt for pengane.. hadde plana om å kjøpe raid kontroll, sida HK-et ikkje støtter s-ata "2" som er litt kjappare ein s-ata.
MrBBs Skrevet 23. januar 2008 Forfatter Skrevet 23. januar 2008 btw. noken som veit kor masse Mb cache minnet på ein harddisk har å seie? ser det er stor forskjell på 8 og 16mb i pris...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå