Gå til innhold

Cerwin Vega VE-8f


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jo større rommet er, jo mindre bass blir det.

 

Det stemmer dessverre dårlig med virkeligheten.

16 kvadrat vs 30 kvadrat, trodde da det var bedre med 16.

hvis jeg ikke er totalt skakkjørt da :p

 

edit: men må jo ikke være for lite, ellers får du bare lydtrykk, ikke bass.

 

Hehe prøv så får du se:) Hadde noen Dali 8008 en gang (2x8" bass) jeg eksperimenterte masse med. I et 10kvm rom var det tynn og dårlig bass mens i 40kvm stue var det god og fyldig bass.

Lenke til kommentar

hehe luringer de, selvfølgelig vil det bli lyd og du vil sikkert ikke bli skuffet. MEN når du får høre de på en skikkelig forsterker vil du bli overrasket.

 

Sitter faktisk å hører på cls 10 akkurat nå. Har de som pc høyttalere. Har de på en AMC effektforsterker på 2x150w (ordentlige watt). Det kan spille høyt! Setter jeg de derimot på min 15000kr Marantz receiver i hjemmekinoen blir jeg skuffet over lyden, spesiellt bassen.

Lenke til kommentar

Svar på spørsmål i førsteposten:

 

VE-8 er en fullblods CV høyttaler, de gir godt trykk i forhold til størrelsen, kan tenke meg 10-15 kvadrat er optimalt for de, jeg har de i et rom på 5 kvadrat, og her blir dypbassen litt tynn, ellers er det god trøkk. Jeg syns også de spiller pent til CV å være, ren klar diskant, ikke skrikende, dette avhenger mye av forsterkeren da. På NAD så kan de bli litt skrikete, men jeg dirver de med en Cambridge forsterker, noe som virker som en god kombo.

Lenke til kommentar
  • 5 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...