Gå til innhold

GeForce 9600 i februar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ahh jeg er lei av alle disse mellomklasse lanseringene! Er jo ikke annet! Synes nVidia og AMD burde få ut fingeren og få ut de neste high-end GPU'ene. 8800GTX/Ultra begynner å bli grå i håret og klar for pensjons alder.

Highend blir alltid lansert først, i motsetning til highend var det derimot en nyhet at 9600 skal lanseres så tidlig.

 

Synes forøvrig at det er festlig at Nvidia tar i bruk gamle Ati serienummer. :)

Endret av wizzcat
Lenke til kommentar

Er dette et tegn fra oven om at det er på tide at jeg oppgraderer fra ATi 9600 til nVidia 9600? :p

 

Men fra spøk til revolver; kan ikke begripe at de ikke fyrer inn DX 10.1 først som sist. De må jo gjøre det før eller siden og det kan jo ikke være så stor forskjell på 10.0 og 10.1 at de må ha månedsvis på å putte den inn i hardwaren. For å sitere et populært bilprogram: How hard can it be?

Endret av Loomy
Lenke til kommentar
Er dette et tegn fra oven om at det er på tide at jeg oppgraderer fra ATi 9600 til nVidia 9600? :p

 

Men fra spøk til revolver; kan ikke begripe at de ikke fyrer inn DX 10.1 først som sist. De må jo gjøre det før eller siden og det kan jo ikke være så stor forskjell på 10.0 og 10.1 at de må ha månedsvis på å putte den inn i hardwaren. For å sitere et populært bilprogram: How hard can it be?

 

Nå har vel Nvidia utalt at de ikke synes det er noe behov for Dx10.1, og strengt tatt er forskjellen ca 0. Så da gidder man ikke det ;)

Lenke til kommentar
Spesfikasjonene er foreløpig ikke bekreftet fra offisielt hold, men ryktene tilsier en kjernefrekvens rundt 500 MHz og en minnefrekvens rundt 2 GHz effektivt. Trolig får kortene kun 64 shader-prosessorer, men heldigvis 256-bit grensesnitt mot minnet på 512 MB GDDR3.

Hvis dette stemmer så har Nvidia hørt mine ønsker. Enorm minnebåndbredde vil gi betydelig bedre ytelse akkurat der man trenger det mest: i høye oppløsninger, uten å øke varmeutviklinga enormt. Dette vil altså bli et mellomklassekort for de som spiller med høye oppløsninger og vil ha en stillegående PC. Jeg ser for meg spilling på en kjølig og stillegående SSF-PC med 24" skjerm.

 

tror ikke nVidia har særlig hastverk med å slippe nye gpu'er nå som de har balletak på ati/amd de har nok den nye toppmodellen klar til produksjon, men uten press fra amd så kan de utsette det en stund til og melke 88serien for det det er verdt

Der tror jeg du bommer fælt. Nvidia har rett og slett ikke noe å stille opp med med tanke på pris/ytelse i prisklassen 1000-1500 kr. Deres geforce 8600 GTS blir jo slått ned i støvlene av AMDs Radeon HD 38x0-serie. Først over 1500 kr har de noe å stille opp med (geforce 8800 GT). Nvidia må altså komme med noe i den prisklassen snart for å ikke bli helt overkjørt der.

 

Ahh jeg er lei av alle disse mellomklasse lanseringene! Er jo ikke annet! Synes nVidia og AMD burde få ut fingeren og få ut de neste high-end GPU'ene. 8800GTX/Ultra begynner å bli grå i håret og klar for pensjons alder.

Nå har det jo haglet inn med Radeon HD 38-serien og nye modeller av geforce 8800-serien i det siste så jeg vil ikke akkurat klage på manglende lanseringer i toppklassen.

Lenke til kommentar
Dette vil altså bli et mellomklassekort for de som spiller med høye oppløsninger og vil ha en stillegående PC. Jeg ser for meg spilling på en kjølig og stillegående SSF-PC med 24" skjerm.

