Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

DVD-rommen vil ikke lese DVDer


Anbefalte innlegg

PCen er en HP Pavilion dv2625eo kjøpt i november. Problemene oppstod forrige lørdag når jeg skulle se en film. Etterhvert så begynte filmen å hakke og stoppe, jeg hørte det komme lyder fra dvd-spilleren. Jeg tok ut og inn dvden, noe som fikset det for en stund. Det begynte å hakke igjen og jeg gjentok prosessen. Programmet som jeg brukte til å spille av var QuickPlay som kom med PCen.

 

Til slutt registrerte ikke windows at det stod noen dvd inn i dvd-rommen. Setter jeg nå inn en dvd hører jeg bare masse lyder fra dvd-rommen og pcen arbeider en stund, men ingenting skjer, er akkurat som det ikke står noen dvd inni. CD-er funker som normalt, det er bare DVDer det er problemer med.

 

Jeg hadde AVG installert, men tenkte aldri på å kjøre det ettersom jeg ikke trodde at det kunne være en virusfeil. Har kjørt Ad-aware både før og etter. Søndagskvelden la jeg inn SP1 til Vista, kommer ikke på at jeg har gjort noen store oppdateringer i nær fortid ellers. Sjekka via enhetsbehandling at jeg hadde nyeste driver for dvd-rommen installert. Avinstallerte og reinstallerte driveren to ganger, oppdatert bios og mitt siste forsøk var å gjenopprette pcen til fabrikkinstillinger. Noen som har en anelse hva som kan være feil? Bare si fra om jeg har glemt noe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...