Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Jeg tror ikke en slik jobb eksisterer

Joda. En fetter av meg gjorde det nettopp for UiB i noen måneder. Men det er nok ikke noe særlig mange faste stillinger i landet hvor man gjør det.
Er noen slike jobber ute og går. Nasjonalbiblioteket holder på for fullt, litt info her: http://www.nb.no/Om-NB/Digitalisering/Kva-vert-digitalisert

 

Spørsmålet er vel heller om dette er ett reelt jobbønske og karrierevalg, eller om det er ett ønske om å gjemme seg i en kjeller. Sistnevnte er nok ingen interessert i å ansette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skal jeg gjemme meg, finner jeg nok bedre steder enn en kjeller. Men det har vært drømmejobben hver gang noen har spurt meg de siste 6 årene (med andre ord oppdaget jeg allerede da jeg studerte at jeg hadde valgt feil retning, men ikke søren om jeg skulle droppe ut av et halvferdig studie). Og det virker som en lokkende stilling hvor jeg får brukt flere av mine talent, samt at det pirrer mine interesser.

Lenke til kommentar

Da ville jeg tatt kontakt med de og førhørt meg om krav, og du må flytte for å kunne få en slik jobb :)

Vel, flyttevillig er jeg. Skjønt, kanskje ikke til Oslo. Det nærmeste jeg kunne tenke meg å bo Oslo, er Fredrikstad. =p

Regner også med at det kreves mer enn en interesse og en drøm, når man ikke er i nærheten av å ha utdanning eller erfaring.

Lenke til kommentar

Fredrikstad?? Det er virkelig gørrkjedelig her, mann. Gleder meg bare til å dra hjem til Bærum igjen. Veldig praktisk å bare kunne ta banen fra Østerås til sentrum. Botanisk hage på lørdag!

 

Lettere å skaffe seg jobb i Oslo, da. 

Endret av Diabólico
Lenke til kommentar

Fredrikstad?? Det er virkelig gørrkjedelig her, mann. Gleder meg bare til å dra hjem til Bærum igjen. Veldig praktisk å bare kunne ta banen fra Østerås til sentrum. Botanisk hage på lørdag!

 

Lettere å skaffe seg jobb i Oslo, da. 

Liker ikke Oslo godt nok til å bo der eller i umiddelbar nærhet.

 

Fredrikstad har også en fin dialekt, så det er et pluss, men når jeg sier Fredrikstad, så vil det tilsi at jeg ikke kunne tenke meg å bo nærmere Oslo enn avstanden fra Oslo til Fredrikstad.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...