Gå til innhold

22" for stor til spilling?


Ricaldo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Des større skjerm med høyere oppløsning er bedre, da du faktisk kan se mer, og da spesielt widescreen gjør at du ser en god del mer. Noe som nesten gikk som juks i visse spill. :p

(husker jeg leste det en gang)

 

Og det kan jo være forståelig, da man faktisk har bedre oversikt. Med andre ord, det kan ikke bli FOR stort. Optimalt på vel være en 30" med 2560x1600 i oppløsning. :D

Eller surroundgaming for den saks skyld.

 

Selv gikk jeg relativt nylig fra 17" til 24" og må si meg frelst. ;)

Det er jo heller ikke undergangen om ikke alle spill har widescreen. Det blir bare noen svarte streker på sidene noe de fleste kan leve med i visse eldre spill. (eventuelt at det blir litt strukket om man foretrekker dette)

Endret av andrull
Lenke til kommentar

Har den skjermen du skal kjøpe, den er meget bra til "gaming" og alt annet.

Klarer du oppløsningen,1680 x 1050 er den nydelig å se på.

24" går et hakk til i oppløsning,1920 x 1200 så de blir litt tyngre å dra.

selfølgelig kan man stille ned oppløsningen, men det er ikke kult...

Widescreen, null problem.

Personlig tror jeg grensen for behagelig skjerm for pc er 27"? blir jo for stort til slutt, eller...?

Prøvde å spille enemy territory quake wars på 50" fra 1 meter, ble bare dumt.

Endret av abbor
Lenke til kommentar

Oppgraderte nettopp fra 17 til 22 tommer. En fornøyelse i Lotro, virkelig gitt en ny opplevelse.

I warcraft3 derimot er det litt blandet, her er oppløsningen låst til 600x800, på min bredskjerm gjør det at musbevelgelsen blir forandret...føler den beveger seg raskere horisontalt. Det kan muligens justeres på en elle annen måte?

 

Uansett fornøyd i det store og hele.

Lenke til kommentar

Se her ja! Dette var mange gode svar. Og de var akkurat som jeg håpet på :thumbup:

Var redd noen skulle si at de ble litt svimle av å spille på såpass "store" skjermer.

Da blir det denne gitt: https://prisguiden.no/product.php?productId=62686

Gleder meg som en unge, regner med spilling vil få en ny dimensjon etter jul :dribble:

Og om noen spill ikke støtter widescreen, er det ikke noe krise med sorte striper i sidene.

Lenke til kommentar
Har den skjermen du skal kjøpe, den er meget bra til "gaming" og alt annet.

Klarer du oppløsningen,1680 x 1050 er den nydelig å se på.

24" går et hakk til i oppløsning,1920 x 1200 så de blir litt tyngre å dra.

selfølgelig kan man stille ned oppløsningen, men det er ikke kult...

Widescreen, null problem.

Personlig tror jeg grensen for behagelig skjerm for pc er 27"? blir jo for stort til slutt, eller...?

Prøvde å spille enemy territory quake wars på 50" fra 1 meter, ble bare dumt.

jeg tipper nok det var mye pga oppløsningen var for lav. 30" er mer behagelig da de har høyere oppløsning enn 27". 50" på 1280x720, eller 1920x1080 blir altfor lite i spillsamenheng om man har planer om å sitte så nærme som 1 meter.

Lenke til kommentar
Oppgraderte nettopp fra 17 til 22 tommer. En fornøyelse i Lotro, virkelig gitt en ny opplevelse.

I warcraft3 derimot er det litt blandet, her er oppløsningen låst til 600x800, på min bredskjerm gjør det at musbevelgelsen blir forandret...føler den beveger seg raskere horisontalt. Det kan muligens justeres på en elle annen måte?

 

Uansett fornøyd i det store og hele.

Merkelig, jeg spiller tft daglig, med 1280x1024 strukket though.

Lenke til kommentar
Dette kommer jo helt an på hva slags spill det er snakk om.

For fps er det greit å kunne se alt på skjermen samtidig, 19" lcd eller 21" crt er da mest populært.

Du ser faktisk mer av det effektive arealet med en widescreenskjerm i FPS spill. ;)

Med effektivt areal tenker jeg på at det som regel er viktigere å se mer av sidene, enn i høyde. Men med høy nok oppløsning så ser man jo egentlig også mer i høyden.

 

Av nyere spill jeg har sett så er det vel egentlig bare Fear (testet ikke med updates dog), Rainbow six: Vegas, og BF2 som ikke støttet Widescreen native. Men på alle tre så finnes det fikser som gjør at du også kan få widescreen, så det er vel strengt tatt ikke noe problem.

R6: Vegas har noen widescreenfiler man kan nedlaste og plassere i visse mapper, BF2 har en kommando, mens i Fear kan man velge manuelt hvilken oppløsning man vil velge i notepad.

 

Eneste spillene som i skrivende stund plager meg av deres lave oppløsning/mangel på widescreen må være C&C: Generals og Stepmania. :p (og de er vel strengt tatt ikke akkurat nye)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...