Gå til innhold

Desember-utgaven av Catalyst


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg fikk ca 200 poeng mindre i 3dmark når jeg prøvde å overklokke, det fungerer tydeligvis dårlig..

 

rart :hmm: ka data har du då??? og hvilken 3dmark kjører du?

 

Jeg har:

 

Foxconn X38A

4GB minne

E6850

2*2900XT 512

 

XP PRO

3DMark 06

 

Prosessoren kjørte jeg på stock hastighet nå, og fikk rundt 14000 poeng, noe jeg synes var veldig lite. Jeg har tidligere fått rundt 17000 med skjermkortene på stock og cpu på rundt 3.8-3.9Ghz.

 

Det jeg syns var merkelig var jo at jeg faktisk fikk mindre poeng ved overklokking, jeg hadde forventet at det skulle være noe høyere i det minste..

Endret av _sindre_
Lenke til kommentar
Jeg fikk ca 200 poeng mindre i 3dmark når jeg prøvde å overklokke, det fungerer tydeligvis dårlig..

 

rart :hmm: ka data har du då??? og hvilken 3dmark kjører du?

 

Jeg har:

 

Foxconn X38A

4GB minne

E6850

2*2900XT 512

 

XP PRO

3DMark 06

 

Prosessoren kjørte jeg på stock hastighet nå, og fikk rundt 14000 poeng, noe jeg synes var veldig lite. Jeg har tidligere fått rundt 17000 med skjermkortene på stock og cpu på rundt 3.8-3.9Ghz.

 

Det jeg syns var merkelig var jo at jeg faktisk fikk mindre poeng ved overklokking, jeg hadde forventet at det skulle være noe høyere i det minste..

 

rart :hmm: hvilken hastighet kjører du på core og mem???

Lenke til kommentar

Linux-versjonen av Catalyst 7.12 har fortsatt ikke støtte for "texture from pixmap" i X.org versjon 1.4, støtten for 1680*1050 forsvant, minnelekkasjen fra 7.11 skal angivelig være borte og "vannmerket" nede i høyre hjørne likeså. Det er artig at ATi sine drivere fortsatt er på pre-alpha nivå.

 

Det er synd jeg spiller PC-spill (i Windows) og har et Radeon X1950 Pro - som fortsatt sparker for mye ræv til å rettferdiggjøre kjøp av nytt grafikkort :(

Lenke til kommentar
Linux-versjonen av Catalyst 7.12 har fortsatt ikke støtte for "texture from pixmap" i X.org versjon 1.4, støtten for 1680*1050 forsvant, minnelekkasjen fra 7.11 skal angivelig være borte og "vannmerket" nede i høyre hjørne likeså. Det er artig at ATi sine drivere fortsatt er på pre-alpha nivå.

 

Det er synd jeg spiller PC-spill (i Windows) og har et Radeon X1950 Pro - som fortsatt sparker for mye ræv til å rettferdiggjøre kjøp av nytt grafikkort :(

 

 

samme her. xorg ble helt fu**a :S

 

dessverre er 1950 pro litt for bra til å oppgradere. lyst på 3870 i CF :D

Lenke til kommentar

Jeg glemte et par viktige punkter:

  • En feil fører til at viften på GPU alltid står på fullt. Om dette skyldes at fglrx-driveren overheter grafikkort, eller fordi fglrx-driveren av en annen grunn får vifte-RPM til å skyte i taket vites ikke. Dette er ikke fikset.
  • Videooverlegg er fortsatt kantete og stygt - med Xv såvel som OpenGL.

Dette gjelder altså for Linux-versjonen av Catalyst.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
"Connecting a display device that supports 1680x1050 to a system running Linux may result in a maximum display resolution of 1280x1024 only being available."

 

Syns det er litt drøyt å lansere en driver med en sånn regresjon! Utrolig mange frustrerte brukere i forumet til Phoronix nå. Tilbake til 7.11 som egentlig fungerer veldig bra med unntak av elendig aiglx ytelse.

Må si jeg ble rimelig sjokkert når jeg oppdaterte laptopen i går. Det er rett og slett utrolig amatørmessig at en driver slippes med en slik alvorlig feil. Dog, det er jo klart at skal det være noen som gjør slikt så er det jo AMD/ATI dessverre :( Når skal de lære at alternative OS bør tas seriøst? :shrug: At det sitter et nVidia-kort i den stasjonære maskinen min skyldes ene og alene overlegne proritære drivere, og jeg er virkelig glad for det valget akkurat nå. Nå håper jeg bare intenst at nVidia slipper ut dokumentasjon for kortene sine, for da er det iallfall liten tvil om hva jeg også i fremtiden velger av skjermkort ... Jeg for min del har nå gått tilbake til radeon-driveren. Den lar meg i det minste bruke 1400x1050. At den sluker batteriet får bare være. Endret av Ernie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...