Gå til innhold

TEST: Asus GeForce 8800 GTS 512 MB


Anbefalte innlegg

Husk at Crossfire (og SLi for den del) er veldig "tilfeldig" når det kommer til ytelse. Kanskje er det bedre med 2x3850 i noen spill der Crossfire støtten er perfekt, men i de fleste tilfeller vil nok 1stk litt kjappere skjermkort stikke av med seieren.

 

Jeg er enig med testen i at 8800GTS er underlegen 8800GT når det kommer til Pris/Ytelse, men i motsetning til 8800GT er GTS tilgjengelig for den som ønsker et nytt skjermkort akkurat nå, og ikke langt utpå nyåret. Jeg angrer i alle fall ikke på kjøpet mitt, selv om jeg hadde gått for et 8800GT om de hadde vært tilgjengelig, da jeg bare skal ha et midlertidig skjermkort frem til neste generasjon High-end kort kommer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette var en latterlig dårlig test, ikke har dere nye Ati kort med, ikke har man et stock 8800gt, å dere kunne fint brukt et toppsystem med 3ghz dualcore/quadcore for å få minst mulig flaskehalser. E6700 er ikke akkurat noe top of the line lenger, den kom for over 1 år siden.

Er umulig for folk å vite hvordan dette kortet yter mot andre løsninger uten disse faktorene på plass.

Lenke til kommentar
Husk at Crossfire (og SLi for den del) er veldig "tilfeldig" når det kommer til ytelse. Kanskje er det bedre med 2x3850 i noen spill der Crossfire støtten er perfekt, men i de fleste tilfeller vil nok 1stk litt kjappere skjermkort stikke av med seieren.

 

Jeg er enig med testen i at 8800GTS er underlegen 8800GT når det kommer til Pris/Ytelse, men i motsetning til 8800GT er GTS tilgjengelig for den som ønsker et nytt skjermkort akkurat nå, og ikke langt utpå nyåret. Jeg angrer i alle fall ikke på kjøpet mitt, selv om jeg hadde gått for et 8800GT om de hadde vært tilgjengelig, da jeg bare skal ha et midlertidig skjermkort frem til neste generasjon High-end kort kommer.

 

Men det blir bare "nesten" for AMDATI.. Litt synd i grunn. GT var jo en gedigen papirutgivelse, og det er ikke GTS. Men det er flere steder hvor GT selges. I allefall i Oslo by.

 

Dette var en latterlig dårlig test, ikke har dere nye Ati kort med, ikke har man et stock 8800gt, å dere kunne fint brukt et toppsystem med 3ghz dualcore/quadcore for å få minst mulig flaskehalser. E6700 er ikke akkurat noe top of the line lenger, den kom for over 1 år siden.

Er umulig for folk å vite hvordan dette kortet yter mot andre løsninger uten disse faktorene på plass.

 

Enig.. reagerte bare forsent på manglene..

Endret av andylove
Lenke til kommentar
Det kan jo nevnes at 2 stk Radeon HD 3850 i Crossfire er både billigere og raskere enn et geforce 8800 GTS 512MB. I tillegg er det mindre kresent på hovedkort: Det kan kjøres på både Intels og AMDs populære brikkesett.

 

Så det hadde vært interessant å sett en test av Radeon 3850 i CF i nær fremtid for å få mer info om hvor mye bedre det er enn et 8800 GTS.

 

2x 3850= 2300

1x 8800GTS= 2300

Raskest= 8800GTS, blir slått i enkelte spill, men jevnt ja: http://www.tweaktown.com/articles/1246/1/p...tion/index.html

Minst strøm: 8800GTS

Minst lyd: 8800GTS

Og 8800GTS funker da så vidt jeg vet på alle hovedkort :hmm:

 

Ikke at ATikortene er dårlige, tvert imot. Og ja, vi vil ha mer tester, av alt :D

 

Ellers så må dere integrere overklokkdelen i en og samme artikkel :o

Jeg måtte sjekke for å se om påstanden var sann. Her er resultatet:

 

post-3851-1197922961_thumb.png

 

Påstanden din stemmer altså. 8800 GTS 512MB er i gjennomsnitt 2% raskere enn Radeon 3850 512MB Crossfire i det testutvalget der. Det er bra du bidrar til å få justere inntrykket mitt med litt heite fakta. :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

En ting er CF vs. singlecard.

En annen ting er at 38n0 (3850 i særdeleshet) er meget bra priset.

Og i "singelcard" yter det mer enn greit, særlig relatert til en pris på knappe 1000-ingen.

Bare å sjekke "siggen" min det. :)

 

Jeg har tenkt meg/hadde tenkt meg ett av de billigste 8800GT, men det er jo ikke å få tak i. :(

Så jeg kunne "budsjett-benche" litt med ett greit Nvidia-alternativ også. :)

 

Jeg står fortsatt at en slik test (8800GTS) uten å vise "scores" fra ATI/AMD i sammnlikning er nokå "verdiløs".

