Sanchez_ Skrevet 22. januar 2008 Skrevet 22. januar 2008 (endret) Jeg har begynt med filming, men trenger nytt videokamera og ekstrautstyr. Her er hva jeg er på utkikk etter: Videokamerea (Helst Sony) Farge: Gjerne svart... Type: High Defination (alle typer), DV eller Harddisk. Pris: 0-ca.6000 Ekstrautstyr: Wide-linse Lys Hånd-mikrofon (XLR) Bag Stort batteri Stativ Pris for alt ekstrautstyr: Spiller ingen rolle... Noen som har anbefalinger? Endret 22. januar 2008 av toycar007
Gjest Slettet+432 Skrevet 22. januar 2008 Skrevet 22. januar 2008 Jeg har begynt med filming, men trenger nytt videokamera og ekstrautstyr. Her er hva jeg er på utkikk etter: Videokamerea (Helst Sony) Farge: Gjerne svart... Type: High Defination (alle typer), DV eller Harddisk. Pris: 0-ca.6000 Ekstrautstyr: Wide-linse Lys Hånd-mikrofon (XLR) Bag Stort batteri Stativ Pris for alt ekstrautstyr: Spiller ingen rolle... Noen som har anbefalinger? Et kamera med XLR-innganger til 6000? Neppe...
Sanchez_ Skrevet 23. januar 2008 Forfatter Skrevet 23. januar 2008 Nei... Det går ann å kjøpe sånn XLR-plug som festes på den saken oppå kameraet (glemt hva den heter ...)
2Olav Skrevet 23. januar 2008 Skrevet 23. januar 2008 Er vel unødvendig med XLR-mic om du ikke har XLR på kameraet? Det eneste jeg kommer på da er å kjøpe Røde NTG2 som både kan brukes som XLR, og med batteri og overgang til 3,5mm jack. Denne kan faktisk fint brukes som hånd-mic, men du er 100% avhengig av at du kan justere mic-volumet på kameraet. Tror det bare er kameraer i 7000,-kr-klassen og oppover som har denne muligheten.
tyskland Skrevet 23. januar 2008 Skrevet 23. januar 2008 Er vel unødvendig med XLR-mic om du ikke har XLR på kameraet? Det eneste jeg kommer på da er å kjøpe Røde NTG2 som både kan brukes som XLR, og med batteri og overgang til 3,5mm jack. Denne kan faktisk fint brukes som hånd-mic, men du er 100% avhengig av at du kan justere mic-volumet på kameraet. Tror det bare er kameraer i 7000,-kr-klassen og oppover som har denne muligheten. Hvis vi går ut fra at kameraet kan justere volumet, så kan teoretisk alle dynamiske mikrofoner benyttes. Videre er det jo flere brukbare kondensatormikrofoner som kan benytte batterier, f.eks AKG C1000. Billige mikrofoner kan/bør ikke håndholdes, disse er for dårlig isolert. Dvs at du får ulyd hver gang noen flytter på en finger når de holder i mikrofonen. Nå er jeg litt mer inni det som har med PA-lyd å gjøre, men har lagt med linker til hvor du kan se på enkelte mikrofoner, men sjv kan ingen av dem stille lydnivået selv, dvs at det må kameraet ta seg av. Dedikerte videomikrofoner: http://www.thomann.de/gb/microphones_for_video.html Dynamiske (sang-)mikrofoner: http://www.thomann.de/gb/dynamic_microphones.html
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå