Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Litt enig. Han når selvfølgelig ikke opp til folk som f.eks Tan Dun og Shigeru Umebayashi, men det er det neimen ikke mange som gjør. Ingen tror jeg.

Ulver er ikke typiske filmkomponister, men de har også et par soundtrack som det ikke er lett å toppe. Spesielt Lyckantropen Themes er helt fantastisk.

Endret av Video Girl
Skrevet

Ulver er ikke typiske filmkomponister, men de har også et par soundtrack som det ikke er lett å toppe. Spesielt Lyckantropen Themes er helt fantastisk.

Sant, men nå er vel ikke Ulver særlig typisk for noe som helst, de har jo laga veldig mye forskjellig. Det er ikke så lett (les: umulig) å høre at feks Nattens Madrigal og Perdition City er fra samme band.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Clint Mansell komponerte det velkjente soundtracket til Requiem for a Dream, så du har nok hørt ham.

Jaggu. Da har jeg hørt den éne sangen ihvertfall :p

Drøyt bra soundtrack forøvrig.

Av Ulver er også Svidd Neger og filmmusikken til Uno verdt å høre. Deler av sistnevnte soundtrack havnet senere på fantastiske Shadows of the Sun.

Har også veldig sansen for musikken til Angelo Badalamenti.

Noen eksempler:

:love:

Endret av Anulaibar
Skrevet (endret)

Jaggu. Da har jeg hørt den éne sangen ihvertfall :p

Skal du være med på trygdis på tirsdag?

Hadde vært gøy, men har ikke råd ass.

e: Det er toppen av stusslighet og være arbeidsløs og ikke ha råd til å dra på Trygdekontoret ;_;

Endret av Anulaibar
  • Liker 2
Skrevet

Har også veldig sansen for musikken til Angelo Badalamenti.

Angelo Badalamenti er fantastisk. Twin Peaks soundtracket er det eneste soundtracket jeg noensinne har vært villig til å legge inn på iPoden.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...