Gå til innhold

Lav lyd på Wii kobla til receiver. (Tildels løyst)


Halvliter

Anbefalte innlegg

Eg har kobla min Wii til receiveren min og må skru opp på +15 for å få noko særlig lyd. Normalen ligger på rundt -30 til -20.

 

Eg bruker standardkabelen som følger med.

 

Prøvd både med Stereo og Pro Logic II innstillinger, og med Mario Galaxy og The Simpsons-spela.

 

Nokon som har tips?

 

EDIT:

 

Nokon som har prøvd denne?

 

Uorginal Komponent-kabel

Endret av Halvliter
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først og fremst må eg bare be deg skaffe deg noen skikkelige kabler, får intrykk av at du har HDTV siden du hinter til de komponent kablene :) Kompositt kabler er fy-fy, og kompositt kabler på ein HDTV er sorgens kapittel. Kablene du linket til ligner mistenkelig mye på kablene eg har liggende. Har orginal og uorginale komponent kabler til wii, eg har ikkje sett noen nevneverdige forskjeller mellom disse heller. Så eg ville gått for de kablene der eg.

 

Ang. lyden så kommer det vel ofte ann på kilden.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Min erfaring er motsatt faktisk, jeg bruker den kabelen som følger med, og kobler alt untatt video signalet inn på forsterkeren, har PC signalet koblet inn på forsterkeren og merker at det kommer mye lavere lyd fra PC-en. Men mulig det blir litt annerledes fra andre kilder en PC, merker ihvertfall at jeg må skru lyden ganske mye ned når jeg har wii-en koblet til.

Har ihverfall ikke noe problem med å få høy nok (og for høy) lyd på mine høytalere.

Lenke til kommentar

Det som irriterer meg er at lyden i menyene er mye høyere enn lyden lyden i spill, ihvertfall MP3, enda jeg har skrudd opp lyden i spillet på maks. Jeg får øreverk hver gang jeg skal avslutte MP3 og trykker på "Home"-knappen, og så kommer den pling-plong lyden smellende ut av høyttalern, mye høyere enn lyden i spillet. Skulle ønske at Nintendo hadde lagt inn en innstilling for lydnivå i menyene...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...