Gå til innhold

BYGGE PC


Anbefalte innlegg

Jeg skal bygge PC til sommeren til 15000kr ....er det noen som har tips eller F.E.K.S kan bygge en PC til meg for RUNDT 15000 mindre viss mulig?

Men trenger ikke bygge med en 120gb trenger bare en til Windows ! :D

Har kjøpt en WD 120 7200RPM 8mb CACHE

 

Har dere noen TIPS ???

Hva slags skjermkort ? (HUSK skal bygge til 15000kr)

Skjerm, Hovedkort,Minne,Cpu og Kabinett ??

 

Håper på SVAR!! :D

 

Hilsen en 14år gammel gutt, som snart skal konfimeres ! ;)

 

:woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig med Sargent Fire.

 

Prøv og se litt rundt selv, der fins mange testet her på anbefalinger og tester Der er mange gode råd å finne.

Ellers er der også pcworld og liknede steder. les litt rundt i lignede poster og se hva andre kjøper.

 

Når du så har pengene og litt anelse om hva du skal kjøpe kan du spørre igjen om noen har noen sterke motforestilinger eller råd å gi.

Lenke til kommentar
Jeg skal bygge PC til sommeren til 15000kr ....er det noen som har tips eller F.E.K.S kan bygge en PC til meg for RUNDT 15000 mindre viss mulig?

Men trenger ikke bygge med en 120gb trenger bare en til Windows ! :D

Har kjøpt en WD 120 7200RPM 8mb CACHE

 

Har dere noen TIPS ???

Hva slags skjermkort ? (HUSK skal bygge til 15000kr)

Skjerm, Hovedkort,Minne,Cpu og Kabinett ??  

 

Håper på SVAR!! :D

 

Hilsen en 14år gammel gutt, som snart skal konfimeres ! ;)  

 

:woot:

 

hørt om komma, setningsoppbygning, hovedsetninger og leddsetninger før (det er pensum nå, går i 9. selv). Gå på skolen, bli klok, få en utdannelse, tjen penger og bli lykkelig. :smile:

 

Regner med at du ikke skal bygge før etter konfirmasjonen, som det da er rundt 3 måneder til. Og hva skjer i dataverdenen på tre måneder? MYE... :D Les alt du finner. For et halvt år siden visste jeg nesten ikke hvordan en pc ser ut inni, mens nå sitter jeg og taster på min selvbygde pc, som jeg også har overklokka nesten 1/2 gigahertz.

 

Høy skrytefaktor her, men poenget var at en 14-åring fint klarer å bygge pc selv. :smile: Men jeg ville brukt litt mindre penger, 8k burde være nok, du kan ikke bruke alle pengene fra bestemor. :roll:

 

 

Hilsen en 14år gammel gutt, som snart skal konfimeres ! ;)

Lenke til kommentar

Men jeg ville brukt litt mindre penger, 8k burde være nok, du kan ikke bruke alle pengene fra bestemor.  :roll:  

 

8000,- burde holde i lange baner det. Kostnadene jeg hadde på mitt system var vel snaut 9k (for ca. et halvår siden), og om prisene er lavere nå er de ganske garantert det om tre månder...

Lenke til kommentar
Hei..

Normalt så får man sånn ca 15000 i konfen. Noen mer, andre mindre.

Tenk fornuftig og bruk pengene dine på pc, men gjerne ikke alle.. Spar noen til f.eks moped eller andre ting du har bruk for!

Wow, 15000kr i konfen er normalt?! Fikk vel rundt 5000kr eller noe jeg, skal si tidene har forandret seg!

Lenke til kommentar
Jeg skal bygge PC til sommeren til 15000kr ....er det noen som har tips eller F.E.K.S kan bygge en PC til meg for RUNDT 15000 mindre viss mulig?

Men trenger ikke bygge med en 120gb trenger bare en til Windows ! :D

Har kjøpt en WD 120 7200RPM 8mb CACHE

Til sommeren er det kommet mye nytt som vil virke inn på prisene, så ville ventet til sommeren eg før du planlegger noe.

Idiot, konfirmerte meg i fjor og skal ikke bruke penger på data. Spar dem eller kjøp noe som varer mer enn et par år. Har selv tenkt å kjøpe meg en klarinett til 25000

Har ikke du forstått at det er ikke alle som vil bruke penger på et klarinett? Vennligst ikke kom med slike kommentarer fordi du ikke er enig i hans valg av penge bruken, vi er alle forskjellige.

Eg ville aldri kjøpt klarinett blant annet, men du kan om du vil.

hørt om komma, setningsoppbygning, hovedsetninger og leddsetninger før (det er pensum nå, går i 9. selv). Gå på skolen, bli klok, få en utdannelse, tjen penger og bli lykkelig.

Drit i skrive feilene han og eg/du og andre har, var ikke det han spurte om. Om du ser etter har du noen selv? Hos deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...