Gå til innhold

Hva vil være drivkraften til AOC.


Anbefalte innlegg

Aoc ser interessant ut og jeg kommer mest sannsynlig til å teste det. Men jeg lurer på hva som vil være drivkraften i spillet. Hva skal få meg til å spille dette spillet? I f.eks world of warcraft er det items som for folk til å spille, alt er i bunn å grunn om å forbedre din character, og det er med items, enten pvp, proffessions eller pve.

 

Så, aoc fokuserer på combat. Joda, sikkert kult det, men hva skal motivere deg videre om ikke items/loot? Jeg mener bra combat system blir garantert "kjedelig" etter 80 levels, og hva blir å skje på lvl 80? Raiding? hvorfor? items? Mye spennende og se fram til for min del iaffal. Hva tenker dere om dette?

Endret av torino10
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Aoc ser interessant ut og jeg kommer mest sannsynlig til å teste det. Men jeg lurer på hva som vil være drivkraften i spillet. Hva skal få meg til å spille dette spillet? I f.eks world of warcraft er det items som for folk til å spille, alt er i bunn å grunn om å forbedre din character, og det er med items, enten pvp, proffessions eller pve.

 

Så, aoc fokuserer på combat. Joda, sikkert kult det, men hva skal motivere deg videre om ikke items/loot? Jeg mener bra combat system blir garantert "kjedelig" etter 80 levels, og hva blir å skje på lvl 80? Raiding? hvorfor? items? Mye spennende og se fram til for min del iaffal. Hva tenker dere om dette?

Det vil da være items å se frem til i dette spillet som i alle andre MMOs, men items skal ikke bety så fryktelig mye i dette spillet iforhold til andre spill som WoW.

 

Gear skal vistnok kun gi din toon 10% stats sånn i forhold til hva feats og attributter gir deg.

Ser vi på WoW så er det jo motsatt omtrent, gear utgjør 90% av statsene på din toon slik at det kjapt kun kan handle om dette før man kan gjøre andre ting som PvP hvis man ikke skal ha et stort "handikap" bak seg.

 

Drivkraften din for dette spillet står vell egentlig på hva du selv liker.

Liker du raiding så har spillet et ganske stort potensiale for dette, se bare på Conan lore. Så det vil finnes "dungeon crawling" i spillet som det gjør i WoW hvor fokuset på gear står høyt i fokus.

 

Men husk, gear som du får i PvE trenger ikke være best i PvP. Så selv om du har "uber dragonslayer of doom" fra siste PvE tier, så er det ikke sikkert at det vil hjelpe så stort i PvP. Det vil nok kun stort sett hjelpe deg videre i neste tier av "dungeon crawling".

 

 

Liker du PvP så har spillet også et godt potensiale for et godt "end-game" spill der også, enten om du spiller solo, eller med andre i et guild.

 

PvP spillet har et såkalt "sandbox" fokus, der spillerne selv skaper det meste, spillerne vil få kunne kontrollere områder som vil gi deg bonuser i form av resources til crafting, sette opp byer med "vendors" av forskellige slag og stort sett selv forme spillets endgame der fokuset blir på å bli den beste, rikeste osv.

Lenke til kommentar
Gear skal vistnok kun gi din toon 10% stats sånn i forhold til hva feats og attributter gir deg.

Ser vi på WoW så er det jo motsatt omtrent, gear utgjør 90% av statsene på din toon slik at det kjapt kun kan handle om dette før man kan gjøre andre ting som PvP hvis man ikke skal ha et stort "handikap" bak seg.

 

Personlig har jeg ikke sansen for et spill hvor items spiller en så liten rolle. Nå vet jeg ikke om du har noen informasjon som tilsier at det blir 10% eller ikke, men hvis det blir så lite gearavhengig så tror jeg det lett kan bli kjedelig. Hvorfor skal man da raide hvis man like gjerne kan finne en crappy item med å soloe quests? Så klart er det sikkert gøy å se nye bosser og nye dungeons, men jeg har på følelsen at uten den ekstra bonusen med å ha fine rewards ved bosskills blir det vanskelig å motivere seg for raids etter hvert tror jeg.

 

En annen sak som wow gjorde var at det ble en naturlig vanskelighets grad på instancer. Dvs at man måtte ha gear fra en tidligere instance for å klare neste (som oftest). Hvis gear spiller så liten rolle kan man vel i teorien starte rett på de vanskeligste (hvis de ikke setter noen begrensninger om at man må ha quester eller lignende fra tidligere instancer).

 

Jeg tror de må finne en mellomting av dette og wow. Mulig at gear spilte en for stor rolle i wow, men jeg tror det er mye værre om gear ikke har noe å si.

Lenke til kommentar

Du får ikke en like lang og god opplevels hvis du kjører bare PvE, spillet er hovedsaklig fokusert på PvP, der guilder kan lage byer som de må forsvare og kan miste til andre guilder.