Men det kanskje bare meg. :)

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte først og fremst 8800 GTS 512 fordi det var ingen billige (1500-1700) 8800 GT å finne, i tillegg til at 8800 GTS skal ha bedre vifte. Med kun 8800 GT kort for 2000 kr og oppover, ble det ikke så mange hundrelapper å hoppe lenger for det nye 8800 GTS kortet.

 

Jeg var jo en av dem som bestillte et Club3D 8800 GT kort hos onlinebutikken.no da det var på lager. Dette gjorde jeg en kveld, men dagen etter var det ikke sendt noen kort likevel. Etter en telefon med onlinebutikken viste det seg at de hadde fått tre ganger så mange bestillinger av det kortet enn det som var på lager, og jeg hadde bestillt kortet for sent.

 

Men tenk hvor mange som går i fella og bestiller 640 MB utgaven i stedet, fordi 640 er mer enn 512 :nei:

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082
Synes det er dårlig av Nvidia og ikke lansere noe som er bedre en 8800GTX på et år, ja jeg vet Ultra, men det er bare 10%

 

De har jo ikke noe konkurranse mot ATi i high-end klassen, så hvorfor skulle de? 8800GTX holder enda i de fleste spill.

 

Det som er dårlig er at ATi ligger å ruller i gjørma og ikke klarer å lansere noen gode kort.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

GTS kortet jeg har yter litt bedre en GTX (jeg haddet).

 

GTX holder seg glovarm (men det går) med ekstra papts 120 vifte på 625 - 2006.

 

GTS ligger rundt 56 grader på low med 750 - 2140 .

 

 

Ligger noen fps\poeng over i alt jeg har testet til nå i forhold til GTX kortet. Merklige er at Nvidia nå tar livet av sitt eget ultra\gtx salg. Mer logiskt å bytte ut GTX kjernen i steden(som da helt klart haddet blitt et nytt toppkort) å selge for 5500kr. For så å beholdet gtx på 3500 og GT på 1800 kr.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
GT har en elendig kjøler som har fått mye kritikk, derfor hjelper det ikke om GT er billig, i tillegg var det en elending papirlansering. Derfor er G92 GTS et frisk pust fra Nvidia.

elendig og elendig... Den er enkelt slot, og bråker ikke så ille...

 

Å kalle 8800GT en papirlansering er å strekke det meeeget langt. Det var kort på lager når de ble lansert, greit nok at de ble revet bort med en gang pga. enorm etterspørsel... Det har også kommet inn kort jevnt og trutt, dessverre ikke i nok volum til at etterspørselen har blitt dekket...

Lenke til kommentar

GDI:

Jeg skal være enig i at papirlansering er å dra det litt langt, det er nok i mangel av et bedre ord. Det kom ikke så mange kort når det først kom så derfor ble det "revet" ut av hyllene. Men at GTS ser ut til å ha bedre tilgjengelighet er derfor bra.

 

Mitt inntrykk er at GT har dårligere kjøleløsning enn andre singleslot kort, den ser ut til å få mer ris på stumpen på akkurat dette. Men dette kan også være fanboys som forventet for mye av GT.

 

GT har også fått en del kritikk på at minnet er dårlig/lite klokkevennlig samt minnekontrolleren. Men noe skal man spare penger på.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
GDI:

Jeg skal være enig i at papirlansering er å dra det litt langt, det er nok i mangel av et bedre ord. Det kom ikke så mange kort når det først kom så derfor ble det "revet" ut av hyllene. Men at GTS ser ut til å ha bedre tilgjengelighet er derfor bra.

 

GT har også fått en del kritikk på at minnet er dårlig/lite klokkevennlig samt minnekontrolleren. Men noe skal man spare penger på.

De har hatt god tid til å lage opp og distribuere GTS... De begynte å produsere GTS nesten samtidig som GT... Jeg fikk mitt GTS kort levert i midten av oktober... :)

 

Enig med deg at de kunne spandert raskere minne på både GT og GTS, men da hadde prisen også blitt mye høyere. Det er fritt frem for kortleverandører å bruke raskere minne, så er lov å håpe at noen gjør det.

 

Det er minnebåndbredde som begrenser GT og GTS...

Lenke til kommentar

Skal selv hente ut et 8800GTS kort idag, kjøpte dette isteden for 8800GT mest pga av kjøleren.

 

De kronene for meg i forsjelen er helt grei i forhold til hva du får syns jeg. Og så er jeg kansje noe nVidia fanboi så ATI er ikke aktuallet nå dessverre selv om jeg er AMD fanboi når det gjelder CPU...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...