Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Noen som vet hvor man kjøper "innbus" M16 ?


fossxplorer

Anbefalte innlegg

Da jeg skulle til å skifte girolje, så jeg at tappe og fylle pluggen var ULIKE!! Fyllepluggen var 17mm umbrako som gikk greit å løsne med umbrako jeg kjøpte fra biltema, men tappepluggen var det verre med. Hadde ALDRI sett en slik før, ser ut som torx med utpress i midten. Det ødela hele giroljebytte igår. Betalte for leie av løftebukk for ingenting. Men de selger denne på Wurth til hele 350 + mva!!! Sykt pris. Lette etter overalt, ingen andre enn Wurth har. Navnet er M16 eller innbus M16 eller noe. 16mm. Skal se ut som torx med hull.

 

Noen som vet hvor man kan kjøpe det til en normal pris?

 

Tror den ser slik ut: http://tinyurl.com/2zosv6

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du beskriver høres ut som "secure torx". Det er brukt slike på jordingspunktene til airbagsystemet i bilen min (sannsynligvis så man ikke skal lage krøll med sikkerheten), men hva i all verden gjør det på oljeavtapningspluggen på en bil?

 

Edit: Secure torx er såvidt jeg vet ikke helt standard utstyr.

post-54515-1197416821.png

Endret av Exiter
Lenke til kommentar

Ikke som på bildet du har lagt ved, nei.

Det er snakk om girkasse-olje tappeplugg.

 

Dettte trenger jeg :

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewIt...:B:EOIBSA:DE:31

 

 

Det du beskriver høres ut som "secure torx". Det er brukt slike på jordingspunktene til airbagsystemet i bilen min (sannsynligvis så man ikke skal lage krøll med sikkerheten), men hva i all verden gjør det på oljeavtapningspluggen på en bil?

 

Edit: Secure torx er såvidt jeg vet ikke helt standard utstyr.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...