Gå til innhold

Samsung GX-20 Spesifikasjoner


Anbefalte innlegg

I følge Aronsen sine heimesider vil GX-20 bli som følgende..(Sakset..)

 

Samsung GX-20

Avansert speilreflekskamera med Live View!

 

• 14,6 Megapiksler (CMOS sensor)

• Optisk billedstabilisering (Image sensor shift mechanism)

• Huset er motstandsdyktig mot regn, sand og støv

• Dobbel støvfjerning på billedbrikken

• Stor 2,7” LCD skjerm

• Søkerbilde på LCD (Live View)

• Ett- trykks RAW opptak

• Følsomhet inntil 3200 ISO

Veil pris ca. kr 9.995,-

Introduseres i januar

 

post-107854-1199901708_thumb.jpg

http://www.aronsen.no/default.asp?ArtID=428

Endret av Kaffilars
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uff :(

Dersom det er slik at dette også er en blåkopi av Pentax K20D så er jeg skuffet. Dette er en mye mindre oppgradering enn hva jeg hadde ønsket.

 

Men på en annen side så er det helt greit, for da blir jeg ikke så fristet til å oppgradere kamerahuset mitt, noe som ville vært dumt å gjøre siden jeg bør/må/skal prioritere optikk fremover. K30D blir vel mitt neste kamera ;)

 

Mvh,

Beej80

Lenke til kommentar
Pentax versjonen vil nok være forskjellig fra Samsungen. Mest sannsynlig vil Samsungen være billigere og med lavere specs. K20D vil bla.a gå til ISO6400 - med lik støy som K10D har på ISO800...
Kilde? De stedene jeg har sett rykter, sies det ingen ting om ISO-verdier... Endret av k-ryeng
Lenke til kommentar
Pentax versjonen vil nok være forskjellig fra Samsungen. Mest sannsynlig vil Samsungen være billigere og med lavere specs. K20D vil bla.a gå til ISO6400 - med lik støy som K10D har på ISO800...

Hvorfor det?

 

Det er jo såvidt jeg vet kun kosmetiske forskjeller mellom K10D og GX-10; i hvertfall når de siste versjonene av firmware er installert. Dvs - Samsung har kun DNG som raw - men det kan jeg leve med :)

 

Tom

Lenke til kommentar
Pentax versjonen vil nok være forskjellig fra Samsungen. Mest sannsynlig vil Samsungen være billigere og med lavere specs. K20D vil bla.a gå til ISO6400 - med lik støy som K10D har på ISO800...
Kilde?

Redigerte mitt eget innlegg med en link...om det stemmer vet jeg ikke. Bare spekulasjon, egentlig...

Lenke til kommentar
Det er jo såvidt jeg vet kun kosmetiske forskjeller mellom K10D og GX-10; i hvertfall når de siste versjonene av firmware er installert. Dvs - Samsung har kun DNG som raw - men det kan jeg leve med :)
Strengt tatt kosmetisk det også, men grepet er litt forskjellig. Menyene på Samsung er lekrere enn Pentax ;o)
Lenke til kommentar

Det KAN være noe i det, men personlig så tviler jeg litt på ISO6400 med tilsvarende støynivå som ISO800 på K10D.

 

Det jeg mente med skuffende er dette:

Det ser ut som at det er KUN bildebrikken + Live view som er nytt...

Alt annet som står oppgitt der ER allerede på K10D, kanskje forbedret, men det kommer ikke frem av teksten.

 

-Jeg skulle gjerne ha sett mirror lockup på fjernkontrollen, gjerne 1 trykk for å låse speilet oppe og et nytt for å ta bildet.

-Jeg vil gjerne har "Multiple Exposure" som en mer sticky funksjon, om du tukler med noen som helst instillinger etter å ha satt den, så slås den av.

-Enda større søker ;)

-Mer nøyaktig AWB.

 

Live view er kanskje kjekt å ha, men jeg er GLAD for at det ikke ser ut til å være en vridbar skjerm, Men jeg vet ikke om jeg har så lyst å betale for det. Jeg er blitt glad i søkeren jeg :love:

 

Jeg hadde/har håpet på at K20D vil være like 'banebrytende' i forhold til pris som K10D var når den kom. Altså nærmt D300 i funksjonalitet, men til en lavere pris.

 

Det jeg egentlig vil er at Pentax skal få enda flere objektiver ut i butikkene, med værtetting. Og ikke bare DA* optikk med værtetting, gjerne noe DA optikk og. Det er litt dumt at man må betale nesten like mye for huset som for de eneste værtettede objektivene. Det skulle ha vært valgmuligheter der også.

 

Mvh,

Beej80

Lenke til kommentar
Det KAN være noe i det, men personlig så tviler jeg litt på ISO6400 med tilsvarende støynivå som ISO800 på K10D.
Samme her. Ang. ISO6400 kan det også være at det er ukalibrert, og at ISO3200 er høyeste kalibrerte ISO-verdi (og derfor oppgitt som høyeste på kameraet).

