Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Gjort yngre jente gravid, hva gjør jeg :( ?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Håper jeg først og fremst slipper å høre masse bullshit om hvor teit jeg har vært nå, for jeg er 100% klar over det. Jeg kjenner i tillegg til lovverket, så dere trenger heller ikke minne meg på det. Jeg søker først og frem tips om hva vi skal gjøre..

 

For noen måneder tilbake møtte jeg en jente som snart fyller 16 år, men selv er jeg 20 år gammel. Hadde egentlig ingen planer om at noe skulle skje, men så spurte hun om å få bli med meg hjem. Har nettopp flyttet til byen og har få venner, så what the fuck tenkte jeg, og tok henne med hjem. Selvfølgelig endte det opp med at vi hadde ubeskyttet sex. Hun advarte meg på forhånd at hun gikk på p-piller, så ga faen..

 

1 uke etterpå trenger hun å snakke med meg.. Da viser det seg at jenta er gravid. Spurte hva hun hadde tenkt å gjøre med det, og hun sa at hun ikke vet. Jeg greide omsider å overbevise henne om at livet var verdt å leve, og hun bestemte seg for å ta abort. Har lest litt rundt på nett, og det viser seg at jenter under 16 år må drive å styre med verge osv, for å kunne gjennomføre abort. Hun gjentar gang på gang at jeg ikke blir å komme i problemer pga dette, men nå er jeg usikker :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke du har annet valg enn å vente på hva som kommer til å skje.. om det skjer noe da!

En gammel mann sa til meg en gang, at du kan ikke bekymre deg over ting du ikke kan gjøre noe med.. og dette er et slikt tilfelle..

Ikke at det er noen trøst, men forstår virkelig din frustrasjon.. men uansett utfall, så går livet videre, og du er en erfaring rikere.. livet byr på mange utfordringer.. og dette blir nok ikke den siste.

 

Så på spørsmålet om hva du gjør, så må svaret bli.. ingenting ! (foreløpig)..

 

Men ønsker deg lykke til uansett.

Lenke til kommentar

Hvis hun ikke allerede har gjort det, bør hun ta en skikkelig graviditetstest hos en lege. Disse litmus-testene man tisser på hjemme er ikke sikre nok. Du bør også snakke med jenta sammen med hennes foreldre om dette. Jeg synes det var litt pussig at hun oppdaget at hun var gravid så fort. Kanskje du ikke er faren?

 

Dersom det viser seg at hun helt sikkert er gravid og at du er faren, synes jeg du bør stille opp og ta ansvar for henne og støtte henne så godt du kan i det som skal skje videre, uansett om det er abort hun ønsker eller om hun velger å få barnet.

Lenke til kommentar
Jeg synes det var litt pussig at hun oppdaget at hun var gravid så fort. Kanskje du ikke er faren?

Jeg også. De fleste (alle?) hjemmegraviditetstester gir vel ikke sikkert utslag før etter minst 2-3 uker. Tidligst.

 

At hun sier at hun er gravid 1 uke etter at dere har ligget sammen er veldig veldig merkelig.

Lenke til kommentar

Jeg hiver meg på de som har sagt dette allerede: Det skal ikke være mulig å fastslå en graviditet etter så kort tid. Her lukter det muffens laaang vei. Siden jeg er langt fra å være lege skal jeg ikke hevde dette hardnakket, men jeg tror hun enten 1) er gravid med en eller annen hun ikke vet hvem er eller ikke vil kjennes ved eller 2) sier hun er gravid uten å vite at hun er det.

 

Ta kontakt med noe helsepersonell som kan gi deg skikkelig råd om dette.

 

I tillegg bør du kanskje vurdere å konsultere en advokat. Uavhengig av om hun er gravid eller ikke kan du havne i klisteret for dette.

Endret av Rikky
Lenke til kommentar

Uheldig situasjon absolutt. Men eg sier meg enig med resten her som synes det er merkelig at hun vet hun er gravid etter ei uke. Enten så er hun ikke gravid, eller så er noen andre faren.

 

Men, når det kommer til alderen hennes så er det en vrien sak. Selv om hun ikke kommer til å anmelde deg for dette så kan foreldrene hennes eller myndighetene gjøre det i stede. Greit å være obs på dette. Så vær varsom hvordan du opptrer spesielt ovenfor foreldrene.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Gjest Jan Olsen

Takk for mange gode svar!

 

Som dere sier, det er svært mange faktorer som spiller inn. For det første vet jeg ikke om jeg er barnefaren. Hun sier det kun kan være meg, så jeg må hele tiden ta utgangspunkt i at jeg er det.

 

Ellers er hun veldig snill og samarbeidsvillig. Hun sier hun skal snakke med lege i dag, og at det er mulig å søke om å slippe verge, da moren hennes har andre ting å tenke på for tiden.

 

Støtter henne selvfølgelig så godt jeg kan. Etter vi hadde hatt sex sammen var jeg kanskje litt "småslem" mot henne. Jeg vil ikke kalle det slem, men var ikke veldig ivrig til å holde kontakten med henne, fordi hun er egentlig en person som ikke kunne falt meg inn å være sammen med på fritiden. Typisk jente som liker å henge utenfor kjøpesenteret og kiosker ilag med venniner hele dagen. Egentlig den type folk jeg ikke kan fordra å henge med. Men etter å ha fått vite om graviditeten har jeg blitt ganske snill, men jeg er også en veldig snill person i utgangspunktet. :)

Lenke til kommentar

Minner om retningslinjenes punkt 10, som blandt annet sier dette om korte meningsløse innlegg:

 

Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's.