 

Nå har det jo haglet inn med Radeon HD 38-serien og nye modeller av geforce 8800-serien i det siste så jeg vil ikke akkurat klage på manglende lanseringer i toppklassen.

 

Simen1 jeg tviler sterkt på at Geforce 9600 vil yte bra nok i 1920x1200 med nye spill som Crysis og Bioshock. Som ett kort i en SSF-PC der støy nivå skal være lavt, så vil kortet fungere utmerket.

 

Kanskje jeg missforstår hva som anses som toppklasse på GPU fronten Simen1, men for meg så mener jeg noe alla 8800GTX/Ultra type ytelse og pris. Her kan ikke AMD Radeon HD 38xx serien hevde seg.

 

Jeg savner en GPU som yter 50% eller mer enn 8800 Ultra. Kanskje ikke alle som trenger den ytelsen, men skal man spille Crysis og andre like krevende spill med bra nok flyt så trenger vi høyere ytelse enn det selv 8800 Ultra prestrerer i dag.

Lenke til kommentar
Simen1 jeg tviler sterkt på at Geforce 9600 vil yte bra nok i 1920x1200 med nye spill som Crysis og Bioshock.

Det tviler jeg også på. Men så dreier ikke alt seg om Crysis og Bioshock heller. :) Jeg synes særlig Crysis får litt for mye fokus for tiden. Som om det er gitt at alle spillere skal spille akkurat det spillet.

 

Kanskje jeg missforstår hva som anses som toppklasse på GPU fronten Simen1, men for meg så mener jeg noe alla 8800GTX/Ultra type ytelse og pris. Her kan ikke AMD Radeon HD 38xx serien hevde seg. Jeg savner en GPU som yter 50% eller mer enn 8800 Ultra.

Aha, du tenker på Crossfire og SLI? I så fall kan man jo godt tenke på Radeon HD 3870 i Crossfire eller geforce 8800 GTS 512MB i SLI selv om førstnevnte løsning ikke er fult så dyr som du vil ha den.

 

Uansett så kommer det nye toppmodeller i toppserien (38-serien og 8800-serien) i løpet av dette kvartalet. Det er snakk om dobbeltdekkere med 2 GPU'er på ett kort fra begge produsentene.

Lenke til kommentar
Aha, du tenker på Crossfire og SLI? I så fall kan man jo godt tenke på Radeon HD 3870 i Crossfire eller geforce 8800 GTS 512MB i SLI selv om førstnevnte løsning ikke er fult så dyr som du vil ha den.

 

Uansett så kommer det nye toppmodeller i toppserien (38-serien og 8800-serien) i løpet av dette kvartalet. Det er snakk om dobbeltdekkere med 2 GPU'er på ett kort fra begge produsentene.

Nei jeg tenker ikke på SLI eller Crossfire. Ja jeg har hørt at nVidia kommer kanskje med ett kort som har 2 stk G92 brikker på samme kort. Men jeg venter på noe enda raskere enn det der ;)

Lenke til kommentar
Nå har vel Nvidia utalt at de ikke synes det er noe behov for Dx10.1, og strengt tatt er forskjellen ca 0. Så da gidder man ikke det ;)

Dem har vel utalt at det ikke er noe behov ennå. Det er klart nVidia etterhvert vil implentere det. Muligheten til å lese subsamples fra en depth buffer for skikkelig MSAA støtte for alle rendering teknikker er ikke en så liten forbedring.

Lenke til kommentar
Ahh jeg er lei av alle disse mellomklasse lanseringene! Er jo ikke annet! Synes nVidia og AMD burde få ut fingeren og få ut de neste high-end GPU'ene. 8800GTX/Ultra begynner å bli grå i håret og klar for pensjons alder.
Husk at det er bare en liten del av markedet som kjøper de beste skjermkortene, og produsentene tjener mer penger på mellomklassekortene totalt sett.

 

 

Jeg er spent på hvordan disse blir når OpenGL 3.0 omsider kommer, altså om nødvendig støtte i hardware for god ytelse allerede er på plass. :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...