 

Personlig ser jeg liten grunn til å ønske meg dette kameraet fremfor GX-10 som jeg venter på (og antakelig kommer i løpet av uken). Selvfølgelig alltids gøy med nye ting, men de viktigste egenskapene finner man allerede i GX-10, og Liveview kan jeg klare meg uten... Men det kan jo selvfølgelig tenkes at det er noe man ikke leser så lett ut fra spesifikasjonene, bl.a. synes jeg det er spennende at de satser på en helt annen sensor enn både Nikon og Sony har gjort i sine modeller. Undres også på hva seriehastigheten blir på dette, bør i hvert fall opp på 5 b/s. Pga så høy oppløsning (og dermed større behov for prosessering), tviler jeg på at det blir mer...

Lenke til kommentar

No er no spesifikasjonen ganske så tynn, og korleis samarbeidet er mellom Pentax og Samsung på nåverende tidspunkt, er det vel ingen av oss som veit, så det blir mykje spekulasjonar..Uansett så veit vi meir i løpet av månaden..Så en bør ikkje ta verken gleder er sorger på forskudd.

Det er og godt mulig at Samsung og Pentax legger opp til en strategi på å fordele markedesegmenta mellom seg, for ikkje å konkurere på samme arena, men det vil no tida vise.

Eg personleg har tru på at dette kan bli bra. Vi har no berre sett framsida, og det kan skjule seg mykje bra under skallet. Og endringer av et grep som fungerer godt, er ikkje nødvendig..Dessuten kan ein komme heim med nytt kamera uten at fruen merker det.... :dribble:

 

Ser foresten der er uttak for blitz..som en liten endring på huset..Om det ikkje er noko anna då..

Lenke til kommentar

Bare en vill spekulasjon - i og med 14.6MP - det er ikke fullformat da?

 

Sikkert ikke; 14.6MP er ca samme piksel-tetthet som en Canon 1Ds Mk III så muligheten for en skikkelig ytelse er jo til stede.

 

Forøvrig, har Samsung egen CMOS sensor fabrikk, eller er det kun Canon og Sony ?

 

Tom

Lenke til kommentar

Spennende! Vil forøvrig merke meg at 30D i følge Akam.no hadde 10 megapixler, det stemmer vel ikke? :)

 

Har ikke noen som helst tro på fullformat fra Samsung/Pentax. Ikke nå, i alle fall. Da tror jeg mer på at Sony lanserer fullformat, har stor tro på Sony for tiden, i alle fall tror jeg nok de vil være fullt konkurransedyktige om ett par år, på alle punkt.

 

Dersom Pentax/Samsung gir oss dette kameraet med en rask bps, da er det ingenting som skiller det fra konkurransen fra Sony/Canon/Nikon/Olympus. 5bps er en snodig ting, de som ikke trenger det klarer fint å leve med det, de som trenger det klarer ikke å leve uten. Det har til nå vært et av få klager jeg har hatt på K10D/GX-10.

 

I alle tilfeller spennende, men vi får se hvordan kameraet yter i praksis.

 

:)

Lenke til kommentar

Selv om tråden egentlig handler om Samsung sin nyhet så ser jeg at diskusjonen handler like mye om Pentax sin nye modell. Derfor drister jeg meg til å poste denne

http://stock-photo.blogspot.com/2007/11/pe...t-pma-2008.html

 

Det er spesielt denne formuleringen som får meg til å stoppe opp

 

"Let´s just say that the above is not rumor anymore. The 14 megapixel sensor is real and beta reports are surfacing about very good noise performance. Yes, every new model from every brand always screams - "Best high ISO performance ever!" - but in this case it is not exagerated groundbreaking hype but a very satisfactory level of noise in relation to the higher pixelcount."

 

Mvh Tim

Lenke til kommentar
Selv om tråden egentlig handler om Samsung sin nyhet så ser jeg at diskusjonen handler like mye om Pentax sin nye modell. Derfor drister jeg meg til å poste denne

http://stock-photo.blogspot.com/2007/11/pe...t-pma-2008.html

 

Det er spesielt denne formuleringen som får meg til å stoppe opp

 

"Let´s just say that the above is not rumor anymore. The 14 megapixel sensor is real and beta reports are surfacing about very good noise performance. Yes, every new model from every brand always screams - "Best high ISO performance ever!" - but in this case it is not exagerated groundbreaking hype but a very satisfactory level of noise in relation to the higher pixelcount."

 

Mvh Tim

 

Men hva mener de med "a very satisfactory level of noise in relation to the higher pixelcount". 40% fler piksler og samme støynivå? Eller er det forbedret? Støynivå er jo der Pentax ligger litt etter de beste.

 

Ellers så har jo visstnok Pentax og Hoya en pressekonferanse i Dubai i ettermiddag. Da får vi kanskje vite noe mer.

 

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...