 

Det er selvsagt kos å få større e-peen når det gjelder gear, det er et fint tegn på at man er langt bedre enn "han andre der" som akkurat har kommet til 80, men vet ikke hvor stor rolle gear spiller i AoC.

Lenke til kommentar
Gear skal vistnok kun gi din toon 10% stats sånn i forhold til hva feats og attributter gir deg.

Ser vi på WoW så er det jo motsatt omtrent, gear utgjør 90% av statsene på din toon slik at det kjapt kun kan handle om dette før man kan gjøre andre ting som PvP hvis man ikke skal ha et stort "handikap" bak seg.

 

Personlig har jeg ikke sansen for et spill hvor items spiller en så liten rolle. Nå vet jeg ikke om du har noen informasjon som tilsier at det blir 10% eller ikke, men hvis det blir så lite gearavhengig så tror jeg det lett kan bli kjedelig. Hvorfor skal man da raide hvis man like gjerne kan finne en crappy item med å soloe quests? Så klart er det sikkert gøy å se nye bosser og nye dungeons, men jeg har på følelsen at uten den ekstra bonusen med å ha fine rewards ved bosskills blir det vanskelig å motivere seg for raids etter hvert tror jeg.

Motivasjonen blir jo akkurat det samme som i alle andre MMOs. Et item vil være bedre enn et annet item så det vil være din "bonus" ved å gjøre det vanskligste spillet har å by på. Du vil få en liten dytt i ryggen av det.

 

En annen sak som wow gjorde var at det ble en naturlig vanskelighets grad på instancer. Dvs at man måtte ha gear fra en tidligere instance for å klare neste (som oftest). Hvis gear spiller så liten rolle kan man vel i teorien starte rett på de vanskeligste (hvis de ikke setter noen begrensninger om at man må ha quester eller lignende fra tidligere instancer).

 

Ja, AoC vil ha flere tiers av dungeons akkurat som WoW gjør, hvor de vil kjøre det samme greiene.

Tier 1 gear vil bli brukt for Tier 2 dungeon osv.

 

Tingen er at f.eks Tier 1, og Tier 4 gear fått fra PvE delen ikke skal gjøre så stor forskjell når de blir tatt inn til PvP delen av spillet ettersom de vil mangle den den "kopierte" delen av statsa som PvP items kan ha.

 

F.eks:

 

Tier 1 "Demonslayer sword of doom" PvE sverd kan ha:

5 strenght. (PvP/PvE)

4 stamina. (PvP/PvE)

 

Mens.

 

Tier 1 "Headshopper sword of fatalities" PvP sverd kan ha:

3 strength (PvE)

2 stamina (PvE)

+ 3 str, 3 stam hvis brukt i PvP.

 

På den måten så vil man slippe det at folk "MÅ" grinde PvE for å få det beste til PvP, eller omvendt, og på den måten kan FunCom lage relativt kraftige sverd for sin egen side hvis du skjønner hva jeg mener, men som ikke vil utgjøre en så stor forskjell på den andre siden (PVP og PVE)

Lenke til kommentar

Sikkert ikke så dumt at pvp gear skiller seg mer fra pve gear enn hva som var tilfelle i wow.

 

Det jeg ser som det store problemet for pve gear er at forskjellen er så liten. Greit nok at man får gear bedre gear fra å ta vanskeligere instancer, men om forskjellen er så liten at det ikke spiller noen rolle så vil man være like langt. 1 mer stamina eller noe slikt vil veldig sjelden avgjøre noe som helst, og jeg tror ikke at jeg i hvert fall vil bli særlig motivert for pve hvis det er slik. Det er viktig å nevne at jeg ikke aner hvordan det blir, så dette er egentlig bare tipping fra min side :)

Lenke til kommentar
Sikkert ikke så dumt at pvp gear skiller seg mer fra pve gear enn hva som var tilfelle i wow.

 

Det jeg ser som det store problemet for pve gear er at forskjellen er så liten. Greit nok at man får gear bedre gear fra å ta vanskeligere instancer, men om forskjellen er så liten at det ikke spiller noen rolle så vil man være like langt. 1 mer stamina eller noe slikt vil veldig sjelden avgjøre noe som helst, og jeg tror ikke at jeg i hvert fall vil bli særlig motivert for pve hvis det er slik. Det er viktig å nevne at jeg ikke aner hvordan det blir, så dette er egentlig bare tipping fra min side :)

Det jeg liksom skulle frem til er at de selv kan styre dette. Og ja, de har sakt at de har den samme formulaen som andre MMOs når det gjelder "dungeon crawling", så da blir det også slik at man MÅ gjøre dungeon 1, 2, 3 osv for å ta den neste pga gearet skal være tilpasset til neste tier.

 

Så de har nok tenkt på det du kom opp med her. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...