Gå til innhold

Nytt BF2, for noe tull! Masse problemer!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg er en stor tilhenger av BF 1942 og Vietnam. Lastet ned en demo av BF2 i sin tid. Synes det var litt generisk og kjedelig. I dag så jeg BF2 "complete collection" til 299 kr. Jeg tenkte da at når EU er med som et spillbart team må det være morsomt. Nå føler jeg meg oppriktig lurt og angrer på at jeg i det hele tatt kjøpte spillet. Hvorfor? Det er ikke spillet i seg selv, men alle problemene!

Jeg setter i DVD-en. Velger å installere hele pakken. Når BF2 er installert får jeg en feilmelding om at lydbufferen har møtt en feil og at prossessen må lukkes. Deretter fortsetter setupen som om ingenting har hendt. Den begynner å installere patch 1.1, så står det "patching, please wait". Jeg venter og jeg venter. Etter tredve minutter skjer det ingenting. Prøver på nytt, men ingenting skjer.

Jeg prøver nå manuelt. Jeg går inn på hver individuelle "setup" fra cd-mappen, men fortsatt vil den ikke installere. Og ingen av tilleggspakken lar seg installere uten "patch".. Jeg prøver å installere "patch" 1.41, den starter ikke. Plutselig kommer det en sær feilmelding. Jeg trykker "cancel", men den vil ikke forsvinne (den er der fortsatt). Jeg bruker flere timer på å finne opplysninger om "patch"-en som ikke vil installere på internett. Men det er nesten ingen som har problemer med at patch 1.1 ikke vil installere, og det er ingen svar. Jeg prøver å installere helt på nytt, men det hjelper ikke. Nå er fustrasjonsnivået så høyt at jeg har lyst til å slå et hull i veggen. Istedenfor prøver jeg å spille litt BF2 uten utvidelsespakkene. Skjermen blir svart, så skjer det ikke så mye mer.

Sistnevnte problemet leste jeg faktisk om på internett, og jeg vet hva jeg skal gjøre. Jeg prøver "run as administrator" på snarveien og spillet starter. Jeg lager en konto. Jeg kjører versjon 1.0, men det er en server som gjør det samme. Men hva tror dere skjer når jeg prøver å logge inn? Invalid cd-key. Tilslutt bestemmer jeg meg for å prøve "single player". Hva skjer? CTD! haha. Det er helt utrolig. Er det et poeng å i det hele tatt vurdere å løse alle problemene?

Jeg kjører Windows Vista, men det står ingen advarsel på pakken om at dette ikke fungerer på Vista. Jeg har kjørt battlefield vietnam uten problemer på Vista, så hvorfor skulle ikke bf2 virke? Videre synes det fra internett at flere har klart å installerer og spille bf2 på vista. Men altså ikke jeg. Hvis jeg endelig klarer å få spillet til å funke har jeg fortsatt en "invalid cd-key" som jeg sannsynligvis må rapportere til EA, gud vet hvor lang tid de bruker på å svare..

Endret av Do_the_Bender
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Skrevet

har du sett i sticky-ene på forumene? der skal alt stå om slike problemer, eller så er google et godt aternativ...jar hatt samme problemet og fulgte trådene på forumet her...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...