Jump to content
Bruker-93156

Chatte-tråd for oss på Akam!

Recommended Posts

On 2/8/2021 at 3:24 PM, Dr. Brodsky said:

Finnes det en måte å få Lightroom til å ignorere videofiler ved import? Jeg har ikke noe ønske om å blande video og bilde, og slik jeg har det nå må jeg manuelt velge vekk videofilene før jeg importerer. 

Jeg legger videoklipp i en egen folder, som jeg bare ikke importerer når jeg importerer bilder fra andre foldere. Easy peasy.

Ratleto skrev (På 20.1.2021 den 22.00):

I Trondheim klarer vi ikke helt å gi slipp. Vi har fortsatt Akam-treff. :D

Øl på mikrobryggeriet og flipping av dias?

15 hours ago, neglesprett said:

Øl på mikrobryggeriet og flipping av dias?

Nei. Vanlige foto-treff. De er avholdt her i byen nesten hver eneste måned siden august 2008.

Vet noen av dere hva loven sier angående det å poste bilder av fremmede på nettsider som Instagram og Flickr? 

Hva med det å selge prints med fremmede mennesker i? Må man ha en signert kontrakt for det?

Hva om man ikke kan see fjeset til personen? 

TheOats skrev (19 minutter siden):

Vet noen av dere hva loven sier angående det å poste bilder av fremmede på nettsider som Instagram og Flickr? 

Hva med det å selge prints med fremmede mennesker i? Må man ha en signert kontrakt for det?

Hva om man ikke kan see fjeset til personen? 

Les dette:

https://www.datatilsynet.no/personvern-pa-ulike-omrader/internett-og-apper/bilder-pa-nett/

• Like 2

Er det noen som har gått fra 8-bits skjerm (f.eks. 100%sRGB) til 10-bits skjerm (og f.eks. 99% Adobe RGB), som kan si noe om de synes det var verdt det eller ikke? Ser man stor forskjell?

Adobe CC pakken kan kjøpes til reduserte priser.                                                                                                                                                            https://www.amazon.co.uk/dp/B00LSU8PYO/?coliid=I2MG7SR5GWD9BQ&colid=2U6P1Z6Z7KCS8&psc=1&ref_=lv_ov_lig_dp_it&pldnSite=1

De var faktisk nede i £48.90 for kort tid siden. Fullt mulig å kjøpe flere lisenser  til mange års bruk.

2021-11-24_192938.png.671eb9cc854290aaa81bba0ff78c5af1.png

______

DxO kjører 50% rabatt på sine produkter ut uken.                                                                                                                                                            https://www.dxo.com/