Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Woo! Dinosaurer! :D

Liker ikke å automatisere for mye.

Dessuten ligger kommandoene i fingrene mine og jeg syns det er gøy å gå gjennom hele diskografier og tagge de :p

Er nok ikke en pose, men en hel boks :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kan kjøre Slalåm <3

Grunn nok til å foretrekke vinteren, det. Jeg gleder meg til å få prøvd de fancy skiene jeg vant rett etter at skisesongen var ferdig i fjor.

Skrevet

Men fy faen så vondt i ræva du får! For å ikke snakke om aketuren! Prehehe.

Gleder meg til vintern jeg, er litt diggere å komme hjem fra jobb til en varm leilighet.

Pluss at jeg oppholdt meg hele vintern i fjor i et hus der jeg våknet opp til minusgrader og kjøleskapet var der jeg måtte oppbevare brusen for at den ikke skulle fryse.

Skrevet (endret)

Dessuten ligger kommandoene i fingrene mine og jeg syns det er gøy å gå gjennom hele diskografier og tagge de :p

Helt siden jeg jobbet med å digitalisere ordrearkivet til min onkels firma har jeg følt en liten flamme av barnlig glede hver gang et repetitivt arbeid kan automatiseres. Arkivet jeg fikk i oppgave å digitaliserte den gang bestod av en vegg med gamle nedstøvete og totalt overlessede kartotekskap som hvert inneholdt et alt for deprimerende høyt antall mapper med papirer, en mappe for hver ordre de siste gud vet hvor mange årene. Arbeidsoppgaven min besto i å sitte på et knøttlite, innestengt rom å manuelt skrive inn hvert eneste ark på det som selv den gang helt sikkert måtte være verdens eldste datamaskin. Etter tre mapper var jeg klar til å henge meg i den beige skjermkabelen.

Du din heldiggris. :) Endret av fargoth
Skrevet
Men fy faen så vondt i ræva du får! For å ikke snakke om aketuren! Prehehe.

Gleder meg til vintern jeg, er litt diggere å komme hjem fra jobb til en varm leilighet.

Pluss at jeg oppholdt meg hele vintern i fjor i et hus der jeg våknet opp til minusgrader og kjøleskapet var der jeg måtte oppbevare brusen for at den ikke skulle fryse.

Hva jobber du med?

Skrevet

Helt siden jeg jobbet med å digitalisere ordrearkivet til min onkels firma har jeg følt en liten flamme av barnlig glede hver gang et repetitivt arbeid kan automatiseres. Arkivet jeg fikk i oppgave å digitaliserte den gang bestod av en vegg med gamle nedstøvete og totalt overlessede kartotekskap som hvert inneholdt et alt for deprimerende høyt antall mapper med papirer, en mappe for hver ordre de siste gud vet hvor mange årene. Arbeidsoppgaven min besto i å sitte på et knøttlite, innestengt rom å manuelt skrive inn hvert eneste ark på det som selv den gang helt sikkert måtte være verdens eldste datamaskin. Etter tre mapper var jeg klar til å henge meg i den beige skjermkabelen.

Du din heldiggris. :)

Jeg fikk gleden av det da jeg jobba som puncher for ONS. La inn over 8.000 visittkort i en database via VPN med et 10 sek lag for hver bokstav jeg skrev inn *grøss*

Siden da har jeg likt å gjøre slikt selv uten VPN siden det går så mye raskere, uten å være helt automatisk.

Ja, jeg vet jeg er heldig. Må kjøpe mer når jeg drar nedover i vinter.

Skrevet

Kunne vi ikke samlet noen og dratt oppi Korketrekkern i vinter da?

Er jo knallartig det, noe man aldri blir for gammel til :D

Vinteren er bare en plage. Gøy å ake, men det er jo det eneste positive med den grusomme snøen.

Derfor skal jeg dra med deg oppi Korken :love:

Skrevet

Vinteren er herlig på et vis. Snødekte landskap. Glatt føre. Slaps. Det er noe eget med å kjøre bil i så krevende forhold at man faktisk må annstrenge seg for å holde bilen på veien.

Og folk skjønner det om man er inne dagen lang når det er vinter.

Skrevet

Vel, ang. bil.

Om man har stasjonsvogn med stor motor og firhjulstrekk, kan man ha mye moro når sneen er 1,5 - 2 meter høy og man har en urørt parkeringsplass.

Vel, man kan ha mye gøy med å prøve å få en minivan til å kjøre på to hjul også :p

Skrevet
Jepp, men det er lite som er dummere enn å kuke rundt med bil på den måten der.

Mye mulig, jeg har ikke bil, eller lappen. Jeg har bare venner som syns sånt er moro og spør om jeg vil være med.

Skrevet
Mye mulig, jeg har ikke bil, eller lappen. Jeg har bare venner som syns sånt er moro og spør om jeg vil være med.

Jeg har både bil og førerkort, jeg har også venner som synes sånt er morro. Han ene ødela bilen sin, han andre kræsja og slo hodet mellom frontruta på bilen. Såe, nei. Ikke veldig smart. Selv har jeg aldri dratt i håndbrekket mens bilen beveger seg, og jeg har ingen plan om å begynne med det heller.

Skrevet

Hmm, vel, noen er uheldige, andre ikke, dog, jeg har vært med på den hvor det er uheldig jeg også. Fått noen ulyder etter hvert på den gamle bilen, men mamma trodde den bare hadde blitt sånn fordi den var gammel. Ikke for at vi hadde tullekjørt rundt på en parkeringsplass med vinduene åpne i snøvær :p

Tok vel sideskjørtet på bilen til en annen kompis også. Mye takket være is.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...