Gå til innhold

3.2ghz q6600 på standard kjøler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du sjekket tempen med CoreTemp / SpeedFan eller hva har du brukt.

Synes tempen virket lav dersom full load på alle kjerner.

 

Mulig du har vært heldig med noe men det er faktisk like bra temp som på min Thermalright Ultra Extreme ved samme hastighet, testet med OCCT 30min.

Lenke til kommentar
Har du sjekket tempen med CoreTemp / SpeedFan eller hva har du brukt.

Synes tempen virket lav dersom full load på alle kjerner.

 

Mulig du har vært heldig med noe men det er faktisk like bra temp som på min Thermalright Ultra Extreme ved samme hastighet, testet med OCCT 30min.

Bruker asus sitt eget, pc probe.

Men kan jo sjekke med coretemp. uh, må jo reboote for å kjøre den på vista64, gidder ikke det. Stoler på Asus sitt verktøy

Endret av gammelerik
Lenke til kommentar
Har du sjekket tempen med CoreTemp / SpeedFan eller hva har du brukt.

Synes tempen virket lav dersom full load på alle kjerner.

 

Mulig du har vært heldig med noe men det er faktisk like bra temp som på min Thermalright Ultra Extreme ved samme hastighet, testet med OCCT 30min.

Bruker asus sitt eget, pc probe.

Men kan jo sjekke med coretemp.

 

Jeg tror det vil være en god ide, ikke stol på den Probe saken.

Den viser helt feil hos meg, har P5E WS Pro (DDR2 versjonen)

 

Bios er som regel en kjekk plass å sjekke, den viser som regel rimelig rett temp også, så den vil gi en pekepinn.

Lenke til kommentar
Så lenge du ikke øker noe særlig videre er det ikke noe problem med standard kjøleren på denne hastigheten. Det programmet du har kjørt kan ikke ha stresset prosessoren mye.

uh, maxPI ?, taskmanager viste at alle kjernene kjørte på 100%. Men, skal ikke øke mer. dette holder. :)

Forresten, hvilken Quad har 3.2ghz ?

Endret av gammelerik
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Så lenge du ikke øker noe særlig videre er det ikke noe problem med standard kjøleren på denne hastigheten. Det programmet du har kjørt kan ikke ha stresset prosessoren mye.

uh, maxPI ?, taskmanager viste at alle kjernene kjørte på 100%. Men, skal ikke øke mer. dette holder. :)

Forresten, hvilken Quad har 3.2ghz ?

 

Jeg ville kjørt orthos for og sjekke load temperaturen... har ikke vært borti at prosessoren blir så varm som når jeg kjører orthos...

Lenke til kommentar

Kan bare informere om at bios tempen for Q6600 på et Asus P5E er feil. Flere verktøy viser også en core temp som er 15*C for lav. Bruk Core Temp eller SpeedFan (siste SpeedFan beta viser riktig temp, release utgaven viser 15*C forlite).

Lenke til kommentar
Kan bare informere om at bios tempen for Q6600 på et Asus P5E er feil. Flere verktøy viser også en core temp som er 15*C for lav. Bruk Core Temp eller SpeedFan (siste SpeedFan beta viser riktig temp, release utgaven viser 15*C forlite).

 

Det er vel ikke umulig, det har jo hendt før at bios ikke viser rett temp ;-)

 

Hvis dette stemmer for hans bios og hk (forskjellige bioser kan vise forskjellig temp) så vil det jo da si 65-66C på load, som høres mer sannsynlig ut.

Det er fremdeles ikke faretruende høyt men høyt nok.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
jeg har den på 3ghz stabilt :) med standard kjøler

 

Everest viser at jeg har 73-74 grader ved load, mens MSI eget program, MSI dual core center (hk er msi) viser 69-70.

 

SpeedFan er som sagt 15grader for lite.

 

jeg vet det er hett der inne =)

 

Bra det her?

 

Bruk heller coretemp når en måler temperaturer, eventuelt TAT., og la oss se temperaturene etter ca. en halvtime orthos (small-fft)... Da tror jeg temperaturene er litt høyere...

Lenke til kommentar

huhu, never mind. har satt den tilbake til standard, 2.4ghz, med eist og hele sulamitten. fikk vondt i magen av dette, kjørte OCCT mot coretemp helt opp til over 78c, da stoppet jeg den og resatte bios, hehe. Well, noen anbefalinger av vannkjølingssett?. Må være helt komplette., forresten, det som bråker mest på pc`n min er den fans vifta på skjermkortet, angrer på at jeg solgte det gode gamle gf7600 med passiv kjøling, hehe, støy er noe jeg sliter med.

Endret av gammelerik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...