Gå til innhold

Geografilek for oss nerder [Les første post]


Anbefalte innlegg

Sportsidiot skrev (1 time siden):

Rent formelt er bildet tatt på et sted som heter Grimschweibel

0 treff på det navnet på Google så det heter nok noe annet.

Jeg gikk på en skikkelig smell der. Skulle opp på Jungfraujoch og trodde det ville bli få turister en helg i januar. Det viste seg at mange folk med flagg og ansiktsmaling skulle til et lite sted i dalen som het Wengen og som jeg aldri hadde hørt om. Og hvem i alle dager følger med på når det er konkurranse i nedoverski i en liten dal i Sveits? Jeg og en håndfull asiatere var like overrasket. Fullstendig unntakstilstand og timeplanen for den lørdagen røyk så det holdt.

Så neste utfordring:

Roma.thumb.jpg.226b1000597cdcd475b153c4ad547af2.jpg

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
robertaas skrev (5 minutter siden):

0 treff på det navnet på Google så det heter nok noe annet.

Jeg gikk på en skikkelig smell der. Skulle opp på Jungfraujoch og trodde det ville bli få turister en helg i januar. Det viste seg at mange folk med flagg og ansiktsmaling skulle til et lite sted i dalen som het Wengen og som jeg aldri hadde hørt om. Og hvem i alle dager følger med på når det er konkurranse i nedoverski i en liten dal i Sveits? Jeg og en håndfull asiatere var like overrasket. Fullstendig unntakstilstand og timeplanen for den lørdagen røyk så det holdt.

Så neste utfordring:

Roma.thumb.jpg.226b1000597cdcd475b153c4ad547af2.jpg

 

 

 

 

 

 

Ja stoppet på toget heter Wengeralph. Siste stopp før Kleine Scheidegg når du tar toget fra Lautebrunnen/Wengen. Men arrangøren av utforrennet bruker navnet Grimschweibel om området.

Er dette spansketrappen?

Lenke til kommentar
robertaas skrev (40 minutter siden):

0 treff på det navnet på Google så det heter nok noe annet.

Jeg gikk på en skikkelig smell der. Skulle opp på Jungfraujoch og trodde det ville bli få turister en helg i januar. Det viste seg at mange folk med flagg og ansiktsmaling skulle til et lite sted i dalen som het Wengen og som jeg aldri hadde hørt om. Og hvem i alle dager følger med på når det er konkurranse i nedoverski i en liten dal i Sveits? Jeg og en håndfull asiatere var like overrasket. Fullstendig unntakstilstand og timeplanen for den lørdagen røyk så det holdt.

Så neste utfordring:

Roma.thumb.jpg.226b1000597cdcd475b153c4ad547af2.jpg

 

 

 

 

 

 

Ilatrappen! Husket ikke navnet så måtte faktisk lete meg frem på google maps ? 

Lenke til kommentar

Ṭāriqs fjell er navnet. Klippen var av det første som ble erobret av Täriq ved maurernes erobring av den Iberiske halvøyen på 700-tallet. De mistet ikke alle sine områder før på 1600-tallet så spansk kultur er veldig preget av det. Flamenco er fx en lokal tilpassing av arabisk musikk og dans.

"Here Pince charles made friends with the apes" stod det på skiltet lengere ned.

Denne burde være mulig å lokalisere og her trenger jeg mere enn landIMG_7083.thumb.jpg.f0c1708219442cd8139c20880eb62b58.jpg:

 

 

Lenke til kommentar

Bromo er jo et fantastisk lydhermende navn på en vulkan.

Beklager at jeg av og til nøler med å si navnet rett ut, prøver å ikke løse alle oppgaver her. Tolker det ovenfor som en bekreftelse på at man har forstått at jeg har forstått så jeg slenger ut en ny oppgave siden ingen andre slo til.

Fredrikshavn.thumb.jpg.01b9316890ddf5eea2f1b54caf6ce930.jpg

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...