Gå til innhold

Kjeder meg, noen som trenger et script?


Anbefalte innlegg

1: require() vil inkludere filen uansett om den er i en funksjon som er false, eksempel:

<?php

$variabel = FALSE;

if ($variabel === TRUE) { require('filnavn.php') }

?>

Den vil inkludere filen selv om den egentlig er false.

Hadde vi brukt include() istedet, så hadde ikke filnavn.php blitt inkludert.

Helt sikker på dette? Jeg klarer nemlig ikke å reprodusere det med den koden (som forøvrig mangler en ; ). Forøvrig er ikke et if-statment noen funksjon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forskjellene kan du lese på php.net

 

De er som følger.

 

include(); // inkluderer filen dersom den eksisterer

require(); // inkluderer filen dersom den eksisterer. hvis ikke dør scriptet med feilmelding.

include_once(); // samme som include() men sjekker om filen har tidligere blitt inkludert og i så fall inkluderer den ikke en gang til.

require_once(); // samme som ovenfor men krever filen. scriptet dør med feilmelding hvis filen mangler.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Da kjeder jeg meg igjen ( nesten halvannet år siden sist, utrolig! ), og er ute etter å komme med hjelp/feedback etc. hvis noen lurer på noe nytt eller vil ha hjelp med nye problemer...

 

Tenkte det ikke var noe poeng i å starte en ny tråd, så fortsatte heller min gamle ^^

Lenke til kommentar
Ernie: Fikk ikke til jeg heller :( , men det sto så i php boken min (denne).

 

men se på DETTE, hvorfor i all verden er dette med i boken min hvis det ble fjerna allerede i versjon 4 av php ?! :\

Du har tydeligvis misforstått det som står i boken din, og anngående det med require_once; så står det der fordi det ikke er fjernet. PHP4 ble nevnt i sammenheng med __construct, ikke inkludering.

Lenke til kommentar

And i'm the best partybreak!! :D

 

La oss ta et minutt stillhet i forbindelse med at vi mistet all respekt i det denne tråden..

 

 

..NOW, lets get over to bussiness

 

Kan du forklare meg på værdens enkleste måte, om hvordan man lager en avansert klasse, (uansett klasse) hvordan man bruker __construct og hvorfor? :D

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...