Gå til innhold

Ny "alt mulig" PC (ca 8000 kr.)


Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å gå til anskaffelse av ny PC i Januar. Den skal brukes til spilling, programmering og studiearbeid generelt. Så jeg vil ha litt tips til innkjøp av deler :), eller rettere sagt, synspunkter på endringer utifra hva jeg har tenkt meg. Har ikke tenkt til å overklokke PCen i noen stor grad.

 

Prosessor

Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz

 

Hovedkort

Asus P5K, P35, Socket-775

 

Hovedminne

2 x OCZ DDR2 2048MB Platinum XTC Dual Ch.

 

Skjermkort

FOX+ GeForce 8800GT 512MB PCI Express 2

 

Kabinett

Lian Li Miditower, Aluminium, Støydempet

 

Strømforsyning

MIST, 500W, ATX 2.2, 20/24 pins, Rev.3

 

DVD Spiller

Samsung DVD brenner SH-S203B

 

Operativsystem

Windows Vista 64-bit

Linux Ubuntu

 

Prosessorvifte

Zalman CNPS7700ALCU CPU Vifte

Noen som vet hvordan vifta som følger med CPUen er? bråker den mye? kjøler den greit? hvis den som som følger med er veldig god kutter jeg ut å kjøpe vifte.

 

Jeg har skjerm, OS, tastatur, mus, harddisk og muligens en PSU fra før. Jeg er hovedsakelig i tvil om valg av hovedkort, skjermkort og hovedminne. Men tar med glede imot tips om alle delene.

 

Handlekurv hos prisguide.no

Endret av Vegard87
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan gjerne kjøpe den billigste rammen du finner hvis du ikke skal overklokke. :)

 

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=46059 funker flesk!

 

Også bør du bytte ut 8800GTS med 8800GT. Sistnevne er nyere, og yter bedre pga ny kjerne og litt bedre spesifikasjoner. :)

 

 

Tror forresten stock vifta er grei nok hvis du ikke skal klokke mye, eller er ekstreeemt opptatt av støynivå.

Lenke til kommentar

tror jeg da bytter ut:

Club3D Geforce 8800GTS 320MB PCIe

med:

Club3D Geforce 8800GT 512MB PCI Ex. 2.0

 

når det gjelder minne, er det ikke ideelt å ha det litt raskere enn det du linket? ville tro PC8500, 1066MHz var det beste valget med min CPU, rett meg hvis jeg tar feil.

 

når det gjelder DDR3, hvilke fordeler har det ovenfor DDR2?

Endret av Vegard87
Lenke til kommentar

Hvis du skal ha Quad CPU ikke kjøp Gigabyte GA-P35C-DS3R, noen av revisjonene har problemer med og støtte Quad CPU, jeg kjøpte det og hadde problemer med det å da jeg begynte og se litt rundt på nett så var det visstnok problemer med det hovedkortet og quad CPU.

 

Problemet skal visstnok forsvinne ved en bios oppdatering (?) etter hva jeg har hørt, jeg prøvde ikke det på mitt jeg sendte det inn igjen på angreretten og kjøpte et annet kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...