Gå til innhold

Hva skal jeg velge? 40 eller 80gb? (Ps3)


Applebee

Anbefalte innlegg

Har tenkt å bestille Ps3 nå, vet at det bare er 40gb versjon i norge!

 

Men jeg lurer på om det er verdt å vente til 80gb versjonen kommer til norge?

For forskjellene er jo ikke store;

40gb: 2x USB, ingen minnekort leser og ikke kompitabel med ps2 spill

80gb: 4x USB, minnekortleser og kompitabel med ps2 spill! ettersom jeg har forstått!

 

 

Så jeg lurer på om jeg bør vente til den kommer i norge eller bare bestille 40gb versjonen?

 

Takker for svar :D

 

Edit: Har endret til 80gb

Endret av Applebee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forskjellen på 80 gb og 40 gb er vel muligheten for å spille PS2 spill, minnekortleser, HDD og antall USB porter.

 

Har du en PS2 med spill, så bruk den gamle PS2'en. Det går vel også ann å koble til en ekstern minnekortleser via USB, og det går også ann å skifte ut HDD.

 

Så jeg personlig ville gått for en 40 gb da jeg har en PS2 fra før av, prisen er lavere og at jeg ikke gidder å vente på den nye versjonen :p

Lenke til kommentar

Forskjellen på 80 gb og 40 gb er vel muligheten for å spille PS2 spill, minnekortleser, HDD og antall USB porter.

 

Har du en PS2 med spill, så bruk den gamle PS2'en. Det går vel også ann å koble til en ekstern minnekortleser via USB, og det går også ann å skifte ut HDD.

 

Så jeg personlig ville gått for en 40 gb da jeg har en PS2 fra før av, prisen er lavere og at jeg ikke gidder å vente på den nye versjonen :p

 

Der er vi to:P

 

Hardisken bytter jeg ut etterhvert!

Men det med minnekort leser, er det noe likt "Memory-card" til Ps2, som man måtte ha for å lagre spill-historie?

bare lurer på om jeg noen gang får lagret spill historien?

Har en ps2 selv, og jeg lurer på om kontrollen til ps3 fungerer til Ps2?

Lenke til kommentar
Der er vi to:P

 

Hardisken bytter jeg ut etterhvert!

Men det med minnekort leser, er det noe likt "Memory-card" til Ps2, som man måtte ha for å lagre spill-historie?

bare lurer på om jeg noen gang får lagret spill historien?

Har en ps2 selv, og jeg lurer på om kontrollen til ps3 fungerer til Ps2?

 

Minnekortleser er til å lese minnekort, slike du setter inn i mobiler og kamera osv, slik at du kan spille av film og bilder osv fra den. Men det er jo andre måter å overføre media til PS3 på.

Spillhistorien blir lagret på PS3'ens innebygde minne.

 

Og nei, PS3 kontrolleren fungere ikke på PS2'en, og heller ikke omvendt..

 

(Kommer forresten snart Dualshock 3 til PS3 om du hadde planer om å kjøpe ekstra kontroller til PS3'en. Den medfølgende kontrolleren har ikke ristefunksjon, men det har altså Dualshock 3) :)

Endret av [NOR]Andreas
Lenke til kommentar
Der er vi to:P

 

Hardisken bytter jeg ut etterhvert!

Men det med minnekort leser, er det noe likt "Memory-card" til Ps2, som man måtte ha for å lagre spill-historie?

bare lurer på om jeg noen gang får lagret spill historien?

Har en ps2 selv, og jeg lurer på om kontrollen til ps3 fungerer til Ps2?

 

Minnekortleser er til å lese minnekort, slike du setter inn i mobiler og kamera osv, slik at du kan spille av film og bilder osv fra den. Men det er jo andre måter å overføre media til PS3 på.

Spillhistorien blir lagret på PS3'ens innebygde minne.

 

Og nei, PS3 kontrolleren fungere ikke på PS2'en, og heller ikke omvendt..

 

(Kommer forresten snart Dualshock 3 til PS3 om du hadde planer om å kjøpe ekstra kontroller til PS3'en. Den medfølgende kontrolleren har ikke ristefunksjon, men det har altså Dualshock 3) :)

 

 

Takker for svar!

Er ganske ny innen Ps3, og vil det ta lang tid før jeg kan sette i gang å bruke den? er det plug & play?

Tak for tipsen om kontrollen! Kan man koble den til pc`en og eventuelt laste inn musikk og filmer til den?

Og et spørsmål til: Er det mulig å legge inn spill på harddisken, så jeg slipper å bruke platen?

 

Ble mange spørsmål nå, men er taknemlig for svar!! :D

Lenke til kommentar

Når du har fått maskinen, så er det bare å koble til å begynne å bruke den ja ;)

 

Og det går også ann som du nevner her, å streame fra pc til PS3, men dette har jeg ikke prøvd selv ennå (Fikk min i går :p) Men det er vel bare å lage til en eller annen slags mappe eller noe, som du kobler deg til fra PS3'en..

 

Og når deg gjelder å legge over spill, så er nok ikke dette mulig såvidt jeg vet. Men der er masser av demoer på PS Store som du kan laste ned, og da slipper du i det minste plate ;p

Lenke til kommentar

Når du har fått maskinen, så er det bare å koble til å begynne å bruke den ja ;)

 

Og det går også ann som du nevner her, å streame fra pc til PS3, men dette har jeg ikke prøvd selv ennå (Fikk min i går :p) Men det er vel bare å lage til en eller annen slags mappe eller noe, som du kobler deg til fra PS3'en..

 

Og når deg gjelder å legge over spill, så er nok ikke dette mulig såvidt jeg vet. Men der er masser av demoer på PS Store som du kan laste ned, og da slipper du i det minste plate ;p

 

Takker for svar!

Og Gratulerer med Playstation 3

:D

Lenke til kommentar
60GB-versjonen kommer ikke til Norge, den har vært i Norge, og er nå ute av produksjon.

 

 

hmm, det viste jeg ikke!

 

Ok, så da får jeg nøye meg med 40 gb versjonen, men det går bra :D

 

Takker for svar!

Jeg har 40gb versjonen og er veldig fornøyd med den! Den er like god som 60gb versjonen(nesten i allerfall) eneste forskjell er at den ikke er bakoverkompitabel(Gjør ingenting, de fleste har en ps2 fra før av, grafikken blir ikke akkurat bedre selv om det er på ps3. Uansett så har jeg ikke noen ps2 spill ) 20gb mindre hdd(har heller ingenting å si, lett å skifte hdd(skjekk beskrivelsen som er øverst på forumet) 2 mindre usb porter? trenger ikke flere. Hvis det er nødvendig kan man bruke en usb-hub(fås billig på nettet) Ikke kortleser det er heller ikke nødvendig. Lett å overføre det til pcen for så over til ps3en via mediaserver, ekstern hdd osv osv.. Pluss det sies at den skal gå stillere men kjølingen er like bra fordet:D :dribble: er på det meste 3000 kr billigere. Ja den har wifi og alt det vanlige som en ps3 60 gb(utenom det jeg har nevnt over:D:P

 

Men det skal snart komme en 80GB versjon.

 

Nope, er fremdeles bare rykter.

 

Okey, Men nå lurer jeg på om det er mulig å koble til en Usb hub til Playstatioen, for å ikke miste de to usb portene som var på 60gb versjonen?

Ja det sies at det går ann. Er ikke sikker, men leste en artikkel på nettet for en stund sien der sa de at det gikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...