Gå til innhold

Trenger ett bra RPG spill. Grafikk er uviktig.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dink Smallwood!

fikk det gratis gjennom et pc-blad for en god del år siden. det var konge!

ellers så er vel de beste nevnt. men må si meg enig i at Mandate Of Heaven er verdt å prøve.

Betrayal At Krondor er en av mine favoritter ang. rpg spill. basert på bøkene av Raymond Feist....

Viss grafikk ikke er viktig så er det tonnevis av textbaserte mmorpg på nettet....

 

 

 

Ang et svar her tidligere. Deus Ex går da ikke under kategorien rpg... går rykter om at 3'ern er på vei forresten..

 

 

Elsket Feist bøkene :D Jeg tror jeg skal skaffe meg det spillet. Lest nesten hele serien og likte den.

 

 

men da har du nok garantert lest Betrayal at Krondor :p

spillet kom ut i '96 hvis jeg ikke hukser helt feil.... kan og nevne at Return to Krondor kom ut endel år senere.

Betrayal at Krondor vant jo endel priser og ble en så stor suksess at det kom ut et spill som het Betrayal at Antara like etterpå. har ingenting med Krondor å gjøre utenom at det er ganske likt spillemessig :p

 

 

ang. deg som nevnte Wizardry 8. et slikt ensformig spill skal en lete lenge etter! ble lei ganske så fort..

 

men for den som liker hack 'n slash rpg så er de fleste allerede nevnt her i tråden. men må få legge til Dungeon Siege 1 og 2... timevis med masse morro..

Sacred er jo og ganske stilig. likte godt at man kunne ri..

 

Gothic spillene er veldig veldig bra. har ikke fått muligheten til å prøve nr 3 enda, men hører rykter om det var en skuffelse.

 

Oblivion var for meg en liten skuffelse. da spiller jeg heller Morrowind. Som trådstarter nevner: Grafikk er uviktig!

 

det jeg har funnet ut ang spill.. ikke bare rpg.. de gamle er ofte de beste.. føler at det tidligere ble lagt mer vekt på gameplay enn grafikk.. personlig gidder jeg ikke å spille et spill kun fordi det har det beste av det beste grafikkmessig. for meg er historie og gameplay det viktigste.

ikke misforstå meg helt nå. sier ikke at alt som kommer nå er drit :p men kommer ut endel som går rett i glemmeboka f.eks Doom 3, Oblivion osv...

men det er en diskusjon som ikke hører til i denne tråden..

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Siden du liker Baldur's Gate, så kommer du garantert til å like Icewind Dale. Av de samma utviklerne, og med den samme grafikkmotoren. Bruker D&D 3.0 regelsett.

BioWare står bak BG-spillene, mens Black Isle står bak Icewind Dale-spillene. Begge seriene er publisert av Interplay/Black Isle, så det er lett å ta feil. Jeg mener personlig at BG-spillene er en en helt annen kvalitetsmessig klasse enn IWD-spillene. Det var litt for mye hack/slask i IWD for min smak.

Lenke til kommentar
ang. deg som nevnte Wizardry 8. et slikt ensformig spill skal en lete lenge etter! ble lei ganske så fort..

 

Hvor langt spilte du egentlig? Vel, får bare godta at smaken er forskjellig, men Wizardry8 sin verden fremstår for meg som en av de mest fargesprakende og sjarmerende jeg har besøkt. Eneste minuset jeg kommer på er at det blir litt mange konfrontasjoner hvor litt for mange motstandere er involvert, slik at kampene kan ta noe tid. Spesielt i begynnelsen når man ikke har mulighet for "quick travel".

 

Litt spesielt at du klager på at det er ensformig når du samtidig roser Dungeon Siege. Dét er ensformig det :-)

Lenke til kommentar

har du ike spillt fallout er det fullstedig obligatorisk, fantastisk humor, verden og miljø som vil aboslutt glede og overraske, annet enn det er det fortsatt lett å få tak i Icewind dale osv på Outland og andre typiske RPG sjapper, eller så kan du rive deg løs fra pc skjermen, og prøve gode gammeldagse rollespill, kanskje blir du positivt overrasket.

Lenke til kommentar
har du ike spillt fallout er det fullstedig obligatorisk, fantastisk humor, verden og miljø som vil aboslutt glede og overraske, annet enn det er det fortsatt lett å få tak i Icewind dale osv på Outland og andre typiske RPG sjapper, eller så kan du rive deg løs fra pc skjermen, og prøve gode gammeldagse rollespill, kanskje blir du positivt overrasket.

 

Ja, du mener det?

 

Hmm... jeg tror kansje jeg får ta å prøve Icewind Dale og Fallout:) Høres ut som jeg har gått glipp av noe.

Lenke til kommentar

Hva med "Avencast: Rise of the Mage"?

 

Aldri vært noe spesielt begeistret for å være magiker i et spill, men dette gjorde det svært så interesant. Mot slutten var det så mye farger og liv på skjermen at jeg ikke kommer til å savne raketter til nyttår. Bare sette på spillet og slenge ut alle spellsene man har, så har man nok fyrverkeri på skjermen.

 

Her er anmeldelsen forresten http://www.gamer.no/artikler/avencast_rise_of_the_mage/46131

Lenke til kommentar

Arx Fatalis koster slikk og ingenting på Steam om dagen. Veldig veldig bra spill. Hvis Ultima Underworld 3 hadde eksistert, hadde det vært som Arx Fatalis.

 

Ellers må jeg slenge meg på anbefalingen av Arcanum.

 

Obligatorisk "Hvis grafikken VIRKELIG ikke betyr noe svar": Spill deg igjennom hele Eye of the beholder-serien. Det gjorde jeg i jula! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...