Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De kan fortsatt bruke autotune på stemmen hans.

Det er ikke noe fundamentalt galt med autotune, det må bare brukes riktig, som i Bon Ivers Woods.

 

Jeg har ikke noe imot autotune vanligvis. Vi brukte det selv da vi spilte inn. Det jeg har noe imot er når man bruker autotune som en effekt for å fremheve en artist som er pen men ikke kan synge, i stedet for å bruke energi på å fremmheve en som kan synge.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvis han kan å synge, hvorfor bruke autotune?

 

Jeg tviler på han synger like fint uten autotune. Jeg vet ikke, men jeg skulle gjerne likt å høre det.

 

Det er ikke noe fundamentalt galt med autotune

Jo. Jo, det er det.

 

Nei. Det er ikke noe galt med bruk av autotune. Mange, mange, mange kjente artister bruker autotune. Selv artister som ikke er pop-artister-som-kun-er-arister-fordi-de-er-pene bruker autotune. Det er snakk om innspillinger der alt SKAL være perfekt. Det er jævli kjedelig å bruke masse penger på å spille inn på nytt og nytt fordi man gjør en liten feil her og der. Det er ikke snakk om å bruke autotune som en effekt gjennom hele sangen. Det er snakk om å rette opp de bittesmå partiene man synger feil. Akkurat som at man kan (i alle fall delvis) rette opp et feil trommeslag.

Lenke til kommentar

@Knewt; Kjenner til det der. alikevel hindrer det ikke meg i å mene at all bruk av autotune er bortkasta. jeg mener at for stor grad av perfeksjonisme ødelegger en del musikk og gjør den sjelløs. hvis en artist eller ett band ikke klarer å få frem budskapet sitt uten bruk av slikt, burde de heller endre budskapet sitt.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...