Gå til innhold

[løst] Hvordan setter jeg opp D-50 modemet til ICE automatisk i Ubuntu 7.10?


Anbefalte innlegg

Dette burde sikkert være en grei sak, men jeg er ganske nybegynner i linux. Problemet er at når jeg vil på nettet må jeg først åpne Terminal og gå til mappen med modemet (/media/cdrom1/Linux) og sette det opp med kommandoen sudo ./RDEVCHG. Deretter må jeg gå til en annen mappe (/home/thecrow77/internettet) og starte internettet med kommandoen sh execute.sh. Hvordan kan jeg få linux til å gjøre dette automatisk?

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan fint lite om linux foreløpig, så gjerne det. Bare post skriptene her. ;)

 

Edit: Jeg løste problemet selv. Alt jeg trengte å gjøre var å opprette en ny fil i home mappen (der Terminal starter) og skrive inn kommandoene jeg vanligvis skriver inn manuelt med gedit. Deretter lagret jeg filen som dc.sh (dc siden det er DC-50 modemet). Alt jeg nå trenger gjøre er å kjøre filen med sh dc.sh for å sette opp modemet og koble til internett automatisk. Det er ikke 100% automatisk, men så godt som.

 

Edit 2: Beklager at jeg åpner en gammel post som denne, men den lever jo evig i google og i søkefunksjonen (så vidt jeg vet), så jeg håper den kan hjelpe andre med samme problem.

 

Edit 3: Selve filen ser nå slik ut:

 

cd /media/cdrom1/Linux

sudo ./RDEVCHG

cd /home/thecrow77/internettet

sh execute.sh

 

Merknad: thecrow77 er brukermappen min, dvs home mappen. Mappen internettet er en egen mappe jeg lagde, da jeg må først kopiere filen execute.sh fra modemet ditt. (det står i manualen til modemet at filen ikke kan kjøres direkte fra modemet).

 

Håper dette er til hjelp. :)

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

thecrow77, kanskje du kunne hjulpet meg litt. Jeg har kjøpt meg en Asus Eee PC 901. Jeg har installert Ubuntu Eee på den, og jeg har ICE D-50 modem, jeg har prøvd å få modemet til å virker på Asus'n etter å ha fulgt anvisningen på modemet men uten hell. Kunne du hjulpet meg å få det til å funke på den? Kanskje til og med fått den til å starte modem og oppkobling automatisk som du skrev om her?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...