Innlegg som strider med dette er fjernet fra tråden. :)

 

(Reaksjoner på moderering tas på PM og ikke i tråden som blir moderert.)

 

Vi minner om reglene for gjesteposting. En eller flere poster har blitt slettet som følge av brudd på disse reglene. Husk at posting med gjestekonto er for innlegg av alvorlig og/eller sensitiv art. Vi oppfordrer alle til å respektere reglene, slik at vi kan beholde dette tilbudet for de som måtte trenge det. Grove misbruk vil medføre ip-sjekk.

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres, da det er off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Endret av cun
Lenke til kommentar

Som de andre sier, 1 uke høres alt for tidlig ut til å fastslå en graviditet. Kanskje hun bruker det for å få deg??

 

Edit:

 

Søkte litt på nettet:

"Kan man utføre en graviditetstest rett etter samleie?

Nei, absolutt ikke. Hvis du har samleie, og dette resulterer i at et egg blir befruktet, vil det ta 6–7 dager før det befruktede egget (som etter hvert blir til et embryo) har kommet seg gjennom egglederen og inn i livmoren. Deretter må embryoet feste seg i livmorslimhinnen (implantasjon) for at graviditeten skal kunne fortsette, og for at graviditetshormonet (hCG) skal kunne produseres, men nivået av dette vil ikke være høyt nok til at det kan spores før det er gått enda noen dager."

 

Link

Endret av Mirann
Lenke til kommentar
Gjest Jan Olsen

Vet ikke hva jeg skal tro. Hvorfor skal jenter si at de er gravide for å beholde gutter? Funker ikke i det hele tatt. Alt jeg ønsker er å ha henne (og et eventuelt barn) vekk fra meg. Har informert henne om at jeg ikke ønsker å ha noe med et barn å gjøre, og at jeg heller ikke ønsker å være mer enn venner. I tillegg er hun ganske samarbeidsvillig om å ta abort, så hvorfor skal hun lyge?

Lenke til kommentar
Vet ikke hva jeg skal tro. Hvorfor skal jenter si at de er gravide for å beholde gutter? Funker ikke i det hele tatt. Alt jeg ønsker er å ha henne (og et eventuelt barn) vekk fra meg. Har informert henne om at jeg ikke ønsker å ha noe med et barn å gjøre, og at jeg heller ikke ønsker å være mer enn venner. I tillegg er hun ganske samarbeidsvillig om å ta abort, så hvorfor skal hun lyge?

Du kjenner situasjonen best. Lykke til uansett. Får håpe det ordner seg til det beste for alle parter. :)

Lenke til kommentar
Støtter henne selvfølgelig så godt jeg kan.

 

Bra.

 

Alt jeg ønsker er å ha henne (og et eventuelt barn) vekk fra meg. Har informert henne om at jeg ikke ønsker å ha noe med et barn å gjøre, og at jeg heller ikke ønsker å være mer enn venner.

 

Ikke bra! Dette er ikke støtte. Du tar ikke ansvar for dine handlinger med slike synspunkter, og det er selvmotsigende mot det du sier over her.

 

[..] og hun bestemte seg for å ta abort.

 

I tillegg er hun ganske samarbeidsvillig om å ta abort

 

Så, er det hun som har bestemt seg for abort, eller har du presset henne til å bli enig med deg?

Lenke til kommentar
Hvorfor skulle ikke han få lov til å si sin mening? Han skal nå få lov til å be henne om å ta abort ettersom at hun løg om p-piller først og han ikke vil totalt forandre livet sitt, om han presser henne littegranne så er jo ikke det noe galt.

 

"presse", er vel kansje litt feil ord her? Han kan diskutere med henne, argumentere, prøve å overbevise, men presse? "Abbort for faen!". Ehhhh, koselig.

 

Trådstarter: Når kuken står, alt vett ut av hue går. Ifra det momentet du kjørte kuken i henne, skrev du under på en aldri så liten disclaimer, det du kan prøve å gjøre er å håpe på det beste, du har ikke noe annet valg inntil saken er komt videre.

Juridisk sett har du nok få problemer. Ta deg en øl, pust dypt inn, og prøv å slapp av.

Lenke til kommentar
Gjest Jan Olsen

Har ikke presset henne i det hele tatt. Jeg møtte henne i det jeg fikk vite at hun var gravid. Jeg sa til henne at jeg kommer til å si min ærlige mening om saken, og det er at jeg ikke kommer til å støtte henne eller barnet dersom som hun ønsker å beholde det. Hun er en festglad liten pike, og argumenterte like gjerne med at hun bare kunne droppe fester, venner, skole osv. på samme måte som hun driver på nå. Tror det var nok til å overbevise henne om hvor dumt et barn er.

Lenke til kommentar
Har ikke presset henne i det hele tatt.

 

[..] det er at jeg ikke kommer til å støtte henne eller barnet dersom som hun ønsker å beholde det.

Det er det jeg kaller press.

 

Du bør lære deg noen dyder. Jeg håper hun ikke tar abort, fordi nå fortjener du å betale barnebidrag i 18 år og ikke få treffe barnet.

Endret av Prognatus
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...