BIG1 Skrevet 10. januar 2008 Skrevet 10. januar 2008 (endret) Jeg har en bærbar pc (Fujitsu Siemens Amilo) og harddisken har kræsjet, jeg får ikke kontakt med den i BIOS eller på oppstart. Er det mulig å få ut data som er på denne disken? Ser ikke ut som om disken vil passe i min Dell Inspiron 6000.. Endret 10. januar 2008 av Mikaelft
Hårek Skrevet 10. januar 2008 Skrevet 10. januar 2008 Hvis det er SATA disk vil den passe, hvis det er PATA så må man ha et adapter fra 2.5" til 3.5". Mange nettbutikker har slikt. Men hvis disken er død og det ikke er noen kontakt så er det lite man kan gjøre selv.
BIG1 Skrevet 10. januar 2008 Forfatter Skrevet 10. januar 2008 Hvis det er SATA disk vil den passe, hvis det er PATA så må man ha et adapter fra 2.5" til 3.5". Mange nettbutikker har slikt.Men hvis disken er død og det ikke er noen kontakt så er det lite man kan gjøre selv. Ser ut som om den ikke passer grunnet plastikken og sånt.
Hårek Skrevet 10. januar 2008 Skrevet 10. januar 2008 Mange bærbare har disken montert i en 'kassett', men den kan jo skrues av. Det er standard disker.
BIG1 Skrevet 21. januar 2008 Forfatter Skrevet 21. januar 2008 Disken passet ikke i PC-en min Den var like stor men kretskortet i front var annerledes.
PerB Skrevet 21. januar 2008 Skrevet 21. januar 2008 Disken passet ikke i PC-en min Den var like stor men kretskortet i front var annerledes. Som Hårek allerede har påpekt. Du trenger en overgang mellom 2.5" ril 3.5". Hyllevare i nettbutikkene. [Dette forutsatt at du har IDE harddisk]. Men det er også sagt at hvis harddisken er ødelagt får du neppe kontakt med den uansett hva du gjør. Harddisker tåler lite mht slag/støt. Særlig når de er igang. Dermed lever harddisker i bærbare et særlig utsatt liv.
BIG1 Skrevet 22. januar 2008 Forfatter Skrevet 22. januar 2008 Disken passet ikke i PC-en min Den var like stor men kretskortet i front var annerledes. Som Hårek allerede har påpekt. Du trenger en overgang mellom 2.5" ril 3.5". Hyllevare i nettbutikkene. [Dette forutsatt at du har IDE harddisk]. Men det er også sagt at hvis harddisken er ødelagt får du neppe kontakt med den uansett hva du gjør. Harddisker tåler lite mht slag/støt. Særlig når de er igang. Dermed lever harddisker i bærbare et særlig utsatt liv. De såg jo like store ut, hmmm
Slettet-Lr2aQT Skrevet 22. januar 2008 Skrevet 22. januar 2008 Legg den bare ved pc-en og test den slik.
BIG1 Skrevet 22. januar 2008 Forfatter Skrevet 22. januar 2008 Legg den bare ved pc-en og test den slik. Åh, slik ja. plz
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå